نوشته شده توسط : malih

قیمت وسایل بازی پلی اتیلن و راهنمای خرید

همانطور که می‌دانید وسایل بازی پلاستیکی  یاپلی اتیلن از جمله وسایلی است که هر خانه بازی و مهد کودک باید داشته باشد، پلی اتیلن همان پلاستیک فشرده است با این تفاوت که در برابر شرایط جوی مختلف مقاومت بالایی دارد و بدون نگرانی می‌توانید در فضای باز هم از وسایل بازی پلی اتیلن استفاده کنید. البته وسایل بازی پلی اتیلن به دو دسته تقسیم می‌شوند.

بعضی مناسب برای فضای باز و پارک هستند و برخی مربوط به وسایل بازی پلی اتیلن مهد کودک و خانه بازی هستند. در این پست قصد داریم وسایل بازی پلی اتیلن مهد کودک و خانه بازی را به شما معرفی کنم، پس با ما همراه باشید تا در ادامه این وسایل بازی را با هم بررسی کنیم..

وسایل بازی پلی اتیلن مهد کودک و خانه بازی شامل دسته بندی زیر است:

تاب و سرسره پلی اتیلن

استخر توپ کودک

تونل بازی کودک

دیوار صخره نوردی

کلبه کودک پلاستیکی

الاکلنگ پلاستیکی

میز و صندلی پلاستیکی کودک

تاب و سرسره پلی اتیلن

دوران ما تاب و سرسره‌ هایی که تو پارک و مهد کودک ها بود، فلزی بودن. یادتان هست تو گرمای تابستون چقدر داغ می‌شدن و تو سرمای زمستون چقدر یخ؟! ولی روی ما کم نمی‌شد، ما بچه‌های روزهای سخت بودیم و توی هر شرایطی به بازی خودمان ادامه می‌دادیم!

الان دیگه وضع فرق کرده، تاب و سرسره پلی اتیلن به کمک بچه‌ها اومده تا دیگر مثل ما برای بازی کردن اذیت نشوند، البته از حق نگذریم پیشرفت علم یک جور هایی به همه‌ی ما کمک کرده و زندگی را برای همه ما راحت کرده.

تاب و سرسره پلی اتیلن کودک دو ویژگی خیلی مهم دارد:

این ویژگی‌ها علاوه بر این که لذت تاب و سرسره بازی را برای بچه‌ها بیشتر کرده، کار نظافت را هم برای ما آسان کرده تا بچه‌ها کمتر به بیماری دچار شوند.

وزن کم و قابلیت حمل و نقل آسان

سطح یک دست با قابلیت شست و شوی آسان

استخر توپ کودک

پریدن در استخر توپ یا سر خوردن از سرسره به داخل استخر توپ کودک، یکی از هیجان انگیز ترین تجربه‌های کودکان است، جنس این وسیله بازی هم از پلی اتیلن یا همان پلاستیک فشرده هست و از دوام بالایی بر خوردار است. در کنار یک استخر توپ، برای هیجان انگیز تر شدنش می‌توانید از یک سرسره موزی هم استفاده کنید تا بچه‌ها از بالای سرسره سر بخورند و به داخل استخر توپ هدایت شوند.

تونل بازی کودک

تونل بازی کودک به شما این قابلیت رو می‌دهد که بازی‌هایی را طراحی کنید تا کودکان برای مدت زیادی سرگرم شوند، برای مثال می‌توان مسیری را مشخص کرد که کودکان آن را طی کنند و به مقصد نهایی برسند و چند کودک با هم مسابقه دهند.

حتما برنامه “کودک شو” آقای پژمان بازغی را دیده‌اید، شما هم می‌توانید در خانه بازی خود با کمی خلاقیت و استفاده از این وسایل بازی پلی اتیلن بازی‌هایی را ابداع کنید تا بچه‌ها با لذت و رغبت بیش‌تری از حضور در خانه بازی داشته باشند. مطمئناً اگر بچه‌ها از بودن در خانه بازی شما لذت ببرند، والدین هم بیشتر دوست دارند تا دوباره آن‌ها را به آن‌جا بیاورند، پس پیشنهاد می‌شود از وسایل بازی‌ای استفاده کنید که بتوانید برایش سناریو تعریف کنید تا بچه‌ها بیشتر لذت ببرند.

دیوار صخره نوردی کودک

قدیما ما یک آتاری داشتیم که تنها عامل بی تحرکیمون بود، البته نا گفته نماند آخر بازی هم با خواهر و برادر ها یا اقوام دیگر دعوامون می‌شود و آنقدر تو سر و کله همدیگر می‌زدیم که تمام آن بی تحرکی‌ها خود به خود جبران می‌شد؛ اما الان خانه‌ها کوچک شدند، رفت و آمد ها کم شده، حیاط هم که کلاً از خانه‌ها حذف شده، تبلت و گوشی والدین هم همیشه دست بچه‌هاست، پس چطور باید انتظار داشته باشیم که بچه‌ها تحرک داشته باشند؟

البته برای این‌که جنب‌وجوش و سوخت‌وساز رو به سبک زندگی بچه‌ها بازگردانیم یک راه ساده وجود دارد، آن هم استفاده از دیوار صخره نوردی پلی اتیلن کودک است. با توجه به این که فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و قابلیت نصب روی دیوار دارد، می‌تواند راهکار خوبی برای تحرک بچه‌ها باشد.

چون بچه‌ها توان زیادی را باید صرف کنند تا از این دیوار بالا بروند، کمک می‌کند تا سوخت و ساز بدن این بچه‌های دوست داشتنی تنظیم شود، شما با داشتن دیوار صخره نوردی می‌توانید وسایل خانه بازی خودتان را تکمیل کنید.

کلبه کودک پلاستیکی

یکی از وسایل بازی پلی اتیلن که می‌تواند کودکان را برای مدت طولاتی سرگرم کند، کلبه کودک پلاستیکی هست، اگر دقت کرده باشید بچه‌ها همیشه دوست دارند قسمی از خانه را محصور کنند و آن‌جا را به خانه‌ی خود تبدیل کنند و بزرگ‌ترها و سایر بچه‌ها را به میهمانی دعوت کنند.

وجود کلبه کودک پلاستیکی در وسایل خانه بازی شما این امکان را به آن‌ها می‌هد تجربه فراموش نشدنی داشتن یک خانه کوچک مجلل را داشته باشند و به خاله بازی با سایر بچه‌ها بپردازند.

دنیای بچه‌های به همین قشنگی و سادگی است!

الاکلنگ پلاستیکی کودک

الاکلنگ یک بازی دو نفره است ولی محصولاتی هم شبیه الاکلنگ به نام راکر کودک تولید شده که کودکان می‌توانند به تنهایی با آن بازی کنند و حس الاکلنگ بازی دو نفره را تجربه نمایند.

میز و صندلی پلاستیکی کودک

همیشه یکی از ضروریات وسایل خانه بازی و مهد کودک، که پیشنهاد می‌شود حتما تهیه کنید، میز و صندلی پلاستیکی کودک است. چون بچه‌ها خسته می‌شوند یا می‌خواهند بازی‌های نشستنی بکنند مثل خمیر بازی، نقاشی و … پس وجود میز و صندلی ضروری است و باعث می‌شود بچه‌ها مدت زمان بیشتری را در خانه بازی شما سپری کنند. (البته اصطلاحاً پلاستیک گفته می‌شود در واقع میز و صندلی پلی اتیلنی هستند.)

خرید وسایل بازی پلی اتیلن

ایمن ترافیک کالا به عنوان یکی از فروشگاه های عرضه کننده انواع تاب سرسره کودک و دیگر تجهیزات بازی کودکان، محصولاتی با کیفیت عالی و قیمت مناسب به خریداران ارائه می کند. در صورت نیاز به دریافت مشاوره می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: تاب سرسره پلاستیکی , تاب و سرسره کودک , قیمت تاب سرسره پلاستیکی , خرید تاب سرسره پلاستیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

ابزارهای مفید به چند شرط!

در این مطلب  لوازم ورزشی پارک را  از جنبه های مختلف مورد بررسی قرارمی دهیم. ورزش، بخشی از زندگی سالم است . استفاده از فضاهای ورزشی درهمه جای دنیا حق شهروندی محسوب می شود و به این منظور، در کشور ما نیزامکاناتی مهیا شده تا شهروندان با کمترین هزینه، از امکانات ورزشی در پارک ها استفاده کنند. نکته ای که از ابتدای نصب و استفاده این وسایل مطرح بوده، نگرانی درباره استاندارد نبودن و عوارض احتمالی آن هاست. برخی معتقدند بیشترکاربران این وسایل، اهل انجام ورزش حرفه ای نیستند و از روش های درست حرکات آگاهی ندارند و ممکن است استفاده ازآن ها باعث تشدید یا بروز بیماری هایی مانند آرتروز شود.

 آیا این وسایل استاندارد است ؟

معمولا نا آشنایی کاربر با روش صحیح استفاده از دستگاه، ندیدن آموزش لازم و نداشتن تناسب جسمی، عوارضی است که به دنبال استفاده از این وسایل به وجود می‌آیند. متاسفانه بیشتر این وسایل قابل تنظیم نیستند بنابراین ممکن است شخص پس از کار با آن ها دچار التهاب تاندونی، لیگامانی، عضلانی و مفصلی به علت وارد شدن نیروهای اضافی و در راستای غلط بر اعضا شود. اگرچه شاید استفاده از این وسایل برای افرادی که جثه شان با آن ها متناسب است و ورزشکار هستند و قصد دارند سطوح آمادگی قبلی خود را حفظ کنند، مناسب باشد ولی برای استفاده عموم، باید روش استفاده صحیح از این وسایل و اصول گرم کردن، انعطاف پذیری و سرد کردن و نحوه تنفس صحیح حین تمرین های قدرتی آموزش داده شود.

نکته قابل توجه

دستگاه های موجود در پارک ها برای آمادگی جسمانی پیش بینی شده اند و به هیچ وجه قابلیت درمانی ندارند بنابراین افرادی که دچار مشکلات اسکلتی- عضلانی هستند، نباید برای بهبود بیماری از آن ها استفاده کنند. در صورتی که جزو گروه های آسیب پذیر (سالمندان، کودکان یا زنان باردار) هستید، بدون مشورت با پزشک از انجام هرگونه فعالیت ورزشی با این دستگاه ها خودداری کنید. صرف نظراز ایرادهایی مانند چگونگی نصب و جانمایی این وسایل با توجه به هزینه زیاد، قرار ندادن ضربه گیر در کف ، نداشتن تابلوی راهنمای مناسب ، در بعضی موارد رعایت نشدن فاصله مناسب دستگاه ها با هم و ….در ادامه  به چند وسیله ورزشی در پارک ها وکاربرد آن ها اشاره می کنیم . ناگفته نماند اگر چه نصب این وسایل، کار ارزشمندی برای همگانی کردن ورزش در سطح جامعه بوده اما موضوع قابل تامل این است که شهرداری ها و مسئولان ورزشی، باید در ادامه استفاده بهینه و بهتراز آن به شهروندان خدمات بیشتری ارائه دهند تا وسایل بدون استفاده نماند و هزینه ای که صرف شده است، به هدر نرود.

دستگاه لیفت نشسته

برای تقویت عضلات زیربغل، پشت بازو و سرشانه مناسب است.

دستگاه تخته شکم

دستگاه تخته شکم برای تقویت و افزایش انعطاف پذیری ماهیچه های شکم و پشت و سوزاندن و کاستن چربی شکم و کمر، مناسب است و می توان برای تقویت ماهیچه های شکم و زیبایی اندام از آن استفاده کرد.

 دستگاه ریلکسیشن

از دستگاه ریلکسیشن می توان برای بهبود و ارتقای سیستم گردش خون و اکسیژن رسانی سریع به تمامی اندام های بدن استفاده کرد.

دستگاه گام زن دست و پا

برای تقویت عملکرد قلبی و ریوی و همچنین سوزاندن چربی مناسب است.

دستگاه مسگری

این دستگاه به دلیل ایجاد چرخش در ناحیه کمر، اگرچه برای افراد سالم مفید است ولی درافراد باسابقه جدید کمردرد و آسیب دیسک کمری، می تواند خطرساز باشد.

دستگاه پاندولی

دستگاه پاندولی (پهلو و بغل ران) برای تقویت ماهیچه ها در اعضای کمر، شکم ، پشت و افزایش توازن در هر چهار عضو  است.

دستگاه چرخ و فلک دو تایی

دستگاه چرخ وفلک دوتایی برای تقویت ماهیچه های بدن در قسمت بالا تنه و افزایش انعطاف پذیری و تحریک مفاصل شانه و عضلات، گردش سریع خون در کلیه عروق بدن و قلب مناسب است. باید توجه داشت که حرکات باید به آرامی و با تمرکز انجام شود و هر چرخشی به چپ و راست، باید با تنفس عمیق همراه باشد.

دستگاه ماساژور

برای تقویت کمر، ماساژ دادن ماهیچه های کمر و ماساژ کامل عضلات پشتی بدن، تقویت سیستم عصبی مرکزی، برطرف کردن خستگی و لای روبی رگ های خونی و سیستم گردش خون کاربرد دارد.

نخستین دستگاه های بدنسازی پارکی، درسال ۱۹۹۸ میلادی درکشور چین ساخته و در سال ۱۳۸۴ در پارک های ایران  نصب شد. توجه به این که هر وسیله ورزشی برای چه گروه از افراد و چه محدوده سنی طراحی شده است ضرورت دارد حتی اگر دستگاه مناسب تمام سنین باشد.

کلام پایانی

خرید لوازم ورشی پارکی و استفاده از آنها تنها به پارک ها محدود نمی شود و ایمن ترافیک کالا شرایطی ایجاد نموده است که بتوانید این لوازم را تهیه نموده و در حیاط منزل، فضای سبز مجتمع مسکونی  و همچنین  باغ و ویلا نصب نمایید.

لوازم ورزشی



:: برچسب‌ها: وسایل ورزشی پارک , تردمیل پارکی , لوازم ورزشی پارکی , قیمت وسائل ورزشی پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

مبلمان شهری

مبلمان شهری  به مجموعه وسایل، اشیا، دستگاه‌ها، نمادها و عناصری گفته می‌شود که در شهر، خیابان و در کل فضای عمومی و خیابان نصب می‌شوند. به این تسهیلات و امکانات نیز مبلمان خیابانی، مبلمان فضای باز و مبلمان همگانی نیز گفته می‌شود. اما رایج‌ ترین اصطلاح همان مبلمان شهری است که دارای دامنه‌ی مفهومی و کاربردی بسیار گسترده است و برای راحتی، آسایش و زیبایی بصری بیش‌تر در شهر و محیط استفاده و برای ارایه‌ی اطلاعات، کنترل حرکت، ایجاد امنیت و رفاه کاربران در فضاها نصب می‌شوند. برای مثال می‌توان به چند مورد مبلمان اشاره نمود: نیمکت‌ها، ایستگاه اتوبوس ،علایم راهنمایی، منابع نوری، صندوق‌های پستی، سطل زباله، جای گل و...

اقداماتی چند در طول دهه‌های گذشته در کشور ما انجام شده است که بیشتر جنبه‌ی کارکردی داشته‌اند و هیچ‌گونه برنامه‌ریزی مشخص و معینی برای هماهنگ کردن آن‌ها صورت نگرفته است. در اکثر شهرهای ایران و بافت‌های تاریخی فرآیند طراحی و جانمایی مبلمان شهری کمکی به خوانایی شهر نکرده است. الگوبرداری های ناقص از تجربه‌های اروپایی، مبلمان‌شهری را به گونه‌ای طراحی کرد که مردم با آن ارتباط برقرار نمی‌کنند. الگوهای طراحی مبلمان شهری تابع ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی است اما شهرهای ما در استفاده از این الگوها گامی برای بومی کردن آن‌ها برنداشته است. تخریب عمدی مبلمان شهری در شهرها نشانه‌ی بارز ضعف طراحی در ایران است. در چند سال گذشته با توجه به ورود افراد متخصص در زمینه‌ی طراحی بافت تاریخی و شهرهای ایران به الگوهای بومی خود بازگشته است و نمونه‌های جالبی را می‌توان مشاهده کرد. نمونه‌ی بارز آن را می توان در قزوین در خیابان سپه پیدا کرد که مبلمان‌ها بسیار فضای متنوع و جذابی را برای خیابان ایجاد کرده است.

انواع مبلمان شهری

از انواع مبلمان شهری می‌توان به دو عنصر ثابت و متحرک اشاره کرد. در بعضی مواقع تفکیک کردن این دو از یکدیگر کار ساده‌ای نیست. عناصر ثابت و متحرک به صورت کلی از ضروریات هر فضای شهری فعال به حساب می‌آیند و هر یک عملکرد خاص خود را دارند. در صورتی که هر یک از این عناصر در محل و مکان درست خود قرار نگرفته باشد مانع محسوب می‌شود و نه تنها قادر نیست عملکرد معمول و مشخص خود را به درستی انجام دهد، بلکه از انجام درست و صحیح عملکردهای اطراف خود نیز جلوگیری می‌کند.

