نوشته شده توسط : malih

نقش آبخوری در تجهیزات شهری

یکی از عناصر بسیار مهم که به هیچ وجه قابل چشم پوشی نمی باشد استفاده از آبخوری پارکی میباشد. در خرید آبخوری  باید به شرایط آب و هوای شهر دقت داشته باشید. در این مقاله به نکات فنی در خصوص طراحی و ساخت آبخوری می پردازیم:

۱) از مسایل بسیار مهم در طراحی آبخوری به عنوان یک عنصر مهم در مبلمان شهری در نظر گرفتن نیاز های اقشار مختلف جامعه می باشد یعنی استفاده معلولان و استفاده کودکان از ابخوری، بدین منظور در طراحی های جدید آبخوری استفاده از دو ارتفاع برای آبخوری بسیار مهم است. بدین منظور حتما باید طراحی به گونه ای باشد که آبخوری داری دو چشمه باشد.

۲) یکی از دغدغه های اصلی مدیران شهری در آبخوری های نصب شده در پارک ها سرقت شیر های آبخوری می باشد بدین منظور اکثرا در آبخوری های موجود در تمامی پارک ها شیر های ارزان قیمت پلاستیکی استفاده میشود که به نوبه خود مشکلات بسیار دیگری را فراهم میسازد . کیفیت پایین این شیرها باعث میشود که دایما این شیر ها در حال تعویض باشند و همچنین استفاده از این شیر ها سبب هدر رفت آب به میزان زیادی میشود. بدین منظور طراحان ایده شیرهای ضد سرقتی را طراحی کرده است که بعد از نصب امکان سرقت این شیر ها غیر ممکن میباشد . این شیر ها با روکش کروم میباشد و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار میباشد.

۳)نکته مهم دیگر در طراحی آبخوری استفاده از شیرهای زمان دار است اغلب در پارک ها با این صحنه روبرو شده ایم که آب آبخوری باز و در حال به هدر رفتن میباشد. برای رفع این مشکل بهترین راه علاوه بر فرهنگ سازی استفاده از شیرها زمان دار است مکانیسم این شیرها به گونه ایست که با هر بار فشار دادن شیر آب شیر برای مدت چند ثانیه قادر به آبرسانی میباشد و به صورت اتوماتیک آبرسانی قطع میشود.

متریال آبخوری شهری چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

آنچه که در این مقاله باید بدانیم استفاده از متریال مناسب در آبخوری شهری می باشد با ما همراه شوید.

ترجیحا طراحی آبخوری باید به گونه ای باشد که شیب در تمامی قسمت های کاسه رعایت شود به گونه ای که آب در هیچ قسمت از آبخوری باقی نماند رعایت این نکته هم در اصول بهداشتی بسیار حایز اهمیت است و هم در شکل ظاهری آبخوری مهم میباشد.

نوع متریال آبخوری باید به گونه ای باشد که برای نظافت  آبخوری بتوان از مواد ضد عفونی کننده و تمیز کننده استفاده کرد.

با توجه به اینکه آبخوری در یک محیط عمومی نصب میگردد و استفاده کننده های بسیاری دارد لذا استفاده از مواد با عمر بالا، مقاومت بالا در برابر عوامل جوی، مقاومت بالا در برابر تخریب های انسانی و….

در  خصوص طراحی آبخوری مطالب بسیاری را میتوان به رشته نگارش در اورد که از حوصله این سری مقالات خارج میباشد در مقالات گذشته نکات مهم و تخصصی و تجربی در خصوص نصب، جانمایی، طراحی و ساخت آبخوری پارکی با ذکر جزییات توضیح داده شد، رعایت نکات ذکر شده در طراحی ابخوری لازم الاجراست .