عناصر ثابت

عناصر ثابت شامل مواردی هستند که نمی‌توان آن‌ها را حرکت داد. ملبمان‌های شهری که عملکرد ثابت دارند شامل موارد زیر است:

آب‌خوری، ایستگاه اتوبوس، باجه‌ی تلفن، باغچه، بلیط فروشی، پایه‌ی پل، پرچم، پله، پروژکتور، آتش نشانی، تابلو، تیر، جدول، جعبه‌ی برق، جعبه‌ی کنترل چراغ، جعبه‌ی پست، جوی آب، چراغ راهنمایی، چراغ شهر، چراغ کوتاه، حفره، دریچه‌ی آب، دریچه‌ی تلفن، دریچه‌ی زیرزمین، سایبان ایستگاه اتوبوس، سطل زباله، سکو، شیر آب، کنترل پلیس، کنترل اتوبوس رانی و...

 عناصر متحرک

عناصر متحرک، طریقه‌ی رفتار استفاده‌کنندگان از عناصر ثابت می‌باشند. عناصر متحرک در حقیقت فعالیت‌هایی هستند که در فضاهای شهری برای فراهم آوردن امکان فعالیت آن‌ها به وجود آمده است. در فضاهای شهری عناصر متحرک چه از نظر تعداد و چه از نظر تنوع اهمیت بیشتری نسبت به عناصر ثابت دارند و از نظر میزان اشغال فضا و تاثیر در استفاده از فضا توسط استفاده‌کنندگان اهمیت بیشتری دارند. عناصر متحرک عبارتند از:

منتظران اتوبوس، خرید کردن، روزنامه خواندن، سرگردان، منتظران سینما، کندن خیابان، ایستادن، نشستن، خوابیدن، قدم زدن، خوردن، نماز خواندن، کودکان، سالخوردگان، معلولین، دست فروش، منتظران تاکسی، دوچرخه، تاکسی، کالسکه بچه، گاری دستی و...

ویژگی بصری مبلمان شهری

مبلمان شهری جهت رفع نیاز شهروندان طراحی و اجرا شده است و بخش مهمی از محیط زندگی ما را تشكیل می دهد. این مجموعه در محیطی قرار گرفته است كه در تعامل مستقیم و غیر مستقیم با سایر امكانات شهری با كاربردهای متفاوت است. بر همین اساس ایجاد سازگاری و هماهنگی بصری بین اجزای مبلمان شهری با سایر المان‌های شهری باید برقرار باشد و به تكمیل زیبایی فضای شهری کمک کند و اگر این امر از دید طراحان شهری مخفی بماند و آن را نادیده بگیرند در شهر با آشفتگی بصری مواجه خواهیم شد. برای هر چه بهتر كردن هماهنگی میان مبلمان شهری و المان‌های معروف شهر بهترین راه حل، تلفیق چند عنصر با یكدیگر است. سعی در هماهنگی میان این عناصر با هم و با محیط اطراف از آلودگی و اغتشاشات بصری کاسته می‌شود.

اما باید توجه داشت كه مفهوم خلق جذابیت در شهر تنها به رعایت قوانین بصری خلاصه نمی‌شود، بلكه محصولات مبلمان شهری، خود به تنهایی نیز می‌بایست به ویژگی‌هایی كه ایجاد كننده‌ی لذت بصری باشد مزین شوند. القای زیبایی می‌تواند با استفاده از اصول زیبایی شناختی جهانی مانند به كارگیری تناسبات طلایی انجام شود و یا بر اساس مبحث روانشناسی رنگ صورت گیرد. در طراحی مبلمان شهری باید از طرح‌های نو و جدید استفاده كرد. نكته‌ای كه لازم است به آن توجه شود این است كه معیارهای زیبایی ثابت نیستند. این معیارها بنا به گروه‌های فرهنگی، جنسی و سنی قابل تغییر هستند. بنابراین تامین دید زیبایی شناسانه‌ی جامع شهری كاری بسیار دشوار است. به كار بردن مبلمان شهری در فضا باید حد تعادل رعایت شود و به این معنا كه در بعضی از مكان‌ها حضور عنصر مشابه ایجاد شلوغی بصری می‌كند و یا در بعضی از مكان‌های پُر رفت و آمد استفاده بیش از حد معمول از نیمكت‌ها و سطل‌های زباله نیز مطلوب می‌باشد.

کلام آخر

برای خرید اجزای مختلف مبلمان شهری اعم از نیمکت، گلدان، آبخوری، وسایل بدنسازی پارک و ... به سایت نصاب یاب  مراجعه نمایید.

 مبلمان شهری



:: برچسب‌ها: مبلمان شهری , گلدان،نیمکت , وسایل بازی , تاب و سرسره , وسایل بدنسازی پارکی ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

تاثیر مبلمان ساحلی در رضایت‌مندی شهروندان و جذب گردشگران

از جمله مسائل بسیار مهمی که در حوزه مطالعات و جذب گردشگری توجه به آن ضروری می باشد، موضوع مبلمان شهری  است. با توجه به مسائل و مشکلات جامعه امروز، افراد برای گذراندن اوقات فراغت و فرار از مشکلات زندگی، محیط های آرام و دارای مناظر طبیعی را انتخاب می کنند. شهرهای ساحلی برای همه سنین جذابیت دارند. مردم علاقه دارند بعضی از تعطیلات خود را در شهرهای ساحلی به سر برند. مبلمان ساحلی که یکی از عناصر جذب گردشگر به شمار می رود کمتر مورد توجه برنامه ریزان و طراحان شهری می باشد اشاره کرد.

از طرف دیگر این روند باعث کاهش مهاجرت به مناطق دیگر بوده و می تواند یکی از مقاصد گردشگران داخلی به شمار برود، ولی به دلیل شرایط آب وهوایی گرم و مرطوب و فقر طراحی مبلمان ساحلی با توجه به اقلیم نمی تواند پذیرای گردشگران و شهروندان در برخی از فصول سال وساعات شبانه روز باشد.

تمامی بخش های پیاده راه ساحلی می بایست به راحتی و روشنی، برای تمامی افراد قابل دسترسی باشد. ایجاد ارتباط میان واحدهای مجاور می بایست به صورت آشکار و واضح برای هر چه کم شدن تعارضات میان پیاده و سواره صورت پذیرفته و طراحی شود. مسیرهای پیاده، بخشی لاینفک از یک ساحل شهری است.

خوشبختانه به دلیل زیبایی های بی نظیر دریا، این مسیرها از جذابیت کافی و منحصر وجود تجهیزات مناسب برای افراد استفاده کننده از فضای ساحلی مانند سرویس های بهداشتی، کیوسک های اطلاع رسانی، محل هایی برای نشستن و حتی سایبان های سبک، در ارتقاء کیفیت محیطی مؤثرند.

بدون شک بهبود محیط زیست را نمی توان منحصرا موقوف به حذف آلاینده ها و توسعه خدمات بهداشتی دانست، چرا که ایجاد فضاهای زیبا و دلپذیر و سازماندهی ساختارهای شهری موزون و متناسب، نقش بسیار مهمی در ایجاد روحیه نشاط و شادابی و کاستن از تنش‌های روحی جامعه ایفا می کند. این روزها نقش مبلمان شهری در خدمت رسانی به شهروندان هر شهر بر کسی پوشیده نیست. شاید بتوان گفت هدف غایی یک شهر ایجاد محیطی خلاق و پرورنده برای مردمی است که در آن زندگی می کنند.

اثاثه، تجهیزات یا مبلمان شهری، خیابانی یا فضای باز اصطلاحات رایج این تسهیلات و امکانات هستند. این تسهیلات در انگلستان بیشتر به «مبلمان خیابانی» و در امریکا به «مبلمان همگانی» یا «مبلمان فضای باز» معروف هستند. « اثاثه، جمع اثاث به معنای وسایل و لوازم زندگی است. تجهیزات، جمع تجهیز، در مفهوم آراستن و بسیج کردن و بیشتر به وسایل و ساز و برگ نظامی اطلاق می شود. مبلمان واژه فرانسوی به معنای مجموعه اثاثه و دکوراسیون یک محل است.»رایج ترین ترکیب فوق، «مبلمان شهری» است که می تواند دربردارنده مفاهیم ضمنی نیز باشد. دامنه مفهومی و کاربردی این واژه بسیار گسترده است. مبلمان شهری به مجموعه وسیعی از وسایل، اشیاء، دستگاه‌ها، نمادها، خرده بناها، فضاها و عناصری گفته می شود که چون در شهر و خیابان و در کل، در فضای باز نصب شده اند و استفاده عمومی دارند، به این اصطلاح معروف شده اند.

از جمله عناصری که حس سیالیت آب را به فضا باز میگرداند، معمولاً در حاشیه خود فضاهایی برای نشستن و نظاره کردن را دارد که برای مخاطبین و افرادی که همچنین در حال پیاده روی و یا دویدن هستند، بسیار مطبوع است. همچنین میتوان در همین ارتباط، وجود نیمکت ها و محل های مناسب برای نشستن و لذت بردن از مناظر و چشم اندازهای ساحلی بسیار مهم و الزامیست، زیرا اینگونه تجهیزات، فرصتی را برای آسودن و تعامل اجتماعی را پدید آورده و به خلق فضاهای صمیمی فعالیتی کمک می کند

همچنین، وجود تجهیزات خاص برای افراد سال خورده بسیار ضروریست .در کل، طراحی و توجه به مکان یابی محل های نشستن و استراحت و نیمکت ها اهمیت ویژه ای داشته و می بایست محل های مورد نظر از معیارهایی چون آرامش و آسودگی و امنیت و ایمنی برخوردار باشند. در همین ارتباط و مخصوصاً در محیط هایی که وجود آفتاب به شدت به شکل گیری فعالیت ها و میزان استفاده از پیاده راه ساحلی و پیاده راه های آن تأثیر منفی میگذارد میتوان از وجود سایبان ها و آفتاب گیرهای که در مقابل تأثیرات جوی نامناسب به صورت سدی زیبا و مفید عمل کرده و محیط را از وجود فضاهای دلچسب سایه دار بهره مند میسازند، استفاده کرد.

مبلمان ساحلی و عناصر مکمل فضای ساحل، با هدف تسهیل ایمن سازی، زیباسازی، هدایت وکنترل جریان حرکت، سکون، تفریح، اضطراب، کار و زندگی ایجاد می شود که ما در گذراندن اوقات فراغت خود در سطح ساحل نیازمند این عناصر هستیم. به واسطه این عناصر است که گذران اوقات فراغت را می توان دل انگیزتر سپری کرد.

سخن پایانی

ایمن ترافیک کالا یکی از بزرگترین تولید کننده های انواع مبلمان شهری شرایطی ایجاد نموده است که شما بتوانید بدون واسطه انواع گلدان و نیمکت و دیگر مبلمان شهری را خریداری نمایید. با مقایسه انواع محصولات ما در این سایت می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 مبلمان شهری

 



:: برچسب‌ها: مبلمان شهری , گلدان , نیمکت , وسایل بازی , تاب و سرسره , وسایل بدنسازی پارکی ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

تاب سرسره پارکی

تاب سرسره پارکی به عنوان جذابترین بازی بچه ها در محیط باز و فضای سبز تنوع مناسبی دارد. استفاده از فلز و پلاستیک در ساخت این وسایل بازی رایج است. خرید تاب سرسره پارکی ترکیبی برای محل های شلوغ مانند پارک ها، مهدکودک ها و خانه بازی ها مناسب است.قیمت تاب سرسره فلزی و پلاستیکی ترکیبی نسبتا بالا است اما آموزش بازی گروهی و زندگی اجتماعی در این تاب و سرسره میسر است. از این رو اهمیت ایمنی وسایل بازی کودکان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ایمنی کودکان در زمین های بازی و پارک ها

 ایمنی مفهومی کمپلکسی است که می‌تواند حیطه ها ی متنوعی را در برگیرد و محدود به محیط‌های صنعتی نبوده بلکه محیط‌های عمومی و فضاهای شهری را مثل پارک‌ها و محوطه‌های بازی پارکی را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد. پارک‌ها، محل بازی و فعالیت کودکان است از این رو ایمن سازی این محیط‌ها که به نوعی یک محیط کار اجتماعی محسوب می‌شوند از الزامات برنامه‌ریزی‌های محیطی است. از ژانویه سال 1990 تا اگوست 2000، کمیسیون ایمنی محصولات امریکا 147 گزارش فوت بچه‌های زیر 15 سال را در ارتباط با وسایل زمین‌های بازی دریافت نمود. از طرفی اعلام شده که در هر 5/2 دقیقه، یک کودک در زمین‌های بازی دچار آسیب می‌شود. در این مطالعه بررسی ایمنی زمین‌های بازی پارکی مد نظر بوده است.

در این تحقیق موردی، که براساس روش تحقیق علمی شکل گرفته مبتنی بر روش توصیفی-تحلیلی( Cross-Sectional ) و اکتشافی بوده و با رویکرد قیاسی( Deductive ) مدون شده است، نمونه‌هایی از پارک‌های محلی-ناحیه ایی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است. در این بررسی 160 نفر از اولیا کودکان به عنوان نمونه ‌های داوطلب مورد پرسشگری قرار گرفتند. بررسی ایمنی محیطی و تجهیزاتی نیز از طریق مشاهدات کارشناسی به انجام رسید.

این بررسی نشان داد که بیش از 68 ٪ وسایل بازی پارکی می‌تواند مخاطرات و آسیب‌هایی را برای کودکان به همراه داشته باشد. عدم مراقبت و نگهداری تجهیزات پارکی باعث شده که مخاطرات ناشی از حرکت، دویدن و راه رفتن بر روی کفپوش‌های نصب شده در محوطه‌های بازی، وجود داشته باشد. آنالیز ‌های آماری نشان داده که در ( 78) درصد موارد، مشکلات ایمنی باعث نگرانی مادران از بازی کودکانشان در پارک‌ها شده است. آنالیز ایمنی تاب و سرسره در نمونه‌های مورد ارزیابی نشان داد که در بیش از 89% موارد ساختار فنی وسایل، پتانسیل بروز صدمه را به طور قابل ملاحظه‌ای خواهد شد. آنالیز آماری داده‌ ها نشان داده که بین منطقه شهری و مدت ماندن افراد در پارک در روزهای معمول هفته اختلاف معنی داری وجود ندارد ولیکن در خصوص روزهای تعطیل هفته اختلاف، ثبت گردید. این مطالعه نیز نشان داده که انواع وسایل بازی در مدت ماندن افراد در پارک اثر گذار است.

 بی‌تردید تمهیدات ایمنی، بهداشت و محیط زیست برای پارک‌ها از الزاماتی است که برای شهرداری‌ها مهم می‌باشد. ایمن‌سازی پارک‌ها میسر نخواهد شد مگر با اجرای مدیریت یکپارچه‌ی سه عامل یاد شده و این بدان مفهوم است که پیاده سازی الگوی HSE-MS راهکاری موفقیت آمیز می‌تواند قلمداد گردد. برای ارتقا سطح ایمنی محوطه‌های بازی در پارک‌ها می‌بایست از استانداردهای کمیسیون ایمنی محصولات امریکا ( CPSC ) و یا استانداردهای اروپایی EN 1176 و EN1177 بهره گرفت. تدوین استاندارد های آنتروپومتریک برای کودکان نیز از راهکار های مهم تلقی می‌شود.

خرید تاب سرسره پارک

خرید تاب سرسره های پلاستیک و فلزی کوچکتر برای باغ، ویلا و حیاط منازل گزینه بهتری است. نصب تاب و سرسره فلزی و پلاستیکی نیاز به مهارت کافی دارد. برای خرید تاب سرسره پارک و یا در صورتی که برای نصب امن و اصولی تاب سرسره پارکی نیاز به نصاب داشته باشید کافی است به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید و برای اطلاعات بیشتر با شماره های داخل سایت تماس حاصل نمایید.

تاب سرسره



:: برچسب‌ها: تاب سرسره پارک , تاب سرسره فلزی , خرید تاب و سرسره پارکی , قیمت تاب سرسره فلزی ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

زنگ خطر بهداشت آبخوری در فصل تابستان

آبخوری از جمله مهمترین انواع مبلمان شهری به شمار می آید. نصب درست و اصولی آبخوری در مکان مناسب آرامش و آسایش شهروندان را فراهم می آورد. در خرید آبخوری  باید به شرایط آب و هوای شهر دقت داشته باشید. اما با ورود به فصل تابستان و افزایش دما، رعایت مسائل بهداشتی سبب می شود که نگرانی های ناشی از ابتلا به بیماری های مخصوص این فصل کاهش یابد. مشکلات روده ای، تب، اسهال و... ناشی از قرار نگرفتن در شرایط بهداشتی است.