یکی از نکات بسیار مهم در طراحی عناصر شهری که طراح و تولید کننده باید رعایت کند اصول ایمنی در طراحی است. این نکته چون بسیار مهم میباشد به صورت مجزا و خارج از موارد به توضیح آن میپردازم. رعایت اصول ایمنی از ابعاد مختلف باید در نظر گرفته شود یکی از این اصول مربوط به استفاده کننده میباشد یعنی طراحی باید به گونه ای باشد که در نهایت  المان شهری تولید شده فاقد قسمت های تیز و برنده باشد، همچنین نحوه نصب به گونه ای باشد که تخریب به دلیل استفاده نادرست سبب آسیب رساندن به اشخاص خصوصا کودکان نشود.

کلام آخر

نصاب یاب فروش انواع مبلمان شهری و فروش تجهیزات پارکی  را به عهده دارد. برای خرید انواع آبخوری پارکی و دیگر امکانات پارکی به سایت نصاب یاب مراجعه نمایید.

آبخوری



:: برچسب‌ها: آبخوری پارک , آبخوری سنگی پارک , قیمت آبخوری پارک , خرید آبخوری پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

گلدان ها و فلاور باکس های خانگی و شهری

گلدان شهری یکی از عوامل زیبایی شهر، پارک، فضای بالکن، محیط باز ساختمان های تجاری، مسکونی و اداری است. همانطور که می دانید تنوع متریال در ساخت گلدان شهری بسیار بالاست و همین امر خرید گلدان شهری را کمی سخت می نماید.

مزاياى برخوردار بودن از فلاورباكس در خانه

هنگامى كه گياهان را وارد فضاى خانه خود مى كنيم، مى توانيم از خواص آن ها در خانه مان بهرمند شويم. قرار گرفتن گياهان در فلاورباكس هايى كه هماهنگ با دكوراسيون منزل ما طراحى شده باشند نه تنها چشم اندازى دلنشين را ايجاد مى كنند، بلكه با وجود گياهان هواى خانه را تصفيه و تميز مى كنند. همچنين مطالعات نشان مى دهند كه گياهان با كاهش استرس، آرام كردن ضربان قلب و كاهش فشار خون، به سلامتى انسان كمك مى كنند. تمام موارد گفته شده دلايلى هستند كه مى توانند شما را به داشتن گياهان مورد علاقه تان در گلدان ها و فلاورباكس هاى طراحى شده متناسب با سبك خانه تان، ترغيب كند.

اهميت گلدان ها و فلاورباكس ها در فضاهاى شهرى

اهميت به فضاهاى سبز شهرى، يكى از مهمترين فعاليت هايى است كه در سراسر دنيا در اولويت قرار گرفته است. در حال حاضر بيش از ٥٠ درصد از انسان ها بيشتر زندگى خود را در فضاى شهرى مى گذرانند و از آنجا كه نفوذ فضاهاى شهرى به طبيعت هاى اطراف همچنان ادامه دارد، سبز كردن فضاى شهرى از اهميت زيادى برخوردار مى باشد. مزاياى استفاده از فضاهاى سبز، درختان و گياهان در فضاى شهرى بيشمار مى باشد كه در اين ميان مى توان به ايجاد چشم انداز بصرى دلنواز، خنك تر كردن محيط شهرى و كره زمين و پاك كننده هوا اشاره كرد. از ديگر ويژگى هاى فضاهاى شهرى، از نقطه نظر اجتماعى اين فضاها، مكان هايى هستند كه مردم محلى را به يكديگر متصل مى كند و در حقيقت فضاهايى براى تعامل اجتماعى، فرهنگى و تفريحى محسوب مى شوند. با كمى ابتكار و طراحى فلاورباكس ها، گلدان ها و نيمكت هايى كه به صورت يكپارچه و در هماهنگى با يكديگر طراحى شده باشند، مى توان به بهينه كردن اين فضاهاى شهرى پرداخت. در زير به برخى از فلاورباكس ها، نيمكت ها و گلدان هايى اشاره مى كنيم كه مى توان با استفاده از آن ها فضاى شهرى را ارتقاء داد.

 مبلمان ها و فلاورباکس های مخصوص روف گاردن ها و تراس ها

قبل از اينكه فلاورباكس ها، گلدان ها و مبلمان هاى روف گاردن و تراس خود را انتخاب كنيد، به اين فكر كنيد كه سبك مورد علاقه شما چيست. چه مقدار از وقت خود را در فضاى روف گاردن و تراس خود صرف مى كنيد؟ و چقدر مى خواهيد اين فضا سرگرم كننده و متنوع طراحى شود. آيا مى خواهيد از گياهان و يا درختچه هايى كه رشد مى كنند در اين فضا استفاده كنيد يا گياهان تزئينى؟

در طراحى روف گاردن ها و تراس ها حتماً از يك متخصص كمك بگيريد، او به شما كمك خواهد كرد تا وزن سقف را مشخص كرده و ميزان بارى را كه مى توانيد بر آن متحمل كنيد، تخمين بزند. سپس شما مى توانيد برخى از گياهان و يا گلدان هايى را كه مى خواهيد در اين فضا قرار دهيد را انتخاب كنيد.

استفاده از فلاورباكس ها به شما كمك مى كند تا از طراحى با انعطاف پذيرى بيشترى برخوردار شويد. چرا كه فلاورباكس ها قابليت جا به جا شدن را دارا مى باشند و شما مى توانيد بنا به هر دليلى جاى آن ها و طرز چيدمان آن ها را تغيير دهيد. فلاورباكس هايى كه براى اين فضا استفاده مى كنيد بايد كاملاً ضد آب بوده و در مقابل شرايط آب و هوايى مقاوم باشند. تعبيه لوله درين و جانمايى راه خروجى آب گلدان ها از جمله نكاتى است كه بايد به آن ها توجه داشته باشيد.

سخن پایانی

خرید گلدان شهری پلاستیکی، سیمانی، کامپوزیت و فایبرگلاس برای بالکن ها، باغ و ویلا گزینه بهتری ست چرا که رنگ بندی متنوعی داشته و قیمت پایین تری دارند. مدل های دیگری از انواع گلدان شهری نیز وجود دارد. در صورت نیاز به مشاهده تنوع محصولات ما می توانید به فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید.

 فروشگاه ایمن ترافیک کالا

 



:: برچسب‌ها: گلدان شهری , خرید گلدان شهری , قیمت گلدان شهری , گلدان سیمانی , گلدان بتنی , گلدان پلاستیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

وسایل بازی کودک

تاب سرسره کودک و دیگر وسایل و تجهیزات بازی کودکان متناسب با سن و نیازهای کودکان طراحی و ساخته شده است. این محصولات به گونه ای طراحی شده اند که می توانند ایمنی کودک را حین بازی فراهم کنند و از آسیب او جلوگیری نمایند. برای انتخاب تاب سرسره مناسب باید به مکان نصب آن نیز توجه کنید. برای مثال به منظور خرید تاب سرسره کودک برای استفاده در منزل و حیاط، می توانید تاب سرسره پلاستیکی با ارتفاع و سایز کوچک را انتخاب نمایید. این محصول هم ایمنی کودکان را تامین می کند و هم طول عمر بالایی دارد.

ساخت اتاق بازی کودک در شرایط قرنطینه خانگی

 این روزها آپارتمان‌های کوچک و در کنار آن نداشتن حیاط در خانه‌ها مانع از بازی‌های پرتحرک در خانه شده و مشغول کردن کودکان در خانه تبدیل به معضلی برای خانواده‌ها به خصوص در خانه‌های کوچک شده است. کودکان به دلیل روحیه لطیف و نیاز به آرامشی که دارند نیاز به یک دکوراسیون آرام بخش و در عین حال سرگرم کننده دارند. بنابراین دکوراسیون اتاق بازی کودک یا خانه بازی نیازمند طراحی و وسایل ویژه‌ای است که به آن علاقه داشته و از آن خسته نشوند. یکی از این وسایل می تواند چادر بازی کودک باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

این روزها با توجه به شیوع ویروس و بیماری کرونا در سراسر کشور و حتی سراسر جهان خانواده‌ها نمی‌توانند از فضای پارک‌ها و خانه‌ بازی برای سرگرم کردن کودکانشان استفاده کنند و ترجیح می‌دهند کودکان خود را در فضای امن خانه مشغول کنند.   