 نوشیدن آب آشامیدنی ناسالم بخصوص در فصل تابستان که به دلیل تشنگی به ناچار در هر منطقه ای و با هر شرایطی از آبخوری ها استفاده می شود، احتمال بروز این بیماری ها را افزایش می دهد اما باید توجه داشت از چه منابع آبی می توان استفاده کرد؟

معمولا در سطح شهر، آبسرد کن های شهری قرار دارد که شهرداری معمولا در ورودی مترو ها و یا در مسیر های پر رفت و آمد قرار داده است. اما میزان بهداشتی بودن این منابع آشامیدنی از مواردی است که باید بدان توجه کرد.  آبسردکن های شهری که در سطح شهر وجود دارند از آنجایی که به طور مستقیم به آب شهری وصل می شوند امکان ورود حشرات ، گرد و غبار  و جانوران کوچک وجود ندارد و کاملاً بهداشتی است اما سایر آبسردکن هایی که در مراکز آموزشی و یا ادارات وجود دارد به دلیل آنکه آب راکد است و مسیرهای خروجی آب بدرستی ضدعفونی نمی شود به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

در این خصوص در کشورهای توسعه‌یافته معمولا مرسوم است که بازدیدهای دوره‌ای و منظمی از این تجهیزات انجام می‌دهند و حتی سازمان‌های نظارت‌کننده‌ای در این رابطه وجود دارد. معمولا از برخی محلول‌ها نیز برای شست‌وشوی مخزن داخلی و مجرای عبور آب در آبسردکن‌ها استفاده می‌شود که بهداشتی نیست.

 به طور کلی، وقتی قدمت این آبسردکن‌ها زیاد می‌شود؛ بالطبع باید رسیدگی‌های بیشتری در مورد آن وجود داشته باشد. نیاز به این رسیدگی‌ها زمانی پررنگ‌تر می‌شود که افراد در معرض خطر مصرف‌کنندگان اصلی از آبسردکن باشند.

آنچه مسلم است تاکنون آمار مشخصی از آب سردکن‌ ها و بررسی کیفیت آب آنها وجود نداشته است و بنابراین نمی‌توان آماری نیز از کسانی که دچار عوارض مصرف آب آلوده از آبسردکن‌ها شده‌اند ارایه داد. اما با ارائه اطلاعات صحیح می توان شهروندان را از استفاده این منابع بازداشت.

همانگونه که گفته شد در برخی خروجی های مترو دستگاه های آبسرد کن وجود دارد که به دلیل اتصال به آب شهری، مشکلات دیگر دستگاه ها را ندارد اما با پدیده دیگری مواجه هستند.

 استفاده ناصحیح از این دستگاه ها، سبب انتقال بیماری های مختلف می شود. نبود لیوان یکبار مصرف در کنار این آبسرد کن ها و یا استفاده از دهان برای نوشیدن آب از جمله موارد خطرناکی است که سبب انتقال عفونت های دهانی می شود. دراین خصوص شهروندان نباید از این روش ناصحیح برای خوردن آب آشامیدنی استفاده کنند و از سوی دیگر دستگاه های نظارتی باید به همه موارد از جمله داشتن لیوان یکبار مصرف در اطراف آبخوری توجه ویژه ای نشان داد.

سخن پایانی

نصاب یاب  به عنوان تولید کننده انواع مبلمان شهری و آبخوری مجموعه مناسبی از انواع آن را گردآوری نموده است. برای مشاهده مدل ها می توانید به آدرس سایت مراجعه نمایید.

آبخوری



:: برچسب‌ها: آبخوری پارک , آبخوری بتنی پارک , قیمت آبخوری پارک , خرید آبخوری پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

وسایل ورزشی پارک

ورزش را نباید به باشگاه های ورزشی محدود نمود. استفاده از لوازم وزرشی پارکی در پارک ها نیز فرصت خوبی برای متناسب نگه داشتن اندام و همچنین سالم نگه داشتن بدن هستند. خرید وسایل ورزشی پارکی  و استفاده از آنها تنها به پارک ها و باشگاه ها محدود نمی شود. می توانید این لوازم را خریداری نموده و در ویلا و مجتمع های مسکونی نصب نمایید. در این مقاله می خواهیم شما را با تاریخچه ورزش بدنسازی در جهان و ایران آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه ورزش بدنسازی درجهان

این ورزش سابقه کهن و قدیمی در جهان دارد. تاریخچه بدنسازی به پایان قرن ۱۹ برمی‌گردد. در واقع تا قبل از قرن  ۱۹ام ورزش بدنسازی وجود خارجی نداشت و کسی این رشته را نمی‌شناخت. تا اینکه فردی به اسم یوجین ساندو آن را پایه گذاری کرد. چیزی که باعث متمایز شدن ساندو از بقیه افراد می‌شد ورزیدگی و قدرت بدنی و عضلاتش بود. در واقع بدنسازی هنر نمایش زیبایی اندام بود.

در آن زمان یونانیان، زیبایی، تناسب اندام و پرورش دادن عضلات و بدن را عاملی برای تمجید انسان‌ها می‌دانستند. بر اساس این ایده ورزش جدید و مدرن وزنه برداری جایگزین روش قدیمی و سنتی بلند کردن سنگ شد. حتی به دلیل محبوبیت ساندو فروش هالتر و دمبل به طور عجیبی افزایش یافت.

دوره اولیه

در آن دوره افراد اغلب قدرت بدنی خود را در غالب مسابقات زورآزمایی و کشتی به نمایش می‌گذاشتند. ساندو بعد از کسب پیروزی های متعدد در مقابل مردان قدرتمند در اروپا به عنوان مرد قدرتمند حرفه‌ای شناخته شد و لقب پدر بدنسازی مدرن را به خود گرفت.وی بعد از شهرتش به آمریکا رفت.در آن زمان در آمریکا هم طرفدارانی برای افزایش قدرت بدنی، پرورش عضلات و ماهیچه ها پیدا شده بود و چیزی که آنها می‌خواستند بدنی شبیه ورزشکاران یونان باستان بود.

 

ساندو اولین مسابقه بدنسازی را  که خودش قضاوت کرد با نام مسابقه بزرگ در HALL ALBERT ROYAL در شهر لندن در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۱۹۰۱ میلادی برگزار کرد که مورد توجه تعداد زیادی از ورزشکاران قرار گرفت.در آمریکا هم اولین مسابقه بزرگ بدنسازی در شانزدهم ژانویه ۱۹۰۴ میلادی در GARDEN SQUARE MADISON در شهر نیویورک برگزار شد. فردی به نام ال تره لوآرد برنده این مسابقه بود که لقب خوش اندام ترین مرد جهان را کسب کرد.

در اوایل قرن بیستم، چارلز اتلس و برناد مک به ترویج و توسعه بدنسازی در سراسر جهان پرداختند. یکی از دیگر پیشگامان بدنسازی در آمریکا اسووبودا بود، به طوری که چارلز اتلس تمام دانسته‌ها و پیشرفت‌های خود را به خاطر وجود چنین شخصی می‌دانست.

دوره رشد و شکوفایی

با این وجود پرورش اندام رشته‌ای بود که بسیاری از افراد شناختی از آن نداشتند و قهرمانان برای عموم مردم گمنام بودند تا اینکه فردی به نام استیو ریوز پا به عرصه گذاشت.ورزشکاران این رشته شروع به آموزش و یادگیری مطالبی در مورد آناتومی بدن و پتانسیل فیزیکی بدن کردند.

با آغاز جنگ جهانی دوم تمایل مردان برای بزرگ و حجم دار کردن بدن هایشان افزایش یافت. همین امر سبب وقوع پیشرفت در تجهیزات و تکنیک‌های ورزشی شد.

از بزرگان این دوره می‌توان به استیو ریوز، رگ پار، جان گریمک، لاری اسکات، بیل پرل و اروین”زابو”کوزوسکی اشاره کرد.

در این دوره فرانک زین با شکست دادن شوارزنگر کسی که لقب‌ها و عنوان‌هایش او را به ورزشکار برتر اروپا معروف کرده بود، نشان داد با اینکه ۲۷ کیلوگرم از شوارزنگر سبک‌تر است غول پیکری ملاک قهرمانی در پرورش اندام نمی‌باشد.

در این راه سازمان‌ها و کمیته‌های مختلفی با نام‌های گوناگون جهت حمایت از بدنسازان شکل گرفت که برخی از آنها منحل شد. به دلیل افزایش محبوبیت اتحادیه ورزش آماتور AAU، علاوه بر مسابقات وزنه برداری که قبلاً در این نهاد برگزار می‌شد مسابقات بدنسازی هم در این نهاد پایه ریزی شد. اما چون این نهاد تنها به بدنسازان آماتور اجازه رقابت می‌داد بعد از مدتی موج نارضایتی در میان اکثر بدنسازان به راه افتاد. همین مسئله سبب شد تا برادران ویدر به فکر برپایی فدراسیونی مختصص بدنسازان بفتند. آنها فدراسیون جهانی بدنسازی و تناسب اندام (IFBB) را تأسیس کردند. همچنین مسابقه‌ای تحت عنوان آقای آمریکا IFBB را برگزار کردند که همه‌ی ورزشکاران حرفه‌ای می‌توانستند در آن شرکت کنند.

سازمان دیگری در سال ۱۹۵۰ با نام انجمن ملی بدنسازان آماتور (NABBA)، جهت برگزاری مسابقه آقای جهان NABBA در بریتانیا روی کار آمد.از جمله مسابقات مهم دیگری که در این دوره به وجود آمد مستر المپیاد بود.در ابتدا این مسابقات برای مردان برگزار می‌شد، اما بعدها میس المپیا (بانوی المپیا) برای بانوان هم راه اندزی شد.

در آن زمان به دلیل وجود IFBB، AAU  ناچار به عقب نشینی شد. رئیس کمیته AAU به دلیل برکناری از ریاست اقدام به تأسیس کمیته ملی بدنسازی (NPC) نمود. امروزه این کمیته در ایالت متحده آمریکا موفق و شناخته شده می‌باشد .WBF از جمله سازمان‌های جدید با نام فدراسیون جهانی بدنسازی بود که بعد از مدتی منحل شد.

تاریخچه ورزش بدنسازی در ایران

با توجه به سابقه قدیمی این ورزش، تا قبل از سال ۱۳۰۰ در ایران نامی از ورزش پرورش اندام وجود نداشت. با اینکه ورزشکاران و پهلوانان باستانی که در داخل گود تمرین می‌کردند و وزنه های سنگین بلند می‌کردند دارای هیکل های ورزیده و اندام‌های قابل توجهی بودند اما هیچ مسابقه و رقابتی برای پروزش اندام وجود نداشت. سال ۱۳۲۲ باشگاه نیرو راستی توسط منوچهر مهران تاسیس شد و سال ۱۳۲۴ اولین مسابقات پرورش اندام در خیابان لاله زار برگزار شد.البته در ۴ سال ابتدایی مسابقات به صورت جدی برگزار نمی‌شدند. بعدها مسابقات بیشتری در تهران و شهرستان برگزار شد و بعد ازآن هم منجر به شرکت در مسابقات جهانی شد.

هرچند که امروزه نیز هنوز برخی معتقدند که بدنسازی یک رشته ورزشی نمی‌باشد، زیرا فاقد تلاش‌های ورزشی در رقابت‌ها می‌باشد. همچنین برخی باور غلطی دارند که بدنسازان استروئید آنالوبیک که مصرفش در المپیک ممنوع است استفاده می‌کنند. اما در مقابل طرفداران بدنسازی می‌گویند که حتی مسابقات فیگور بدنسازی هم نیاز به مهارت و آمادگی بدنی دارد.تلاش‌های IFBB هم برای گرفتن مجوز ورود رشته بدنسازی به مسابقات المپیک مستمر ثمر نبوده است.

خرید وسایل ورزشی پارکی

فروشگاه ایمن ترافیک کالا شرایطی ایجاد نموده است که بتوانید این لوازم را تهیه نموده و در حیاط منزل، فضای سبز مجتمع مسکونی  و همچنین  باغ و ویلا نصب نمایید. قیمت لوازم ورزشی پارکی چندان بالا نیست و شما با انتخاب اصولی می توانید به درستی ورزش کنید. در صورت نیاز به نصاب و مشاوره در زمنیه خرید لوازم ورزشی می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

 لوازم ورزشی



:: برچسب‌ها: وسایل ورزشی پارک , تردمیل پارکی , لوازم ورزشی پارکی , قیمت وسائل ورزشی پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

تکیه بر خلاقانه ترین نیمکت‌‌های دنیا

از هر چه بگذریم سخن از نشستن خوش‎تر است. نیمکت شهری یکی از اصلی ترین جزییات مبلمان هر شهری است. هر چقدر هم که برای رفتن و سفر کردن عجله داشته باشیم دست آخر نیازمند نیمکتی هستیم تا دمی ‌‌را بر روی آن بیاساییم و نفسی تازه کنیم. البته در سال‌‌‌های اخیر شاهد هستیم که نیمکت‎‌ها نیز تن‌ها برای نشستن ساخته نمی‎شوند و در کنار نشیمنگاهی برای آرامش افراد، آنچنان خلاقانه طراحی می‎شوند که به مثابه اثری هنری چشم عابران و مسافران را نوازش می‎کنند.

همان طور که طراحی داخلی و مبلمان خانه ‌ها زندگی را در خانه ‌‌های تنگ وترش و آپارتمان ‌‌های کوچک و بزرگ قابل تحمل و گاهی دلنشین می‌کند، در هیاهوی شهر‌ها هم این مبلمان شهری است که می‌تواند احساسی خوش را برای شهروندان در فضا‌‌های عمومی ‌به وجود بیاورد. تصورش را بکنید، وقتی خسته از هیاهوی شهر، یک روز تعطیل را از خانه بیرون می‌زنی، چه چیز بهتر از اینکه نیمکتی نرم و راحت را در گوشه پارکی پیدا کنی که منظری خوشایند را پیش چشم تو باز می‌کند.

وجود نیمکت اگرچه در تمامی‌ نقاط پررفت و آمد یک شهر لازم است اما وقتی صحبت از آن می‌شود، نخستین فضای شهری ای که ناخودآگاه به ذهن می‌رسد، پارک است. شاید بتوان باری به هر جهت پیاده روی طولانی ای را در خیابانی، آن هم با کلی خستگی تاب آورد اما یک پارک بدون نیمکت؟ نه، این دیگر به راستی فاجعه ای است. قرار ملاقاتی با یک همکار یا دوست، خوردن یک ساندویچ، کمی ‌تمدد اعصاب، گذران ساعات بازنشستگی در کنار همسالان یا نگاه کردن کودک خردسال تان که مشغول دویدن و بازی در پارک است، بدون وجود نیمکتی راحت و ترجیحاً زیر سایه خنک یک درخت چگونه خواهد بود؟ حال اگر با دیدن این نیمکت، حس زیبایی شناسی شما هم ارضا شد، خب چه از این بهتر؟

امروزه در بسیاری از کشور‌ها، مسابقاتی برای طراحی نیمکت ‌‌های شهری به خصوص در پارک ‌ها یا سایر نقاط خوش منظره، با هدف تشویق طراحان به تصور و خلق مبلمان‌‌‌های نوآورانه شهری برگزار می‌شود.

مبلمان شهری هویت شهر و حس تعلق را در افراد زنده کرده و نمادی از زیرساخت‌‌ها و نوآوری‌‌‌های شهری، تاریخ فرهنگی، معنوی، علمی، مذهبی، فنی و هویت حقیقی را در خود پنهان کرده است. از طرفی مبلمان شهری نه فقط موجب زیبایی شهر شده بلکه بخش مهمی ‌از زندگی افراد و محیط‌زیست محسوب می‌شود و عامل جدایی‌ناپذیر در هماهنگی شهری است. البته در این هماهنگی تحقیقات علمی ‌‌زیادی همچون روانشناسی رنگ‌‌ها، اصول زیبایی و ‌هارمونی، فرهنگ، جنس و سن نهفته است که افراد مختلف با مشاهده آن‌ها برداشتی متفاوت از آن خواهند داشت.