فراهم کردن یک اتاق بازی کودک که بتوان وسایل بازی کودک را در آن به گونه‌ای دوست داشتنی چیده کمک زیادی می‌کند تا دلبند شما با خیال آسوده بتواند در طول شبانه ‌روز و در شرایط قرنطینه خانگی اوقات مفرحی را در آن سپری کند.

همیشه در طراحی اتاق بازی کودک باید ایمنی وسایل بازی کودک در مرحله نخست توجه قرار بگیرد و سپس نیازهای کودک خود را بسنجیم و بر این اساس ایده‌ها و اهداف خود را پیاده کنیم تا بتوانیم در کنار داشتن یک اتاق بازی امن برای کودکمان که از آن شادابی و انرژی می‌گیرد، آسایش را برای خواب او هم به همراه بیاوریم.

پس ابتدا به این فکر کنید که فرزند شما از این اتاق به چه صورتی می‌خواهد استفاده کند و بر این اساس لوازم آن را تهیه کنید و مکان‌های مختلفی را در داخل آن برای ذخیره لوازم اضافی در نظر بگیرید و وسایل بازی کودک که دیگر کاربردی ندارند را از اتاق خارج کنید و سعی کنید از یک زمینه خاص یا ترکیب رنگ منحصر بفرد برای دکوراسیون اتاق بازی کودک دلبندتان استفاده کنید.

در این مطلب ابتدا به ارائه چند راهکار برای طراحی یک اتاق بازی کودک در خانه می‌پردازیم و سپس ایده‌هایی را برای آن دسته از خانه‌هایی که امکان این نوع طراحی را ندارند ارائه می‌دهیم.

ویژگی‌های اتاق بازی کودک در خانه

قفسه‌های مخصوص اسباب بازی از ویژگی اتاق بازی کودک

کفپوش مناسب از ویژگی اتاق بازی کودک

طراحی منطبق با فضای اتاق از ویژگی اتاق بازی کودک

چادر بازی کودک از ویژگی اتاق بازی کودک

تاب و سرسره خانگی از ویژگی اتاق بازی کودک

ایجاد پروژکتور و پرده نمایش از ویژگی اتاق بازی کودک

دور انداختن وسایل اضافی از از ویژگی اتاق بازی کودک

رنگ‌ها و زمینه از ویژگی اتاق بازی کودک

راهکار برای خانه‌هایی با فضای کوچک

استفاده از کف اتاق

استفاده از فضای بالکن

استفاده از اتاق نشیمن

استفاده از فضاهای مرده

استفاده از اتاقک پشت بام ایمن یا زیرزمین

همانطور که اشاره کردیم با توجه به محدودیت دسترسی خانواده‌ها و کودکان به فضای خانه بازی در بیرون از منازل بهتر است خودمان دست به کار شده و فضایی را به منظور پرورش خلاقیت بیشتر در بچه‌ها طراحی کنیم.

ساخت اتاق بازی کودک در خانه و نحوه دکوراسیون اتاق بازی کودک کمک می‌کند تا فضای بازی دلبند شما محدودتر شده و از ریخت و پاش وسایل بازی کودک در همه فضای خانه جلوگیری شود.

در مقاله های بعدی بیشتر درباره نحوه ساخت اتاق خواب کودک و ویژگی های آن صحبت خواهیم کرد.

خرید وسایل بازی کودک

ایمن ترافیک کالا به عنوان یکی از فروشگاه های عرضه کننده انواع تاب سرسره کودک و دیگر تجهیزات بازی کودکان، محصولاتی با کیفیت عالی و قیمت مناسب به خریداران ارائه می کند. به منظور انتخاب بهترین تاب سرسره، می توانید از مشاوره های کارشناسان فروش این مرکز بهرمند شوید.در صورت نیاز به دریافت مشاوره درباره خرید تاب سرسره پلاستیکی و نحوه نصب آن می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: تاب سرسره پلاستیکی , تاب و سرسره کودک , قیمت تاب سرسره پلاستیکی , خرید تاب سرسره پلاستیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

نیمکت ها

یکی از وسایل پر کاربرد در مبلمان شهری انواع نیمکت ها می باشند که در سرتا سر شهر نصب شده اند تا امکان استراحت افراد در پیاده رو ها و یا پارک ها وجود داشته باشد. خرید نیمکت پارکی یک اصل مهم در مبلمان شهری است که هر شهری به آن نیاز دارد.

نیمکت ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام دارای ویژگی ها و اشکال متفاوتی می باشند که بر حسب نیاز و محیط و مکان، استفاده از آن ها متفاوت خواهد بود. انواع نیمکت ها شامل: نیمکت پارکی، نیمکت بتنی، نیمکت چوبی، نیمکت فلزی و نیمکت های سنگی می باشند که معمولا از آن ها برحسب نیاز در فضاهای مختلف شهری استفاده می شود.

نیمکت ها طبق ارگونومیک بدن طراحی شده اند تا شهروندان به راحتی بتوانند روی این نیمکت ها استراحت کنند که در ادامه به توضیح مختصری درباره ی هر کدام از نیمکت ها می پردازیم.

نیمکت پارکی

نیمکت پارک در مکان های عمومی مانند پارک ها نصب می شود که اشکال و کاربرد های مختلفی دارند و بر حسب مکان و نوع کاربردشان سایز و جنس این نیمکت ها متفاوت خواهد بود.

نیمکت پارکی تاثیر بسیار زیادی بر زیبا سازی محیط اطراف دارد و حتی از این نوع نیمکت ها در حیاط ها و مکان های شخصی مورد استفاده قرار می گیرد. نصب این دسته از مبلمان شهری نیازمند داشتن تجربه کافی می باشد.

طراحی نیمکت پارکی با رشته هایی همچون معماری، مردم شناسی و هنر و شهر سازی در ارتباط است. بخاطر همین موضوع انواع نیمکت پارکی را بر حسب المان های مختلف بومی و جغرافیایی طراحی می کنند و به همین دلیل است هر کدام از انواع نیمکت های پارکی دارای فرم و شکل متفاوتی می باشند.

نیمکت بتنی

استفاده از نیمکت های بتنی برای فضا های باز محیط پارک ها و باغ ها است که علاوه بر مقاومت بالایی که این نیکمت در برابر عوامل جوی، ضربه، سایش، شکستگی و پوسیدگی دارد، زیبایی به خصوصی نیز دارد تا علاوه بر اینکه شهروندان در هنگام نشستن بر روی آن احساس راحتی داشته باشند، باعث زیبایی محیط اطرافشان هم بشوند. از دیگر ویژگی های این نیمکت بتنی می توان به هزینه ی کم نگهداری آن ها اشاره کرد.

نیمکت های بتنی بر اساس کاربرد دارای انواع مختلفی می باشند که موارد زیر شامل برخی از آن ها می باشند:.

نیمکت های  بتنی طرح چوب(که با هدف تناسب با محیط طبیعی و پار ک ها طراحی شده است)

نیمکت چوبی

بیشترین کاربرد نیمکت های چوبی در پارک ها، باغ ها و حتی ملک های شخصی می باشد. این نیمکت ها بر طبق ارگونومیک بدن انسان طراحی شده است. بنابراین هنگام نشستن بر روی این نیمکت ها هیچ فشاری بر روی کمر وارد نمی شود.

نیمکت فلزی

نیمکت های فلزی یکی دیگر از انواع نیمکت های پارکی می باشد  که در جنگل ها، پارک ها و حتی در حیاط منازل مورد استفاده قرار می گیرند. استقامت بالا، زیبایی و انعطاف پذیری بالای این نیمکت ها، سبب شده تا نیمکت های فلزی بیشتر از سایر نیمکت ها مورد استفاده قرار بگیرند.