معنای مبلمان شهری بسیار گسترده بوده و در واقع مجموع‌‌های از تجهیزات متحرک و نیمه متحرک تزئینی و یا عملکردی است که به صورت موقت و دائم در فضا‌‌های عمومی ‌باز با مجوز رسمی ‌از مقامات مربوطه نصب می‌شوند. این مجموعه‌ عظیم، تجهیزات شناخته شده و نصب شده در شهر‌ها، خیابان‌‌ها و فضای باز مورد استفاده عموم بوده و شامل صد‌ها مورد همچون ایستگاه‌‌‌های اتوبوس، علائم شهری، سرویس‌‌‌های بهداشتی، فضای بازی کودکان، پارک‌‌ها، تجهیزات شهری بدنسازی، میز‌ها، بیلبورد‌ها، سطل‌‌‌های زباله، نیمکت‌‌ها، پل‌‌‌های هوایی و غیره هستند. شاید در این میان نیمکت‌‌‌های شهری به دلیل اینکه نقش پررنگ‎تری در زندگی عابران شهری دارند، بیش‌تر به چشم بیایند و در مقایسه با سایر عناصر مبلمان شهری، در نقشه‎‌‌های توسعه‌‌های شهرداری‎‌ها برای شهر‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

خرید نیمکت شهری

ایمن ترافیک کالا انواع نیمکت پارکی با تنوع و کیفیت بالا را در این فروشگاه عرضه می دارد. برای خرید انواع نیمکت پارکی به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید.

نیمکت



:: برچسب‌ها: نیمکت پارک , قیمت نیمکت پارک , نیمکت سیمانی , قیمت نیمکت بتنی , نیمکت چدنی , نیمکت فلزی , قیمت نیمکت پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

طراحی های خلاقانه آبخوری شهری

آبخوری ها یکی از اجزاء به شدت کاربردی مبلمان شهری هستند. خرید آبخوری شهری  و نصب آن در مکان مناسب از اهمیت بسزایی برخوردار است. گرچه با همه گیر شدن استفاده از بطری های آب معدنی و آب نوشیدنی حضور آن ها در شهر کمرنگ شده اما همچنان نیازشان احساس می شود. ترکیب شیر آتش نشانی و آبخوری ایده ای خلاقانه و رو به گسترش برای رفع این نیاز است. در این مقاله میخواهیم طراحی های خلاقانه ی آبخوری شهری در شهر های مختلف جهان را خدمت شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

طراحی خلاقانه آبخوری در نیویورک

نیویورک یکی از کلان شهرهایی است که با وجود جمعیت زیاد، نیازهای مردم شهر را به خوبی برآورده می کند به همین دلیل مردم این شهر به خلاقیت و نوآوری عادت کرده اند و در عین حال توجه به محیط زیست و صرفه جویی در آب را فراموش نمی کنند

در حالی که شهر نیویورک یکی از ۵ شهر جهان است که به علت بالا بودن کیفیت آب آشامیدنی نیازی به تصفیه آب ندارد با این حال بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که در سطح شهر آب های تصفیه ‌شده داخل بطری های پلاستیکی را بنوشند. طراحان نیویورکی در دو شرکت  Swine و Ooze در سال ۲۰۱۸ پروژه خلاقانه ای به نام Public Hydrant New را راه اندازی کردند که شیرهای آب آتشنشانی را به شیرهای آب آشامیدنی در سراسر شهر متصل کنند و به عنوان آبخوری از آنها استفاده کنند.

آنها این پروژه را در واکنش به یک برنامه تحقیقاتی آب که توسط مرکز خلاق بروکلین A/D/O سازماندهی شده ‌بود، اجرا کردند. هدف از این طرح پیدا کردن پاسخی برای مسئله کمبود آب در جهان و همچنین ایجاد رابطه بیشتر مردم با مبحث آب و صرفه جویی است.

شیر آتش نشانی یا آبخوری؟

استفاده از شیرهای آتش نشانی به عنوان آبخوری یکی از خلاقانه ترین ایده هایی است که در مبلمان شهری به کار گرفته شده. هدف از این ایده این بوده است که آب در مسافت های نسبتا کوتاه و قابل قبولی در دسترس شهروندان و حیوانات شهری و خانگی باشد. بر همین اساس در پروژه Public Hydrant New شیرهای آتش‌نشانی (Hydrant) را در سه مدل استفاده کرده اند.

انواع مدل های ترکیب شیر آبخوری با شیر آتش نشانی

نمونه اول این آبخوری دارای چهار ظرف کوچک در ارتفاع های مختلف است که به بزرگسالان، کودکان، سگ ها و پرندگان اجازه نوشیدن آب آشامیدنی را می دهد. این سیستم در سه طبقه طراحی شده که به وسیله یک لوله عمودی به هم متصل هستند. پایین ترین کاسه که نزدیک به زمین است برای سگ ها و دیگر حیوانات شهری در نظر گرفته شده و دو کاسه وسط برای انسان ها طراحی شده و بالاترین کاسه برای حمام کردن پرندگان نصب شده است.

مدل دوم این ایستگاه های آبخوری مخصوص پر کردن بطری آب ورزشکاران است که در فضای عمومی در دسترس است. به این صورت که لوله ای منحنی شکل همانند شیر آب به یک دستگیره بلند متصل است که آن دستگیره، جریان آبی که از منبع آب بیرون می آید را کنترل می کند.

و اما مدل سوم این سیستم همانند آبپاش و یا فواره عمل می کند یعنی آب را به سمت بالا هدایت می کند تا محیط اطراف را خنک نگه دارد و یک منطقه بازی برای کودکان ایجاد شود. هر سه مدل این آبخوری ها به صورتی طراحی شده اند که دارای شیرهای کنترل کننده هستند به این معنی که تا زمانی که از آنها استفاده نمی شود، به وسیله این شیرها از هدر رفتن آب جلوگیری می شود و همچنین افراد می توانند جریان و شدت آن را کنترل کنند.

طراحی خلاقانه آبخوری در سوئیس

نمونه دیگر از طراحی های خلاقانه آبخوری شهری با ترکیب شیر آتشنشانی را در سوئیس می توان یافت. ناسیسی (Nassisi) یک دانشجوی خلاق طراحی صنعتی این آبخوری را طراحی کرده است. او در پی راهکاری برای پاسخ همزمان نیاز به آب توسط انسان و حیوانات شهری بود و همچنین پرکردن قمقمه های آب را هم که در شیرهای فشاری و فواره ای ممکن نبود میسر کند.

ناسیسی که دانشجوی دانشکده هنر کالج لوزان (ÉCAL) است به یک منبع آب و آبخوری جدیدی فکر می کرد که هم جذاب باشد و هم از زیرساخت های موجود در شهر بهره ببرد.

او در تحقیقاتی که انجام داد متوجه ‌شد که در سوئیس شیرهای آتشنشانی متصل به آب زلال و آشامیدنی هستند و می‌توانست این شیرها را در هر گوشه ای از خیابان پیدا کند به همین دلیل پروژه خود را آغاز کرد.

ناسیسی و تیم اش در طول نمونه برداری هایی که انجام دادند، متوجه شدند که شیرهای آتشنشانی به راحتی برداشته می شوند، بدون اینکه که نیاز به تخریب سطح زمین و سنگفرش ها باشد. او همچنین متوجه شد شیرهای آتش نشانی آبی رنگ کمی پیچیده تر از قرمز رنگ ها هستند و ساختاری پیچیده دارند اما این ساختار پیچیده در زیر سطح خیابان پنهان است.

در طراحی او سیستمی جدید جایگزین شیر آتشنشانی شد. در این سیستم دارای دو آبریز و یک کلید دو طرفه است که به شهروندان اجازه می‌دهد یک شیر آب را برای مصرف انسان و طرف دیگر را برای پر کردن کاسه ای که مخصوص آشامیدن آب برای حیوانات و سگ ها است فعال کنند.

طراح این آبخوری، کاربرد اصلی این شیرها را فراموش نکرده است و بر روی این سیستم، خروجی دیگری نیز طراحی کرده است که نقش اولیه خود را حفظ کرده و به عنوان شیر آتش نشانی مورد استفاده قرار می گیرد. مأموران آتشنشانی در صورت لزوم می‌توانند از آن‌ استفاده کنند. این شیر آب آشامیدنی تنها یک نمونه اولیه است ناسیسی امیدوار است دیگر شیرهای آتش نشانی در شهرهای دیگر هم به این صورت کاربردی تر شوند.

خرید آبخوری

نصاب یاب  به عنوان تولید کننده انواع مبلمان شهری و آبخوری مجموعه مناسبی از انواع آن را گردآوری نموده است. برای مشاهده مدل ها می توانید به آدرس سایت مراجعه نمایید.

آبخوری 



:: برچسب‌ها: آبخوری پارک , آبخوری بتنی پارک , قیمت آبخوری پارک , خرید آبخوری پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

معرفی تعدادی از زیباترین و غیر معمول ترین باغ های دنیا

خرید گلدان شهری در زیباسازی منظر شهری بسیار تاثیر گذار است زیرا با نصب گلدان های شهری زیبا و مدرن در خیابان ها، کوچه ها و محله ها می توانیم شهری پر از زیبایی و نشاط داشته باشیم. عناصر دکور در فضا های شهری موقعیت غالب را اشغال می کنند. کوچکترین جزئیات می توانند فضا را تغییر دهند. به همین دلیل بسیار مهم است که دکوراسیون اطراف برای شما خوشایند باشد و به شما امکان می دهد احساس راحتی کنید.  در این مقاله میخواهیم شما را با تعدادی از زیبا ترین و غیر معمول ترین باغ های دنیا آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

باغ "تعمق کیهانی" (Cosmic Speculation)، اسکاتلند

این باغ 30 جریبی فقط یک روز در سال به روی عموم مردم باز است و مجموع ورودی ها برای حمایت و پشتیبانی از مراکز خیریه افراد سرطانی خرج می شود. این باغ روی زمین های پورتراک هاوس (عمارت قرن هجدهمی) ساخته شده است. خود باغ در سال 1989 تکمیل شد و طراحی آن را چارلز جنکز معمار انجام داد. در این باغ گویی کهکشان را سیر می کنید. طراحی بخش های کیهانی آن فوق العاده است و بیننده را مسحور می کند. دریاچه های دست ساز و فرم های زمینی این باغ کژدیسی های ناشی از حفره های سیاه را به ذهن می آورند.

  وانگشیوآن (Wangshiyuan)، چین

باغ وانگشیوآن که کوچکترین باغ کلاسیک سوژو است، در طول 800 سال ساخته شده است و تا سال 1950 مالکیت خصوصی داشت تا اینکه به دولت اهدا شد. در سال 1958 این باغ به روی عموم مردم باز شد. با آنکه این باغ بسیار کوچک است ولی از سه بخش شگفت انگیز تشکیل شده است: مسکونی، مرکزی و باغ درونی. بخش مرکزی یک آبگیر کوچک دارد و باغ شب ها نیز باز است و نمایش های موزیک و اپرا در آن برگزار می شود. این باغ به خوبی سبک کلاسیک باغ های چینی را نشان می دهد که به عنوان قالب باغ Ming Hall در موزه متروپولیتن هنر نیویورک بکار گرفته شد و مدل مینیاتوری آن برای نمایشگاهی در پاریس در دهه هشتاد ساخته شد.

باغ ماژورل (Jardin Majorelle)، مراکش

این باغ توسط ژاک ماژورل هنرمند طراحی شد که او این باغ را با گیاهانی با رنگ های هماهنگ که از سراسر دنیا آورده شد، پر کرد و دیوارهایش را به رنگ باشکوه "آبی ماژورل" رنگ کرد که این رنگ آبی، باعث می شود که رنگ سبز گیاهان زیباتر به چشم بیاید. این باغ در دهه چهل به روی عموم مردم باز شد و در دهه هشتاد فروخته شد و هتلی روی زمین آن ساخته شد. خوشبختانه یک جفت ناجی به نام های پی یر برژ و ایو سن لوران بدست آورد. این دو نفر باغ ماژورل را در سال 1980 خریدند و شروع به مرمت آن نمودند. حالا این باغ 300 گونه گل دارد و 20 باغبان از آن نگهداری و مراقبت می کنند.

 ویلا دِسته (Villa d’Este)، ایتالیا

ویلا دسته و باغ آن در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و مظهر سبک باروک ایتالیا است. این باغ تراس های متعددی دارد و پر از فواره های زیبا و مناظر نفسگیر است. کار روی این ویلا و باغ های اطراف آن توسط کاردینال ایپولیتو ایل دسته آغاز شد و تا زمان مرگش در سال 1572 ادامه یافت. کاردینال های دیگر کار دسته را ادامه دادند و به مرمت و زیباسازی آن پرداختند و مجسمه هایی از مجسمه ساز معروف یعنی برنینی در آن قرار دادند. در بیست سال گذشته مرمت های مداوم روی این باغ انجام شده و آخرین مرمت روی فواره ارگان انجام شد تا به شکوه قبلی اش بازگردد.

باغ های کوکنهوف (Keukenhof Gardens)، هلند

باغ های کوکنهوف که بخشی از املاک قلعه Teylingen هستند زمانی بیشه زار بودند. ولی در سال 1857 طراحی مجددی از سوی جان دیوید زوکر و پسرش لوئی پل برای این زمین ها صورت گرفت تا آن را تبدیل به باغی با چشم انداز انگلیسی نمایند. بهترین زمان برای بازدید از این باغ ها فصل بهار است. در این باغ ها همیشه نمایشگاه های گل برگزار می شود و اولین نمایشگاه در سال 1949 برگزار شد. پاویلیون اورانژ ناسوی این باغ هر هفته گل متفاوتی را به نمایش می گذارد و پاویلیون ویلم-الکساندر فقط به گل لاله (بیش از 600 گونه لاله) اختصاص یافته، و پاویلیون بئاتریکس در حال حاضر فقط ارکیده به نمایش گذاشته است. هزینه ورود به این باغ 15 یورو است و این باغ ها از بیستم مارس تا هجدهم مه امسال به روی عموم مردم باز هستند.

سخن پایانی

گلدان شهری یکی از عوامل زیبایی شهر، پارک، فضای بالکن، محیط باز ساختمان های تجاری، مسکونی و اداری است. همانطور که می دانید تنوع متریال در ساخت گلدان شهری بسیار بالاست و همین امر خرید گلدان شهری را کمی سخت می نماید. مدل های دیگری از انواع گلدان شهری نیز وجود دارد. در صورت نیاز به مشاهده تنوع محصولات می توانید به فروشگاه اینترنتی  ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید.

گلدان



:: برچسب‌ها: گلدان شهری , خرید گلدان شهری , قیمت گلدان شهری , گلدان سیمانی , گلدان بتنی , گلدان پلاستیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

نیمکت پارکی چیست

نیمکت پارکی  یکی از مهمترین اجزا در مبلمان شهری و محلی به حساب می آید، نیمکت پارکی برای استراحتی کوتاه مدت در فضای شهری است .با افزایش جمعیت شهر ها و گسترش پارک ها در مناطق شهری، تولید نیمکت پارکی افزایش داشته و شما این محصول را با تنوع و تعداد بیشتر در سطح شهر مشاهده می کنید

اغلب نیمکت های پارکی مناسب برای نشستن سه نفر در کنار هم طراحی می شوند و از نیمکتهای پارکی یا اصطلاحاً صندلی های پارکی در هر فضایی که محل تردد عابرین پیاده یا افرادی که پیاده روی می کنند، استفاده می شود .

این نیمکتها عموماً فلزی بوده و با ساختار پروفیلی، لوله ای، چدنی ساخته می شوند، با پوشش رنگ کوره ای الکترواستاتیک پوشیده می شوند تا در برابر نور آفتاب، اشعه یووی خورشید، رطوبت و نم و سایر عوامل مخرب طبیعی مقاومت بالایی داشته باشند .

انواع نیمکت های پارکی عبارتند از :

 نیمکت های چوبی پارکی

نیمکت های چوبی پارکی یکی از زیباترین طرح های موجود در پارک ها و فضاهای عمومی به حساب می آیند، البته لازم به ذکر است که تمامی نیمکت های موجود چوبی نیستند و تنها طرح چوب را ممکن است داشته باشند و سنگی یا سیمانی باشند .

 نیمکت های فلزی پارکی

همانطور که میدانید نیمکت های فلزی پارکی رایج ترین نوع از نیمکت های پارکی میباشند، یکی از دلیل شایع بودن این مدل هم می تواند طرح های خاصی باشد که به راحتی با فلز می توان ایجاد کرد .

دلیل دیگر محبوبیت نیمکت های فلزی پارکی رنگ بندی متفاوت آن است که به شما حق انتخابی گسترده می دهد و می توانید متناسب با فضای خود نیمکت پارکی فلزی و یا حتی نیمکت حیاط از جنس فلز تهیه نمایید .

در این زمینه شرکت نورسا شید نویان برای مشاوره و راهنمایی های رایگان در خدمت شما می باشد و کافی است با شماره تماس های ما ارتباط برقرار کنید . در کنار عمر مناسب ظاهر خود را نیز حفظ کنند زیرا نیمکت پارکی تاثیر زیادی بر روی محیط اطراف و مبلمان شهری دارد . نیمکت های پارکی که عموماً به صورت فلز یا چدن هستند با طول 150 سانتیمتر ساخته می شوند.

همچنین لازم به ذکر است که در نشیمنگاه و پشتی صندلی های پارکی می توان از سه متریال اصلی چوب ، فلز یا چوب پلاست استفاده کرد .

نیمکت های بتنی پارکی

حتما شما هم نیمکت های بتنی پارکی را در اماکن عمومی خصوصاً پارک ها و شهربازی ها مشاهده کرده اید، این نوع نیمکت هم از مقاوت و زیبایی بالایی برخوردار است و تحمل شرایط جوی مختلف را دارد و عمر مناسبی خواهد داشت .

همچنین نیمکت های بتنی پارکی برای آب و هوای بارانی و برقی می تواند بسیار مناسب و کارآمد باشد و آسیب های وارده به این نوع نیمکت پارکی می تواند بسیار کم باشد .

نیمکت های چدنی

نیمکت های چدنی پارکی هم از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است، دقیقاً شبیه به نیمکت های بتنی، نیمکت های چدنی نیز از مقاوت در شرابط جوی مختلف بالایی برخوردار است و شاید تنها عیب نیمکت های چدنی وزن بالا و جابجایی سخت آنها باشد .

نیمکت های سیمانی پارکی

حتما نیمکت های پارکی سیمانی را در شهر های شمالی کشور دیده باشید ، اغلب این نوع نیمکت ها در پارک ها به کار میرود و میزها و صندلی ها سیمانی و گاها با طرح چوب ساخته شده اند تا افراد از آنها برای استراحتی کوتاه مدت استفاده کنند .حتی گاهی اوقات افراد دیزاین این نیمکت ها را با طرح چوب اشتباه میگرند، نیمکت سیمانی از مقاوت نسبتا خوبی برخوردار است ولی وزن سنگینی نسبت به سایر نیمکت ها دارد .

نیمکت های سنگی پارکی

نیمکت های پارکی سنگی نیز مانند نیمکت های بتنی، سیمانی و سنگی از جمله نیمکت های مقاوم و دارای وزن بالا می باشد. استفاده از سنگ های گوناگون با طرح های مختلف زیبایی خاصی به این نوع نیمکت داده است .نیمکت سنگی پارکی برای استفاده در فضای شهری و فضای حیاط مناسب است و می تواند در شرایط مناسبی که کمتر به جابجایی نیاز است، گزینه خوبی باشد .

خرید انواع نیمکت پارکی

لازم به ذکر است که شرکت ایمن ترافیک کالا محصولات مختلف در زمینه نیمکت پارکی ارائه کرده است و با سالها سابقه و اعتبار آماده همکاری و مشاوره رایگان به شما هستیم .برای خرید انواع نیمکت پارکی به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید.

نیمکت پارک



:: برچسب‌ها: نیمکت پارک , قیمت نیمکت پارک , نیمکت سیمانی , قیمت نیمکت بتنی , نیمکت چدنی , نیمکت فلزی , قیمت نیمکت پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

 نقش مبلمان شهری در بافت تاریخی

مبلمان شهری یکی از مهم‌ترین عناصر بصری هستند که با استفاده از آن‌ها در فضای شهر، جذابیت و گردش در محیط ایجاد می‌کنند. استفاده از عناصر مناسب در بافت تاریخی با توجه به اقلیم و مصالح بومی باعث جذب بیشتر افراد برای پیاده‌روی می‌شود، که این خود باعث استفاده‌ی کم‌تر از وسایل نقلیه می‌شود. مبلمان در شهر از دوران گذشته با عملکرد متفاوت استفاده می‌شده است، مانند سکو‌ها در بازار و معابر برای تجمع مردم محلی. مبلمان‌های شهری نقش مهمی را در شهرها و بافت تاریخی ایفا می‌کنند. برای مطالعه‌ی نقش مبلمان شهری در بافت‌های تاریخی با ما همراه باشید.

تاریخچه مبلمان شهری

با مرور گذشته می‌بینیم که اقدامات خاص و ویژه‌ای در طول تاریخ در بناهای تاریخی جهت طراحی به واژه‌ی امروزی در مبلمان شهری انجام نشده است. اما نشانه‌هایی از طراحی‌های بسیار ظریفی را می‌توان یافت که با زمینه‌ی مبلمان شهری امروزی تطبیق دارد. برای مثال به چند نمونه اشاره می کنیم:

سنگ‌نوشته‌هایی که در دوره‌ی مادها در میدان مرکزی شهر هگمتانه نصب می‌شده است. مانند تابلوهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی امروزی عمل می‌کردند.

تندیس‌های سنگی در زمان حکومت هخامنشی می‌تواند معادل مجسمه‌های امروزی باشد.

در کوچه و بازار، کنار خانه‌ها سکوهایی جهت مکث افراد و تجمع مردم محلی در نظر می‌گرفتند که در راستای زنده نگاه داشتن معابر بوده است. معادل نیمکت امروزی است و فضای نیمه عمومی محسوب می‌شود.

سقاخانه‌ها را می‌توان معادل آبخوری‌های امروزی دانست.

نقش مبلمان در فضاهای تاریخی

در معماری ایرانی خانه‌ها سکوی خصوصی داشتند. به این ترتیب که هر خانه سکوی اختصاصی برای نشستن داشت و صاحب‌خانه در آن جا فضای عمومی و رفت و آمد کوچه را تماشا می‌کرد. حتی با همسایه‌ی خود به سبزی پاک کردن که همان تجمع افراد در خیابان امروزی است می‌نشستند. این سنت سکو نشستن در جلوی منزل تا چندی پیش در میان افراد کهنسال مرسوم بود که با تخریب الگوهای معماری این سنت‌ها نیز یک به یک از بین رفت. این سکوها معادل نیمکت‌های امروزی در خیابان است که باعث تجمع افراد در فضا می‌شود و باعث زنده ماندن معابر می‌شده است. این سبک زندگی در میان مردم ایران به خیابان‌ها نیز رسوخ کرد.

مبلمان شهری از جمله عناصر سازنده‌ی فضای شهری محسوب می‌شود. مبلمان شهری در تعریف عملکرد فضا نقش مهمی را ایفا می‌کند و در ایجاد روحیه‌ی شاداب شهر و مردم بسیار موثر است. طراحی و اجرا باید بر اساس نیاز افراد در شهر و فضاها باشد و مکان‌یابی صحیح آن همواره بر طبق نیاز مردم و چگونگی کارکرد فضا انجام شود. با اجرای صحیح تمامی فرایند طراحی فضای شهری مطلوبی را پدید می‌آورد. در غیر این صورت، مبلمان شهری به عنوان اجزای زاید و ناکارآمد عمل کرده که نه تنها مردم نمی‌توانند از آن استفاده کنند بلکه به علت بی‌استفاده بودن آن، امکان تخریب آن از سوی برخی از اشخاص وجود دارد و به جای زیباسازی محیط تاریخی باعث ایجاد منظر نامناسبی در بافت شهر می‌شوند. از این رو در ساماندهی بافت تاریخی کارایی، زیبایی و نقش بسیار موثری دارند. امروزه فضاهای گردشگری بسیار مورد توجه مردم برای گذران اوقات فراغت قرار گرفته است که در نمونه‌های ملی و فرا ملی نیز ما شاهد ایجاد فضای مناسب در بافت تاریخی هستیم. در برنامه‌ریزی‌ها باید جهت ایجاد جذابیت بیشتر در بافت تاریخی به باز زنده‌سازی و ایجاد فضای شاد رسیدگی کرد. این برنامه‌ریزی می‌تواند باعث تامین درآمد مناسب و ایجاد اشتغال باشد.

کلام آخر

با توجه به آن چه درباره‌ی مبلمان شهری گفته شد وسایلی هستند که در فضای باز و خیابان جهت آسایش و رفاه شهروندان نصب و طراحی می‌شود. مبلمان‌های شهری علاوه بر ایجاد آسایش و رفاه فضای شاد و متنوعی را ایجاد می‌کنند. تلاش برای فضای مکث و تجمع افراد در فضاها از دیرباز مورد توجه معماران بوده است که نمونه‌ی این تلاش را در معماری ایرانی در خانه‌ها مشاهده می‌کنیم که می‌توان از آن به عنوان اولین تلاش برای ایجاد مبلمان شهری در شهرها نام برد.

نصاب یاب یکی از بزرگترین تولید کننده های انواع مبلمان شهری شرایطی ایجاد نموده است که شما بتوانید بدون واسطه انواع کلدان و نیمکت را خریداری نمایید. با مقایسه انواع محصولات ما در این سایت می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 مبلمان شهری



:: برچسب‌ها: مبلمان شهری , گلدان , نیمکت , وسایل بازی , تاب و سرسره , وسایل بدنسازی پارکی ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

نیمکت پارک

یکی از وسایل پر کاربرد در مبلمان شهری انواع نیمکت ها می باشند که در سرتا سر شهر نصب شده اند تا امکان استراحت افراد در پیاده رو ها و یا پارک ها وجود داشته باشد. خرید نیمکت پارکی  یک اصلا مهم در مبلمان شهری است که هر شهری به آن نیاز دارد.

در این مقاله می خواهیم شما را با تعدادی از خاص ترین پارک های دنیا آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

عجیب ترین و خاص ترین پارک های دنیا

در دنیا شهرهایی وجود دارند که هر چقدر هم مدرن و لوکس و پیشرفته باشند، باز هم نه تنها از فضاهای سبز غافل نشده اند بلکه تعدادی از بهترین پارک های شهری دنیا را هم در خود جای داده اند. چند مورد از خاص ترین آن ها را معرفی می کنیم.

پارک دنیای فِراری

این شهربازی که در “ابوظبی” پایتخت امارات متحده عربی قرار دارد مرکز سریعترین تِرن هوایی جهان است.

پارک گلدن گیت

در فهرست بهترین پارک های شهری دنیا، دومین پارکی که می خواهیم معرفی کنیم هم در شهر سانفرانسیسکو قرار گرفته است، پارکی که آنقدر وسیع است که می توانید ساعت ها و ساعت ها و روزها به گشت و گذار در آن بپردازید و خسته هم نشوید. در ضمن این پارک از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر سانفرانسیسکوی آمریکا هم هست، بد نیست بدانید که در گلدن گیت حدود ۱۶۰۰ گونه ی گیاهی مختلف وجود دارد، این پارک به پروانه هایش هم مشهور است. علاوه بر این، رویدها و اتفاقات مهمی که قرار است در سانفرانسیسکو اتفاق بیفتد، معمولا در این پارک برگزار می شود.

پارک جمهوری کودکان

این شهربازی همانند یک شهر است؛ اما تنها برای کودکان در آرژانتین تهیه شده است. در این پارک کلیسا، بندر، فرودگاه، رستوران، هتل و بسیاری وسایل دیگر به چشم می خورد.

پارک بیهای پکن

این پارک که از سال ۱۹۲۵ پذیرای بازدید کنندگان بوده است، قدمتی ۱۰۰۰ ساله دارد و در شهر پکن پایتخت چین قرار دارد و البته که فقط یک پارک و فضای سبز نیست بلکه سازه ها و ساختمان های تاریخی زیادی را هم در خود جای داده است. پارک بیهای در پکن دارای وسعتی معادل ۶۹ هکتار است. یکی از دیدنی ترین بخش های این پارک سالن ۴ اژدها و ۹ اژدها است که مردم چین نسبت به این سالن ها باور مذهبی دارند.

پارک تمساح ها

این پارک در استرالیا قرار دارد. کسانی که به این پارک می روند درواقع به قفس مرگ وارد شده اند و پس از آن وارد آبهایی می شوند که در آن تمساح وجود دارد.

پارک اروپای کوچک

این پارک در بلژیک قرار دارد. همانطور که از نام آن مشخص است، در این پارک می توانید همه جاذبه های اروپا را در یک مکان و در مقیاس کوچک ببینید. هر ساله ۳۵۰ هزار نفر از این پارک بازدید می کنند.

پارک قلمروی کوتوله ها

این پارک در چین واقع شده است و حدود ۱۰۰ کوتوله در آن کار می کنند. قد این افراد باید بین ۲ تا ۴ فوت (۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر) باشد. این کوتوله ها گردشگران را با آهنگ و رقص سرگرم می کنند.

پارک دیگرلند

این پارک در انگلیس قرار دارد. در این پارک کودکان و نوجوانان می توانند سوار بر وسایل سنگین حفاری و ساخت و ساز شوند.

پارک اکو آلبرتو

در این پارک وسایل بازی هیجان انگیز دیده نمی شود. این پارک در مکزیک به بازدیدکنندگان امکان می دهد تجربه ای عجیب داشته باشند. درواقع افراد می توانند تجربه کنند که اگر غیرقانونی از مکزیک وارد آمریکا شوند، چه بلایی بر سرشان می آید.

کلام آخر

در این مطلب شما را با خاص ترین و عجیب ترین پارک های دنیا آشنا کردیم. شاید امکان سفر به این پارک ها برای هرکسی امکان پذیر نباشد اما اطلاع از این پارک ها خالی از لطف نیست.

برای خرید انواع مبلمان شهری اعم از نیمکت پارک، آبخوری، گلدان، وسایل بدنسازی پارک و ... می توانید به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید.

نیمکت پارک



:: برچسب‌ها: نیمکت پارک , قیمت نیمکت پارک , نیمکت سیمانی , قیمت نیمکت بتنی , نیمکت چدنی , نیمکت فلزی , قیمت نیمکت پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

آبخوری در مبلمان شهری ( آبخوری و نقش آن در مبلمان شهری )

آبخوری دسته ی دیگری از المان های مبلمان شهری میباشد. آبخوری از جمله المانهای مبلمان شهری است که در تمامی پارک ها و فضاهای عمومی بسیار کاربردی است و در طراحی ها حتما باید مدنظر قرار گیرد.

منابع آبي رايگان در فضاهای عمومي، كه در طول تاريخ توسط خیرين يا خود شهرداری ها تأمین مي شدند، يکي از گام های عمده پیشرونده به سوی تمدن بوده اند. اين منابع آبي كه در فضاهای شهری بیشتر به شکل آبخوری ديده مي شوند امروزه، با وجود چالش های متعدد بهداشتي، هنوز يک عنصر مهم در فضاهای شهری سالم به شمار مي روند. آب آشامیدني سالم و پاك كه از طريق اين آبخوری ها در مکان های عمومي ارائه مي شود جايگزين مناسبي برای نوشیدني های شیرين مي باشد. همچنین وابستگي به بطری های پلاستیکي كه برای سلامتي محیط زيست مضرند را كاهش مي دهد و موجب صرفه جويي پول افراد مي گردد. بنابراين، جانمايي و مکانیابي مناسب اين تسهیلات در فضاهای شهری، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است

لزوم هارمونی آبخوری با دیگر عناصر مبلمان شهری بسیار حایز اهمیت میباشد. ترجیحا نوع متریال و شکل ظاهری آبخوری باید هماهنگ با دیگر عناصر شهری مانند نیمکت و سطل زباله باشد. در مورد آبخوری جانمایی همچون دیگر عناصر مبلمان شهری بسیار حایز اهمیت میباشد. نکات و مسایل فنی بسیاری در جانمایی آبخوری دخیل میباشد .از جمله مسایل مهم در جانمایی آبخوری کاربرد آن میباشد. یعنی این عنصر مبلمان شهری باید در محلی جانمایی شود که بیشتریت دسترسی عمومی را دارا باشد.

 علاوه بر آن ترجیحا در جا نمایی آبخوری باید محل بازی کودکان در نظر گرفته شود زیرا کودکان بیشترین کاربران آبخوری در پارک ها هستند.علاوه بر بیشترین دسترسی در جانمایی سهولت در دسترسی هم باید مد نظر قرار بگیرد. همچنین آنچه که در جانمایی آبخوری باید در نظر گرفته شود محل قرار گرفتن این المان به صورتی باشد که در مسیر عبوری سواره رو و پیاده رو در پارک ها نباشد.

نقش آبخوری در مبلمان شهری

ترجیحا آبخوری باید از سطل زباله فاصله مناسبی داشته باشد و قرار دادن نیمکت در نزدیکی آبخوری پارکی چندان مناسب نمیباشد. از نظر فنی در جانمایی آبخوری باید مسایل مهمی مدنظر قرار داده شود  که عبارتند از:

حتما اطراف آبخوری باید دارای حریم آزاد باشد تا نفرات به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

حتما محل نصب آبخوری باید طوری در نظر گرفته شود تا زهکش آب به خوبی صورت بگیرد.

جهت زهکشی آب آبخوری میتوان محل نصب آبخوری را طوری لحاظ کرد که نزدیک جوی یا باغچه باشد.

ترجیحا محل نصب آبخوری باید دارای کف پوش باشد و در محیط های خاکی نصب آبخوری چندان مناسب نمیباشد.

سخن پایانی

فروشگاه ایمن ترافیک کالا فروش انواع مبلمان شهری و فروش تجهیزات پارکی را به عهده دارد. برای خرید انواع آبخوری پارکی و دیگر امکانات پارکی و انواع مبلمان شهری اعم از نیمکت پارک، تاب سرسره فلزی، تاب سرسره پلاستیکی و گلدان شهری به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید.

 آبخوری



:: برچسب‌ها: آبخوری پارک , آبخوری بتنی پارک , قیمت آبخوری پارک , خرید آبخوری پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

 

وسایل بازی کودک

تاب سرسره کودک و دیگر وسایل و تجهیزات بازی کودکان متناسب با سن و نیازهای کودکان طراحی و ساخته شده است. این محصولات به گونه ای طراحی شده اند که می توانند ایمنی کودک را حین بازی فراهم کنند و از آسیب او جلوگیری نمایند. برای انتخاب تاب سرسره مناسب باید به مکان نصب آن نیز توجه کنید. برای مثال به منظور خرید تاب سرسره کودک برای استفاده در منزل و حیاط، می توانید تاب سرسره پلاستیکی با ارتفاع و سایز کوچک را انتخاب نمایید. این محصول هم ایمنی کودکان را تامین می کند و هم طول عمر بالایی دارد.

در این مقاله میخواهیم درباره راهکارهایی برای فضاهای کوچک بازی کودکان صحبت کنیم.

راهکار برای خانه‌هایی با فضای کوچک

در این قسمت می‌خواهیم ایده‌هایی را به خانواده‌هایی اختصاص دهیم که در خانه فضای مناسبی برای اختصاص دادن یک اتاق به عنوان اتاق بازی کودک ندارند تا بتوانند از فضای کم بیشترین و بهترین استفاده را داشته باشند.

استفاده از کف اتاق

اغلب بچه‌ها بازی‌هایی را که بر روی زمین انجام می‌شود را دوست دارند و شما می‌توانید در صورت محدودیت فضای خانه خود طرح‌ها و شکل‌های مختلفی را که کودک دلبندتان به آنها علاقه دارد با رنگ و یا جنس‌های متنوع ساخته یا تهیه کنید و به عنوان زمین بازی برای او بسازید که این ویژگی عمدتا در اغلب خانه بازی به چشم می‌خورد.

برای مثال یک دایره در گوشه پذیرایی بر روی زمین بکشید و وسایلی را که دوست دارد در آن قرار دهید یا بازی که دوست دارد در داخل آن به عنوان یک خانه انجام دهید.

استفاده از فضای بالکن

این گزینه برای آن دسته از خانه‌های با متراژ پایین است که بالکن دارند. پدر و مادر می‌توانند با استفاده از چادر بازی کودک و قرار دادن آن در بالکن خانه یا ساختن یک خانه با استفاده از پارچه و پتو و قرار دادن وسایل بازی کودک در آن یک فضای بدون استفاده را تبدیل به یک فضای کاربردی کنند.

شما می‌توانید تخته سیاه کودک یا هر وسیله دیگری را که فرزند شما به آن علاقه زیادی دارد در تراس خانه قرار دهید.

استفاده از اتاق نشیمن

علاوه بر استفاده از چادر بازی کودک، گزینه دیگر استفاده از اتاق نشیمن است. اتاق نشیمن عمدتا بزرگ است و همه اعضای خانواده در آن جمع هستند و گزینه خوبی برای تفریحات کودک شما است پس اگر کودک شما اتاق ندارد یا فضای بازی او محدود است می‌توانید بخشی از دکوراسیون اتاق بازی کودک را در نشیمن خانه خود برپا کنید. برای مثال یک میز و نیمکت در آن قرار دهید یا بخشی از نشیمن را به رنگ دلخواه او دربیاورید.

استفاده از فضاهای مرده

یکی از ایده‌های جالب در دکوراسیون اتاق بازی کودک استفاده از فضاهایی است که از آنها در خانه استفاده نمی‌شود برای مثال اگر خانه برای خودتان است می‌توانید از فضای بالای درها برای کودکتان مانند یک خانه درختی یک اتاقک کوچک به همراه نردبان و پله‌های فلزی درست کنید با این کار حس صعود و بالا رفتن هم در کودک شما پرورش می‌یابد .

استفاده از اتاقک پشت بام ایمن یا زیرزمین

در صورت محدودیت متراژ خانه می‌توانید از فضاهایی مانند زیرزمین یا اتاقک‌های امن در پشت بام یا پایین خانه استفاده کنید.

استفاده از پنجره‌های شیشه‌ای برای این اتاق بازی کودک کمک می‌کند تا هم نور بیشتری در آن وارد شود و کودک شما مناظر بیرون را ببیند و احساس تنهایی نکند و هم شما بتوانید مدام او را تحت نظر داشته باشید.

خرید تجهیزات بازی کودکان

نصاب یاب  به عنوان یکی از فروشگاه های عرضه کننده انواع تاب سرسره کودک و دیگر تجهیزات بازی کودکان، محصولاتی با کیفیت عالی و قیمت مناسب به خریداران ارائه می کند. به منظور انتخاب بهترین تاب سرسره، می توانید از مشاوره های کارشناسان فروش این مرکز بهرمند شوید.در صورت نیاز به دریافت مشاوره درباره خرید تاب سرسره پلاستیکی و نحوه نصب آن می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

تاب سرسره



:: برچسب‌ها: تاب سرسره پلاستیکی , تاب و سرسره کودک , قیمت تاب سرسره پلاستیکی , خرید تاب سرسره پلاستیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

تاب سرسره پارکی

تاب سرسره پارکی به عنوان جذابترین بازی بچه ها در محیط بازو فضای سبز تنوع مناسبی دارد. استفاده از فلز و پلاستیک در ساخت این وسایل بازی رایج است. خرید تاب سرسره پارکی ترکیبی برای محل های شلوغ مانند پارک ها، مهدکودک ها و خانه بازی ها مناسب است. می خواهیم در این مقاله شما را با بهترین پارک های آبی دنیا آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

۱۲ مورد از بهترین پارک های آبی جهان آشنا شوید

پارک سیام / تنریف، اسپانیا

پارک سیام برای 5 سال پیاپی جایگاه اول در بهترین پارک های آبی جهان را به خود اختصاص داده است. شما می توانید در این پارک آبی بدون هیچگونه دغدغه ای تفریح و استراحت کنید. هرآنچه بخواهید در این سرزمین آبی یافت می شود. کودکان عاشق مسیر طولانی مکونگ راپید خواهند شد. کودکان شما تجربه ایندیانا جونز خواهند داشت. همچنین عاشق اژدها خواهید شد که احساس واقعی جاذبه ی صفر را برای شما ایجاد می کند.

واتربوم بالی / کوتا، اندونزی

یکی دیگر از بهترین پارک های آبی جهان واتربوم بالی است که منحصربه فردترین مسیرهای آبی دنیا را دارد. شما می توانید با بادکنک های پر از آب به سمت یکدیگر پرتاب کنید، با تفنگ آبپاش بجنگید یا در مسابقه توئین ریس دوست خود را به چالش بکشید. در رودخانه تنبل شناور شوید و از تونل های معروف سوپر باول گذر کنید.

بیچ پارک / اکوئیرز، ایالت سیارا، برزیل

بیچ پارک یکی از بهترین پارک های آبی خانوادگی دنیاست. برای تفریحات خانوادگی به جزیره گنج برویدو نمایش آکوا را با کودکان خود تماشا کنید. سپس آتلانتیس و بلک مورای را سوار شوید و ماجراجویی داشته باشید. برای هیجان آدرنالین می توانید از سقوط 2 نفره با شیب 90 درجه پایین بروید. همچنین سقوط آزاد اینسین را امتحان کنید که از ارتفاع 14 طبقه ای شما را با سرعت 65 مایل بر ساعت به پایین می فرستد.

ترماز دو لارانژایس / الیمپیا، ایالت سائوپائولو، برزیل

پارک ترماز دو لارانژایس هیجان انگیزترین و از بهترین پارک های آبی جهان است که در ایالت سائوپائولو واقع شده است و سریعا در حال تبدیل شدن به محبوب ترین پارک های آبی در سرتاسر کشور است. سواری های عالی و زیرساخت فوق العاده در این پارک موجود هستند. این پارک به راحتی می تواند با پارک آبی های برتر آمریکا رقابت کند. همچنین نقدهای خوبی در خصوص تمیزی و نظافت این پارک موجود هستند.

پارک آبی تایفون لاگون دیزنی / اورلاندو ، فلوریدا

پارک آبی تایفون لاگون دیزنی به عنوان بهترین پارک آبی در آمریکا شناخته شده است و مناسب برای سفر روزانه برای هجوم آدرنالین می باشد. در این پارک می توانید در اسلایدهای آبی هیجان انگیز از قبیل میدی فالز و استورم اسلایدز سوار شوید، در شارک ریف با حیوانات آشنا شوید و سپس با تمام خانواده برای یک قایق سواری در یک لوله داخلی در آبشار گنگ پلنک بروید. جالب است بدانید در استخر موج پارک تایفون لاگون کلاس موج سواری نیز آموزش داده می شود.

آکواپارک ایسترالاندیا / نوویگاد ، کرواسی

در آکواپارک ایسترالاندیا استخر پرش، اسپری ارینا، استخر موج و استخر هیدروماساژ تنها بخشی از تفریحات آبی هستند. سرسره ها حتی هیجان انگیزتر هستند. سقوط آزاد، قایق سریع، تاپ گان، موشک فضایی و موج سواری مینی تنها برخی از انواع تفریحات این پارک می باشند.

پارک آبی وایلد وادی / دبی، امارات متحده عربی

پارک آبی وایلد وادی بیش از 30 جاذبه و سواری بوده که شامل آبشارهای جمیرا سسیرا و سقوط آزاد از برج سرج می باشند. همچنین ویپ اوت و ریپ تاید را تجربه کنید که تجربه فوق العاده موج سواری را بدون نیاز به رفتن تا دریا برای شما ایجاد می کند. با تور دبی میتوانید از این پارک هیجان انگیز دیدن کنید .

ماکادی واتر ورلد / هورگادا ، مصر

پارک ماکادی واتر ورلد بزرگترین پارک آبی مصر و از بهترین پارک های آبی جهان است که دارای 50 سرسره آبی هیجان انگیر برای تمام سنین می باشد. یک سقوط آزاد 19 متری نیز در این پارک موجود است. با وجود اسنک بار ها و نزدیکی تمام امکانات، نیاز زیادی به راه رفتن برای شما نیست، اما یادتان باشد که کفش های مناسب خودتان را همراه داشته باشید زیرا که زمین بسیار داغ می شود.

اکوپارک اهایودا ژود / پورتو سگورو، برزیل

اکوپارک اهایودا ژود یک پارک آبی همگام با طبیعت است. در کنار تمام تفریحات موجود در یک پارک آبی، این پارک سرسره های هیجان انگیز، استخرهای عجیب و یک ساحل دارد. زیپ لاین هم در این پارک وجود دارد. فرقی ندارد که به دنبال آدرنالین هستید یا می خواهید به آرامش برسید، ماجراجویی در اکوپارک اهایودا ژود انتظار شما را می کشد.

پارک آبی وت ساید / خلیج هروی ، استرالیا

پارک آبی وت ساید یک مرکز آبزی درست در خط ساحلی می باشد. برای ورود که این پارک نیاز به پرداخت هزینه نمی باشد. البته برای استفاده از سرسره های آبی و فلیپ ساید برد رایدر هزینه دریافت می شود. این پارک دوست دار محیط زیست یک دارایی عمومی است که پیرامون تفریحات آبی طراحی شده است. در میان ماه های می تا آگوست به منظور نگهداری سالانه زمستانی پارک تعطیل می شود.

پارک آبی تریل / کوکوکی، باهاما

پارک آبی تریل یک پارک رویال کارائیب است که اخیرا بازسازی شده است. بلندترین سرسره آبی آمریکای شمالی، بزرگترین استخر موج، بزرگترین استخر آب تازه کارائیب در این پارک قرارگرفته اند. در اسلینگ شات شما می توانید لحظاتی بی وزنی را تجربه کنید، سپس در توئیستر دو نفره به پایین پرتاب شوید و در میان تونل هایی با چراغ های چند رنگ قایق سواری کنید. قله دردویل با ارتفاع 40 متری برای افرادی با قلب ضعیف نیست. وجود صندلی داخل آب، میزان احساس راحتی را بسیار بیشتر می کند.

پارک تراپیکال آیلند / کراسنیک، آلمان

پارک تراپیکال آیلند هم از بهترین پارک های آبی جهان است که در نزدیکی شهر برلین واقع شده و داخل یک سفینه هوایی قدیمی قرارگرفته است. با وجود بزرگترین جنگل بارانی داخل فضای بسته و بلندترین برج آبی آلمان، این پارک مناسب برای حمله آدرنالین است. رودخانه وایت واتر یکی از جاذبه های خارجی و طولانی ترین در کشور آلمان است. زمین بازی آبی جانگل اسپلش مناسب برای تمام خانواده است. مرکز آبگرم گرمسیری این پارک سونا و ماساژ ارائه می دهد.

خرید تاب سرسره پارک

در این مطلب شما را با بهترین پارک های آبی دنیا آشنا نمودیم. حال به تاب سرسره پارک می پردازیم. خرید تاب سرسره های پلاستیک و فلزی کوچکتر برای باغ، ویلا و حیاط منازل گزینه بهتری است. نصب تاب و سرسره فلزی و پلاستیکی نیاز به مهارت کافی دارد. برای خرید تاب سرسره پارک و یا در صورتی که برای نصب امن و اصولی تاب سرسره پارکی نیاز به نصاب داشته باشید کافی است با شماره های داخل سایت ایمن ترافیک کالا تماس حاصل کنید.

تاب سرسره



:: برچسب‌ها: تاب سرسره پارک , تاب سرسره فلزی , خرید تاب و سرسره پارکی , قیمت تاب سرسره فلزی ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

 تاب سرسره پارکی

تاب سرسره پارکی به عنوان جذابترین بازی بچه ها در محیط بازو فضای سبز تنوع مناسبی دارد. استفاده از فلز و پلاستیک در ساخت این وسایل بازی رایج است. خرید تاب سرسره پارکی ترکیبی برای محل های شلوغ مانند پارک ها، مهدکودک ها و خانه بازی ها مناسب است.قیمت تاب سرسره فلزی و پلاستیکی ترکیبی نسبتا بالا است اما آموزش بازی گروهی و زندگی اجتماعی در این تاب و سرسره میسر است. اما در دنیای امروزی پارک هایی ساخته شده اند که دیگر تنها جنبه سرگرمی ندارند و گاهی هم باعث ترس و یا تعجب کودکان می شوند. حتی ممکن است برای کودکان هم ساخته نشده باشند و مناسب آن ها نباشد. با ما همراه باشید تا بابرخی از این پارک ها آشنا شویم.

پارک های موضوعی عجیب و ترسناک در جهان که کودکان را فراری می دهند

اگر شما هم به هیجان و ماجراجویی علاقمند باشید ممکن است دوست داشته باشید بازدید از برترین پارک های موضوعی عجیب و ترسناک را در برنامه های سفرتان قرار دهید. در نوشتار دیدنی ترین پارک های موضوعی عجیب و ترسناک، از پارک موضوعی ترسناک مانند تجربه قطع برق در سانفرانسیسکو San Francisco’s Blackout Experience تا وسایل بازی عظیم و هیولا شکل در هیومن تربوچت Human Trebuchet و پارک های وهم آور فراموش شده مانند پادشاهی گالیور Gulliver’s Kingdom در ژاپن، به معرفی پارک های موضوعی ترسناک و عجیب در جهان می پردازیم که با فضای وهم آور و بخش های ترسناک خود، کودکان را و حتی گاهی بزرگسالان را فراری می دهند.

تجربه قطع برق در سانفرانسیسکو در آمریکا

برای اینکه بازدید کنندگان واقعا بترسند، کارگردانان فیلم های ترسناک، نویسندگان و سایر خالقان این گونه فیلم ها می بایست ترس های کوچک روانی انسان ها را بشناسند و از آن ها استفاده کنند. بزرگترین ترس انسان ها از ناشناخته هاست که معمولا در دو فضا بیشتر اتفاق می افتد: فضای تاریک و فضای ساکت. تنها با شنیدن نام تجربه قطع برق در سانفرانسیسکو San Francisco’s Blackout Experience کاملا مشخص است این پارک موضوعی چگونه قرار است در شما نفوذ کند و شما را بترساند. دیدن بازدید کنندگان که چگونه روی سرشان کلاه های پارچه ای کشیده شده و در برابر اجرا کنندگان پارک هیچ قدرتی ندارند، تجربه پرتنش و هیجان انگیزی است. اینطور که می گویند نمادهای اصلی این پارک، دیوارهای پوشیده شده از نایلون های سیاه، دکوراسیون خیلی ساده و خلوت و بازیگرانی هستند که ماسک های هالووینی ندارند؛ بلکه انسان های واقعی هستند. این مورد از عجایب برترین پارک های موضوعی عجیب و ترسناک هست.

فارماگدون در بریتانیا

وقتی موجودات فرا واقعی و هیولاهای چاقو به دست در حال دنبال کردن شخصیت های داستانی بر صفحه سینما یا کتاب های ترسناک هستند، کنار آمدن با آن ها آسان است اما وقتی همین اتفاق را در زندگی واقعی خودمان تجربه کنیم، نمی توانیم به همان اندازه خونسرد باشیم؛ حتی اگر بدانیم در یک پارک تفریحی هستیم. یک پارک موضوعی در لانکشایر انگلستان است که چهار جاذبه ترسناک و منحصر به فرد دارد. آنقدر عجیب و ترسناک هستند که خیلی از بازدید کنندگان جرات نمی کنند در آن ها شرکت کنند

متل بیتس در آمریکا

متل بیتس در پنسیلوانیا قرار دارد و در زمینه برترین پارک های موضوعی عجیب و ترسناک، یک کهنه سرباز کارآزموده و با سابقه به شمار می رود. وبسایت این پارک به این موضوع می نازد که بیش از 28 سال در زمینه ترساندن فعالیت کرده و آنقدر ترسناک است که کسانی که قلب های ضعیفی دارند هرگز نباید به آن پا بگذارند.

این پارک از لوکیشن فیلم ژانر وحشت روانی ساخته هیچکاک الهام گرفته است. برای ورود به این پارک نیاز به رزرو ندارید. باید در این پارک به یک گاری سواری در میان ارواح بروید و یا یک مترسک انتقام جو و بی رحم را شکست دهید.

پارک های ترسناک زیادی در دنیا ساخته شده اند که در مطالب بعدی با آنها آشنا خواهیم شد.

خرید تاب سرسره پارک

در این مطلب شما را با برخی از عجیب ترین و ترسناک ترین پارک های دنیا آشنا نمودیم. حال به تاب سرسره پارک می پردازیم. خرید تاب سرسره های پلاستیک و فلزی کوچکتر برای باغ، ویلا و حیاط منازل گزینه بهتری است. نصب تاب و سرسره فلزی و پلاستیکی نیاز به مهارت کافی دارد. برای خرید تاب سرسره پارک و یا در صورتی که برای نصب امن و اصولی تاب سرسره پارکی نیاز به نصاب داشته باشید کافی است با شماره های داخل سایت نصاب یاب  تماس حاصل کنید.

 تاب سرسره



:: برچسب‌ها: تاب سرسره پارک , تاب سرسره فلزی , خرید تاب و سرسره پارکی , قیمت تاب سرسره فلزی ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

زیباترین باغ های دنیا

 

خرید گلدان شهری در زیباسازی منظر شهری بسیار تاثیر گذار است زیرا با نصب گلدان های شهری زیبا و مدرن در خیابان ها، کوچه ها و محله ها می توانیم شهری پر از زیبایی و نشاط داشته باشیم. عناصر دکور در فضا های شهری موقعیت غالب را اشغال می کنند. کوچکترین جزئیات می توانند فضا را تغییر دهند. به همین دلیل بسیار مهم است که دکوراسیون اطراف برای شما خوشایند باشد و به شما امکان می دهد احساس راحتی کنید.

در این مقاله میخواهیم شما را با تعدادی از زیبا ترین و غیر معمول ترین باغ های دنیا آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

باغ های بوچارت (Butchart Gardens)، کانادا

باغ های بوچارت کمی دورتر از ویکتوریا، در بریتیش کلمبیای کانادا قرار دارند. این باغ ها اوایل قرن بیستم روی بقایای معدن سنگ آهک ساخته شدند و طراحی آنها را جنی بوچارت (همسر سازنده معدن) بر عهده داشت. وی این معدن را تبدیل به باغ هایی زیبا ساخت و آن را با دریاچه ای تکمیل کرد. با گذشت سالها این باغ ها با اضافه شدن جاذبه های دیگری همچون باغ های ژاپنی و ایتالیایی، باغچه رز، فواره راس و پاویلیون کودکان، زیباتر شدند. جذابیت های فصلی همچون سمفونی در هوای آزاد و نمایش آتش بازی در شب های شنبه تابستان ها اضافه شدند. حالا این باغچه بیش از 900 گونه گیاهی دارد. ورودی این باغ بین 17 تا 30 دلار کانادائی است که نسبت به فصل سال متغیر است.

 باغ های پیترهوف (Peterhof Gardens)، روسیه

باغ های پیترهوف که اطراف کاخ پیتر کبیر در سنت پترزبورگ ساخته شده اند نتیجه حدود دویست سال تلاش خانواده سلطنتی روسیه برای زیباسازی و حفظ سبک باغ های اروپائی در این مجموعه هستند. اعضای خانواده سلطنتی از جمله پیتر کبیر، کاترین کبیر و نیکولاس اول بر ساخت و تکمیل این باغ ها نظارت کردند. این باغ ها که اغلب "ورسای روسیه" نامیده می شوند، یکی از عجایب دنیا هستند و جزو میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند. ورودی این باغ 450 روبل روسیه (حدود 13 دلار) است.

 باغ کنروکوئن (Kenrokuen Garden)، ژاپن

باغ کنروکوئن بیش از 11 هکتار مساحت دارد و در قلب کانازاوا واقع شده است. این باغ یکی از زیباترین باغ های عمومی ژاپن محسوب می شود و معنای نام آن "دارنده 6 فاکتور" است، یعنی فاکتورهای فراخی، آرامش، هنری بودن، آنتیک بودن، مسیرهای آبی و داشتن منظره زیبا که همه از عوامل زیبایی باغ هستند را در کنار هم دارد. آبگیرهای آن بزرگ و دست ساز هستند. این باغ صدها سال قدمت دارد.

 کاخ ورسای (Chateau de Versailles)، فرانسه

ساخت این باغ در سال 1661 توسط لوئی پانزدهم آغاز شد. باغ های ورسای بسیار بزرگ هستند و پیاده روهای طولانی دارند و در باغستان های آن درختان لیمو و انار کاشته شده است. این باغ یک هزارتوی شمشادی، آبنماهای فوق العاده زیبا و مجسمه های مخفی دارد. ساخت دریاچه تزئینی این باغ حدود 11 سال طول کشید. در سال 1999 توفان به این باغ ها آسیب رساند و مرمت های کاملی روی آن انجام شد. از ماه آوریل تا اکتبر در این باغ آبنماهای موزیکال به نمایش در می آید. ورودی این باغ 35 دلار است.

لاس پوزاس (Las Pozas)، مکزیک

باغ های لاس پوزاس نوعی تقارن یا تاریخ شکوفایی و حتی فرمولی علمی دارند. ادوارد جیمز شاعر و هنرمند، سازنده این باغ ها بوده و سبک سوررئال را در آن پیاده کرده است. زمانی یک باغچه ارکیده باشکوه هم در این باغ وجود داشت، ولی یخبندان سال 1962 بسیاری از ارکیده ها را از بین برد و باعث شد که جیمز تمرکز خود را روی مجسمه سازی بگذارد و 36 مجسمه سوررئال بسازد و در باغ بگذارد. تا زمان مرگ جیمز در سال 1984 هزینه های میلیونی برای این باغ شد و صدها هنرمند و سنگ تراش هنرشان را برای زیباسازی این باغ بکار بردند. این باغ در تمام طول سال باز است.

سخن پایانی

گلدان شهری یکی از عوامل زیبایی شهر، پارک، فضای بالکن، محیط باز ساختمان های تجاری، مسکونی و اداری است. همانطور که می دانید تنوع متریال در ساخت گلدان شهری بسیار بالاست و همین امر خرید گلدان شهری را کمی سخت می نماید. مدل های دیگری از انواع گلدان شهری نیز وجود دارد. در صورت نیاز به مشاهده تنوع محصولات می توانید به فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید.

 گلدان



:: برچسب‌ها: گلدان شهری , خرید گلدان شهری , قیمت گلدان شهری , گلدان سیمانی , گلدان بتنی , گلدان پلاستیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

اهمیت نیمکت ها به عنوان یکی از عناصر مبلمان شهری

مبلمان های شهری یکی از المان هایی هستند که بر زیبایی سیمای شهر و فضایی که ما برای زندگی انتخاب کرده ایم، تاثیر بسیار زیادی دارند، نیمکت شهری، سطل زباله و ... همه این المان ها همان قدر که جذاب و زیبا هستند، کاربردی هم هستند، و می توانند به بالاتر رفتن سطح کیفی زندگی ما کمک کنند، این بار می خواهیم به بحث در رابطه با نیمکت شهری بپردازیم. با ما همراه باشید تا با هم نمونه های خلاقانه و کاربردی مبلمان شهری را بررسی کنیم.

در واقع طراحی مبلمان های شهری اگر چه می تواند از اندیشه ها و هویت یک جامعه برخواسته باشد ، اما خلق یک آثار هنری در حالت کلی آن که با هنر و خلاقیت ادغام شود و به گونه ای خاص جاودان و ماندنی می شود.

مبلمان های شهری که خلاقانه طراحی و ساخته شده اند این روزها در تمامی کشورها و بخصوص شهری مدرن دیده می شوند . به عبارتی دیگر امروزه در سراسر جهان ، طراحی محیط و مبلمان شهری در حیطه هویت و فرهنگ جامعه و شهروند می باشد و در هر کشوری طراحی مبلمان شهری حول محور باورها، دیده ها و فرهنگ آن جامعه ساخته می شوند که البته این موضوع را نمی توان به کل جوامع تعمیم داد.

در واقع طراحی مبلمان های شهری اگر چه می تواند از اندیشه ها و هویت یک جامعه برخواسته باشد ، اما خلق یک آثار هنری در حالت کلی آن که با هنر و خلاقیت ادغام شود و به گونه ای خاص جاودان و ماندنی می شود.

در این میان و در هر جوامعی از نگاه معماران شهری اولین نقشی که برای طراحی مبلمان شهری باید قائل شویم ، همان برقراری ارتباط بصری مناسب بین طرح و انسان است و یا به عبارتی دیگر ، همان ارتباط بین مبلمان شهری و هویت انسان می باشد و در دومین نقش خود، وظیفه زیباسازی محیط را بر عهده می گیرد چرا که انسان زیبا پسند است و همین ویژگی در المان های شهری باعث آرامش انسان می شود.

بنابراین وقتی خسته از خرید و پیاده‌ روی‌های طولانی مدت در شرف از پا افتادن هستید پناه ما مبلمان های شهری است و هیچ چیز لذت بخش‌ تر از پیدا کردن یک نیمکت خالی و مناسب نیست. جایی که دقایقی به پاهای خسته، استراحت داده و شاید حتی چیزی میل کنید. حضور نیمکت‌های این چنینی نیاز این روزهای شهرهای شلوغ و پرجمعیت است.

به همین مناسبت طراحان خوش فکر تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا این فضاها را از حالت نرمال و معمول خود به درجه‌ای بالاتر ارتقا داده و امکانات بیش‌تری را در این فضاهای کوچک در کنار هم قرار دهند.

در سطح شهر و مخصوصا در فضاهای پر رفت و آمد مثل محوطه بیرونی مراکز خرید، پاساژ ها و یا پارک ها نیاز به وجود صندلی هایی برای نشستن و استراحت کردن به شدت احساس می شود، این صندلی ها می توانند ظاهری شبیه سنگ داشته باشند، و نزدیک درختان مکان نمایی شوند و ظاهری جذاب و در عین حال کاربردی به محیط اطراف خود ببخشند.

سخن پایانی

ایمن ترافیک کالا انواع نیمکت پارکی و دیگر المان های مبلمان شهری با تنوع و کیفیت بالا را در این فروشگاه عرضه می دارد. برای خرید انواع نیمکت پارکی به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید.

نیمکت پارک



:: برچسب‌ها: نیمکت پارک , قیمت نیمکت پارک , نیمکت سیمانی , قیمت نیمکت بتنی , نیمکت چدنی , نیمکت فلزی , قیمت نیمکت پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

آشنایی با انواع مبلمان شهری

 مبلمان شهری از تاثیرگذارترین تجهیزات در فضاهای شهری می‌باشند.که معمولا شهروندان و حتی توریست‌ها، مناطق مختلف شهر را با مبلمان و ویژگی‌های خاص آن‌ها همچون موقعیت، رنگ، فرم و… می‌شناسند.

مبلمان شهری همان نیمکت پارکی، گلدان شهری، سطل زباله پارکی، آبخوری تاب سرسره، الاکلنگ، کفپوش پارکی، وسایل بازی پلی اتیلن پارکی، لوازم ورزشی پارکی (ست بدنسازی)، آلاچیق، وسایل ویلایی، ماکت، المان شهری و تجهیزات مدارس می‌باشند که در صنعت شهرسازی و زیبا سازی فضاها از این وسایل شهری استفاده می‌کنند.

حال به بررسی تعدادی از اجزای مبلمان شهری می پردازیم.

سطل زباله پلاستیکی

سطل زباله پلاستیکی بسته به نوع استفاده دارای انواع و مدل های مختلفی است که هر کدام باید در مکان های مخصوص به خود قرار بگیرند که در ادامه به معرفی چند نوع از آن ها می پردازیم.

سطل زباله ی پلاستیکی بیمارستانی

این سطل ها در بیمارستان ها، کلینیک ها و آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند که دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند که از جمله ی این ویژگی ها می توان به مقاومت در برابر ضربه، دارا بودن پدال صنعتی با جنس فلز، دارا بودن لبه های اضافی جهت دفع زباله و چرخ باری برای حمل راحت تر اشاره کرد.

سطل زباله ی بزرگ چرخ دار

این سطل ها دارای بدنه ای بسیار محکم از جنس پلی اتیلن فشرده یا آهن می باشند که در برابر ضربه بسیار مقاوم بوده و برای جمع آوری زباله های خانگی و شهری در خیابان ها، پارک ها و… مورد استفاده قرار می گیرند. تخلیه این سطل ها با ماشین آلات مکانیزه صورت می گیرد.

سطل زباله دیواری

این سطل زباله معمولا بر روی دیوار نصب می شود و باید در برابر آب و رطوبت مقاومت کافی داشته باشد.

سطل زباله بازیافت

این سطل زباله معمولا از دو یا چند مخزن متفاوت تشکیل شده است که نوع رایج آن ترکیبی از سه مخزن مجزا می باشد. رنگ بندی بخصوص این مخزن ها اشخاص را راهنمایی می کند که چه نوع زباله ای را در مخزن جای خود جای دهند که این ترکیب رنگ دارای استاندارد بین المللی می باشد.

رنگ های سطل زباله بازیافت

یک رنگ مخصوص زباله های خشک، پلاستیک و کاغذ باطله است، و رنگ دیگر برای زباله های تر و باقی مانده غذاها، و آخرین رنگ مخصوص شیشه، زباله فلزی مانند قوطی ها می باشد و علامت درج شده بر روی هر یک از این نوع سطل زباله ها نشان دهنده نوع زباله ای است که باید در آن ریخته شود.

مجسمه و المان شهری

مجسمه و المان های شهری در دسته مبلمان شهری قرار می گیرند که در سطح شهر در میدان ها، بلوار ها و مکان های مختلف برای زیباسازی شهرها، نشان دادن عقاید و آداب و رسوم یک شهر و گاهی هم برای رساندن پیام و حتی نشان دادن یک نماد قرار می گیرند.

المان های شهری گاهی با استفاده از هنر های مدرن همچون کولاژ و اسمبلاژ تولید می شوند که دارای جنس های متفاوتی مانند فلز، سیمان و چوبی می باشند.

جنس استفاده شده در این مبلمان شهری باید دارای کیفیت بالایی باشد تا در برابر سرما، گرما، باران و برف دچار شکستگی، ترک خوردگی و سایش نشوند و دارای طول عمر بالایی باشند.

گلدان شهری و فلاور باکس

یکی از اجزای موثر بر زیبایی محیط، گلدان شهری می باشد.که در فضاهای سبز، پارک ها، خیابان ها و معابر شهری مورد استفاده قرار می گیرند و جزو جدایی ناپذیر مبلمان شهری می باشند. البته قابل ذکر است که از این گلدان ها در حیاط، باغ ها و ویلا های شخصی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد دیگر این گلدان ها در جدا سازی خیابان ها و کوچه ها برای تعیین محدودیت وسایل نقلیه می باشد.

جنس استفاده شده در ساخت این گلدان ها متفاوت است. زیرا این وسایل در محیط های مختلفی بر اساس نوع کاربرد قرار می گیرند که می توانند از جنس سیمان، بتن، سنگ و پلاستیک تشکیل شده باشند.

از فلاور باکس ها یا گلدان های طبقاتی در پارک ها، پیاده روها و معابر شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

به دلیل استفاده از این گلدان ها در فضای باز باید دارای کیفیت عالی باشند تا در برابر عوامل جوی همچون باران، برف، گرما، سرما، رطوبت و گرد و غبار دچار ترک خوردگی و شکستگی نشوند.

برای خرید اجزای مختلف مبلمان شهری اعم از نیمکت، گلدان، آبخوری، وسایل بدنسازی پارک و ... به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: مبلمان شهری , گلدان , نیمکت , وسایل بازی , تاب و سرسره , وسایل بدنسازی پارکی ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

زیباترین باغ های جهان

خرید گلدان شهری در زیباسازی منظر شهری بسیار تاثیر گذار است زیرا با نصب گلدان های شهری زیبا و مدرن در خیابان ها، کوچه ها و محله ها می توانیم شهری پر از زیبایی و نشاط داشته باشیم. عناصر دکور در فضا های شهری موقعیت غالب را اشغال می کنند. کوچکترین جزئیات می توانند فضا را تغییر دهند. به همین دلیل بسیار مهم است که دکوراسیون اطراف برای شما خوشایند باشد و به شما امکان می دهد احساس راحتی کنید.

در این مقاله میخواهیم شما را با تعدادی از زیبا ترین و غیر معمول ترین باغ های دنیا آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

فرانسه : باغ های ورسای

در وب سایت رسمی ورسای برای بازرسی از باغ ها و پارک توصیه می شود سه ساعت اختصاص دهید. و با این حال ، به نظر می رسد که این زمان فقط کافی است که فقط به اینجا نگاه کنیم. برای یادگیری همه چیز ، به یک روز برای پیاده روی نیاز دارید - دو. لوکس - 900 هکتار یک پارک معمولی فرانسوی کلاسیک ، که توسط معمار منظر و باغبان دربار لوئیز چهاردهم آندره لنوتر طراحی و ساخته شده است و می درخشد - تحمل هیجان را ندارد.

چشمه ها و غرفه های آب ، دستمال های بی پایان   هر کدام به روش خاص خود تزئین شده اند. هزارتوی سبز ، چمنزارهای بی نقص ، درختانی با تاج به شکل توپ و مخروط ، چمنزارها و تخت گل ... در پایان ، در برخی از مواقع ممکن است به سادگی بخواهید اینجا گم شوید. .

باغ واتیکان

این واقعیت که واتیکان به گردشگران اجازه ورود به باغ های افسانه ای آن را داده است ، دیگر خبری نیست. خبر این است که رسیدن به آنجا بسیار آسانتر است. هیچ محدودیتی وجود ندارد. باغها به طور روزانه به جز دوشنبه باز هستند و صف های  بلیط. بلیط مینی بوس های گشت و گذار بصورت آنلاین در وب سایت سرویس زیارت رومیان دیوکسان (www.operaromanapellegrinaggi.org) فروخته می شود ، از 48 یورو برای هر بلیط ، که شامل یک راهنمای صوتی به زبان روسی نیز می باشد. و بازدید از موزه های واتیکان و کلیسای سیستین). این مسیر از میدان پیوس XII آغاز می شود و کلیه جاذبه های اصلی باغ ها از جمله معروف Grotto Lourdes ، یک گل بزرگ به شکل یک نماد پاپی در جلوی روم کوریا و باغ انگلیسی را در بر می گیرد ، جایی که طبق شایعات ، پاپ فرانسیس عاشق پیاده روی است.

باغ کلود مونه، ژیورنی، فرانسه

Giverny ، در 85 کیلومتری شمال پاریس ، مدت ها است که مرکز توجه همه دوستداران امپرسیونیسم بوده است. آنها نه تنها توسط خانه موزه Claude Monet  یک عمارت دفن شده در گل ها با کرکره های سبز  بلکه توسط یک باغ چشم انداز جذاب نیز به خود جلب می کنند. باغ در جیورنی به حق یکی از شاهکارهای زیبا به حساب می آید.

سخن پایانی

گلدان شهری یکی از عوامل زیبایی شهر، پارک، فضای بالکن، محیط باز ساختمان های تجاری، مسکونی و اداری است. همانطور که می دانید تنوع متریال در ساخت گلدان شهری بسیار بالاست و همین امر خرید گلدان شهری را کمی سخت می نماید. مدل های دیگری از انواع گلدان شهری نیز وجود دارد. در صورت نیاز به مشاهده تنوع محصولات می توانید به فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: گلدان شهری , خرید گلدان شهری , قیمت گلدان شهری , گلدان سیمانی , گلدان بتنی , گلدان پلاستیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

محل بازی مناسب برای بازی کودکاندر خانه و مهد

در مکان های عمومی نظیر پارک ها، انواع تاب سرسره اعم از فلزی و پلاستیکی و ... وجود دارند. هر کدام از این محصولات با توجه به سایزی که دارند برای استفاده سنین مختلف مناسب می باشند.

خرید تاب سرسره پلاستیکی برای استفاده در مهد کودک ها، منازل، مجتمع های مسکونی و ... که کودکان بتوانند به راحتی با آنها بازی کنند، انتخاب مناسبی است. تاب سرسره فلزی بیشتر برای نوجوانان و افراد بزرگسال مناسب است. زیرا قابلیت تحمل وزن بالا را دارد و از استحکام قابل قبولی برخوردار می باشد. قیمت تاب سرسره پلاستیکی و انواع دیگر تاب سرسره بر اساس متریال مورد استفاده در ساخت آنها و سایز این محصولات، تعیین می شود. اما توصیه می شود در خرید تاب سرسره کودک و یا سنین دیگر، بیشترین تمرکز بر روی تناسب محصول با سن افراد و مکان مورد استفاده باشد و قیمت آن در اولویت قرار نگیرد. در ادامه به ویژگی های محل بازی کودک و نیاز های کودک برای زمان بازی می پردازیم.

ایجاد پروژکتور و پرده نمایش از ویژگی اتاق بازی کودک

کودکان و به خصوص نوجوانان علاقه خاصی به سینما رفتن به خصوص تماشای  فیلم‌های محبوبشان را دارند و این روزها با توجه به محدودیت در تردد به بیرون از خانه و رفتن به سینما شما می‌توانید با قرار دادن یک پروژکتور و یک کاناپه روبروی آن و قرار دادن کمی خوراکی دلخواه دلبندتان در دکوراسیون اتاق بازی کودک و حتی دسته‌های بازی او را تا حد زیادی سرگرم کنید. البته گذشت زمان را از یاد نبرید و مراقب چشم‌های کودک عزیزتان باشید.

دور انداختن وسایل اضافی از از ویژگی اتاق بازی کودک

یکی از اصلی‌ترین اصول طراحی اتاق بازی کودکان خلوت بودن دکوراسیون اتاق بازی کودکان است که برای جلوگیری از شلوغ شدن و در هم ریختگی اتاق بازی کودکان دلبند خود هر چند وقت یک بار بهتر است آن دسته از بازی‌هایی را که دیگر مناسب سن فرزند شما نیستند و دیگر با آنها بازی نمی‌کند را به افرادی که به آنها نیاز دارند هدیه دهید.

اگر فرزند شما به مدت ۶ ماه با وسیله‌ای بازی نکرد آن را مانند لباس‌های اضافی به کودکان نیازمند ببخشید. برای امتحان می‌توانید آن اسباب بازی را برای مدتی در جایی نگهداری کنید و اگر مدتی کودکتان سراغ آن را نگرفت آن را از گردونه وسایل بازی کودک دلبندتان خارج کنید.

رنگ‌ها و زمینه از ویژگی اتاق بازی کودک

اغلب کودکان در هر دوره‌ای از زندگی خود به یک کارتون یا شخصیت کارتونی یا رنگ‌هایی خاص علاقمند می‌شوند اما این علاقه بسیار سریع تغییر می‌کند و نمی‌توان برای دکوراسیون اتاق بازی کودک روی آنها خیلی حساب باز کرد.

اگر در خانه بازی بیرون از منزل خود هم دیده باشید از زمینه‌های متنوع و رنگ‌های مختلفی برای دکوراسیون اتاق بازی کودک استفاده می‌شود بنابراین به جای تمرکز روی یک رنگ یا یک زمینه و کارتون خاص بهتر است به سراغ رنگ‌ها و استیکرهایی بروید که به راحتی هم از دیوار جدا می‌شوند و قابلیت تغییر دارند.

اگر کودک شما به رنگ خاصی علاقه زیادی دارد یک دیوار را برای این کار اختصاص دهید تا در صورت تغییر ذائقه بتوانید رنگ همان یک دیوار را تغییر دهید نه کل اتاق بازی کودک.

خرید تاب سرسره پلاستیکی

ایمن ترافیک کالا به عنوان یکی از فروشگاه های عرضه کننده انواع تاب سرسره کودک و دیگر تجهیزات بازی کودکان، محصولاتی با کیفیت عالی و قیمت مناسب به خریداران ارائه می کند. به منظور انتخاب بهترین تاب سرسره، می توانید از مشاوره های کارشناسان فروش این مرکز بهرمند شوید.در صورت نیاز به دریافت مشاوره درباره خرید تاب سرسره پلاستیکی و نحوه نصب آن می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

 فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: تاب سرسره پلاستیکی , تاب و سرسره کودک , قیمت تاب سرسره پلاستیکی , خرید تاب سرسره پلاستیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

مبلمان شهری خلاقانه برای زیبا سازی شهر

طراحی محوطه: مبلمان های شهری یکی از المان هایی هستند که بر زیبایی سیمای شهر و فضایی که ما برای زندگی انتخاب کرده ایم، تاثیر بسیار زیادی دارند، نیمکت شهری، سطل زباله و ... همه این المان ها همان قدر که جذاب و زیبا هستند، کاربردی هم هستند، و می توانند به بالاتر رفتن سطح کیفی زندگی ما کمک کنند، این بار می خواهیم به بحث در رابطه با نیمکت شهری بپردازیم. با ما همراه باشید تا با هم نمونه های خلاقانه و کاربردی مبلمان شهری را بررسی کنیم.

استفاده از صندلی های سنگی در طراحی مبلمان شهری

در سطح شهر و مخصوصا در فضاهای پر رفت و آمد مثل محوطه بیرونی مراکز خرید، پاساژ ها و یا پارک ها نیاز به وجود صندلی هایی برای نشستن و استراحت کردن به شدت احساس می شود، این صندلی ها می توانند ظاهری شبیه سنگ داشته باشند، و نزدیک درختان مکان نمایی شوند و ظاهری جذاب و در عین حال کاربردی به محیط اطراف خود ببخشند.

صندلی های با رنگ های جذاب

هیچ کس نمی تواند منکر تاثیرات عمیق رنگ بر فضا باشد، همنشینی رنگ ها به راحتی می تواند طراحی ساده یک مبلمان شهریی را جذاب تر و حرفه ای تر جلوه دهد، انتخاب رنگ قرمز برای صندلی های ساده ی یک محوطه با رنگ سبز هوشمندانه ترین انتخاب است چرا که رنگ سبز و قرمز همنشینی جذاب و پر انرژی ای دارند و باعث می شوند تا فضا حالت یکنواختی و سکون خودش را ازدست بدهد.

تلفیق مبلمان شهری با عناصر طبیعی

برای ایجاد حس لطافت و صمیمیت بیشتر در فضای شهری می توان از عناصر طبیعی مانند آب بهره گرفت، اگر قرار است تا طراحی مبلمان های شهری را بر عهده بگیرید، به این نکته توجه کنید که می تواند با استفاده از عناصری مثل آب جلوه ای خاص و منحصر به فرد به آن ببخشید، چرا که وقتی کسی برای استراحت روی آن صندلی ها می نشیند، صدای آب باعث ایجاد حس آرامش بیشتر در فرد می گردد و از بودن در آن فضا لذت می برد.

مبلمان شهری سبز

این نوع مبلمان ها در واقع نمونه دیگری از تلفیق با عناصر طبیعی را نشان می دهند، با این تفاوت که این بار با گیاهان ترکیب شده اند و به نوعی عملکردی شبیه ریه های تنفسی برای فضای شهری دارند. این مبلمان ها می توانند باغچه های کوچکی باشند که قسمتی از آن ها برای نشستن پوشیده شده است.

سطل آشغال های چرخان

سطل آشغال ها معمولا نمای مناسبی ندارند، و عملا درب های آن ها بعد از مدتی به دلیل زیاد باز و بسته شدن دچار فرسودگی می شوند و می شکنند، به همین دلیل شاید استفاده از سطل آشغال های چرخانی که وقتی به آن ها نیاز دارید با یک دسته یا اهرم به سمت شما بر می گردند، حرکت هوشمندانه تری باشد، به عکس بالا نگاه کنید تا ببینید که دقیقا منظورمان از سطل های چرخان چیست.

سخن پایانی

ایمن ترافیک کالا انواع نیمکت پارکی و دیگر المان های مبلمان شهری با تنوع و کیفیت بالا را در این فروشگاه عرضه می دارد. برای خرید انواع نیمکت پارکی به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید.

 نیمکت پارکی

 



:: برچسب‌ها: نیمکت پارک , قیمت نیمکت پارک , نیمکت سیمانی , قیمت نیمکت بتنی , نیمکت چدنی , نیمکت فلزی , قیمت نیمکت پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

مبلمان شهری

شهر یک موجود کاملا زنده و فعال است که با نبض زندگی و نیاز‌های روزمره افراد در حال تپش است. این موجود زنده و فعال باید بر حسب شرایط عصر جدید پاسخگویی نیاز افراد باشد. به همین دلیل شهر نیازمند مجهز شدن به بعضی از تجهیزات می‌باشد که اصلی‌ترین این تجهیزات مبلمان شهری است  و این مبلمان شهری همان نیمکت پارکی، گلدان شهری، سطل زباله پارکی، آبخوری تاب سرسره، الاکلنگ، کفپوش پارکی، وسایل بازی پلی اتیلن پارکی، لوازم ورزشی پارکی (ست بدنسازی)، آلاچیق، وسایل ویلایی، ماکت، المان شهری و تجهیزات مدارس می‌باشند که در صنعت شهرسازی و زیبا سازی فضاها از این وسایل شهری استفاده می‌کنند.

در ادامه به بررسی تعدادی از اجزای مهم مبلمان شهری می پردازیم.

وسایل ورزشی پارکی

از دیگر انواع مبلمان شهری می توان به وسایل ورزشی پارکی اشاره کرد. این وسایل در پارک ها برای ورزش و سلامتی افراد نصب می شوند.

این تجهیزات باید استاندارد و مطابق با ارگونومیک بدن انسان طراحی شده باشد تا در هنگام ورزش و فعالیت آسیبی به بدن وارد نشود. این وسایل ورزشی دارای انواع و اقسام مختلفی می باشند که کارکرد و نحوه ی استفاده از آن ها با هم متفاوت است که تعدادی از آن ها شامل موارد زیر می باشد.

میز شطرنج پارکی.

دستگاه اسکی فضایی پارک.

دوچرخه پارکی.

بارفیکس پارکی.

پرس سینه پارکی.

گام زن پارکی.

این دستگاه ها به این دلیل که در فضاهای باز و در پارک ها نصب می شوند باید در برابر عوامل جوی مانند سرما، گرما، باران و برف، رطوبت و گرد و غبار مقاوم باشند تا آسیبی به وسایل وارد نشود.

جنس به کار رفته در تولید این تجهیزات ورزشی باید از بهترین و با کیفیت ترین مواد تشکیل شده باشد تا طی زمان به آن ها آسیبی نرسد.

تاب و سرسره و الاکلنگ

تاب و سرسره و الاکلنگ یکی دیگر از مبلمان شهری می باشند که برای سرگرم کردن و تفریح کودکان در پارک ها، مهد کودک ها و حتی در حیاط و باغ های شخصی نصب می شوند.

بسته به نوع و مکان استفاده از این وسایل بازی مدل و سایز انواع تاب و سرسره و الاکلنگ با هم متفاوت است. به همین دلیل در هنگام خرید باید به مکان نصب آن ها دقت کنید. نکته ی بعدی که باید به آن دقت کرد رنج سنی استفاده از این وسایل است که باید در استفاده و انتخاب این وسایل به آن دقت نمود.

جنس مواد استفاده شده در تولید تاب و سرسره و الاکلنگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا کودکان استفاده زیادی از این وسایل دارند که سلامت آن ها بسیار مهم است و باید از آسیب های احتمالی به آن ها جلوگیری شود.

بخاطر استفاده از این وسایل در محیط باز باید در برابر عوامل جوی.همچون گرما، سرما، باران و برف مقاومت بالایی داشته باشند و همین طور دارای خاصیت ضد زنگ زدگی باشند تا بتوانند در برابر رطوبت هوا مقاومت کافی داشته باشند.

کلام آخر

برای خرید اجزای مختلف مبلمان شهری اعم از نیمکت، گلدان، آبخوری، وسایل بدنسازی پارک و ... به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید.

 مبلمان شهری

 



:: برچسب‌ها: مبلمان شهری , گلدان , نیمکت , وسایل بازی , تاب و سرسره , وسایل بدنسازی پارکی ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1399 | نظرات ()