جنس بکار رفته در ساخت این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است و به دلیل این که از این نیمکت در فضاهای باز استفاده می شود، باید در برابرعوامل جوی مانند باران، برف، سرما و گرما مقاومت بالایی داشته باشد و همچنین دربرابر رطوبت هوا زنگ نزند.

نیمکت سنگی

یکی دیگر از زیر مجموعه های مبلمان شهری، نیمکت سنگی می باشد که یکی از مهم ترین المان های شهری محسوب می شوند. این نیمکت با استحکامی که دارند در برابر عوامل جوی و شرایط بد آب و هوایی بسیار مقاوم بوده و کارایی خود را از دست نمی دهد. علاوه بر این موضوع این نیمکت دارای هزینه ی نگهداری بسیار کمی است و به همین دلیل از این نیمکت در پارک ها و مکان عمومی استفاده می شود.

کلام آخر

مبلمان شهری نقش جدی و عملکردی در طراحی پروژه‌‌های شهری دارد و تقسیم‌ بندی فضاهای بین پیاده‌‌روها، محل تردد اتومبیل‌‌ها، تردد دوچرخه‌‌ها، حمل ‌‌و نقل عمومی، فضاهای‌سبز که معمولا از وسایل بازی پلی اتیلن از آن استفاده می‌شود و همانطور که در این مقاله توضیح داده شد از نیمکت پارکی برای نشستن عابرین استفاده می‌شود و می‌توان از دیگر لوازم مهم مبلمان شهری مثل آبخوری برای استفاده شهروندان و گلدان شهری که برای زیبایی دوچندان فضای سبز نیز استفاده می‌شود.

برای خرید انواع مبلمان شهری اعم از نیمکت پارک، آبخوری، گلدان، وسایل بدنسازی پارک و ... می توانید به سایت نصاب یاب مراجعه نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: نیمکت پارک , قیمت نیمکت پارک , نیمکت سیمانی , قیمت نیمکت بتنی , نیمکت چدنی , نیمکت فلزی , قیمت نیمکت پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

آشنایی با انواع مبلمان شهری

 مبلمان شهری از تاثیرگذارترین تجهیزات در فضاهای شهری می‌باشند که معمولا شهروندان و حتی توریست‌ها، مناطق مختلف شهر را با مبلمان و ویژگی‌های خاص آن‌ها همچون موقعیت، رنگ، فرم و… می‌شناسند. شهر یک موجود کاملا زنده و فعال است که با نبض زندگی و نیاز‌های روزمره افراد در حال تپش است. این موجود زنده و فعال باید بر حسب شرایط عصر جدید پاسخگویی نیاز افراد باشد. به همین دلیل شهر نیازمند مجهز شدن به بعضی از تجهیزات می‌باشد که اصلی‌ترین این تجهیزات مبلمان شهری است  و این مبلمان شهری همان نیمکت پارکی، گلدان شهری، سطل زباله پارکی، آبخوری تاب سرسره، الاکلنگ، کفپوش پارکی، وسایل بازی پلی اتیلن پارکی، لوازم ورزشی پارکی (ست بدنسازی)، آلاچیق، وسایل ویلایی، ماکت، المان شهری و تجهیزات مدارس می‌باشند که در صنعت شهرسازی و زیبا سازی فضاها از این وسایل شهری استفاده می‌کنند.

شاید برای بعضی از افراد واژه ی مبلمان شهری ابهام برانگیز باشد و ممکن است سوالی برای برخی افراد پیش آید که مبلمان شهری چیست؟ و منظور از بکار بردن این اصطلاح چیست؟ این یک سوال کلی است که از هویت و فرهنگ شهروندان آن شهر و منطقه سرچشمه می‌گیرد که مسئولین و برنامه ریزان شهری سعی می‌کنند با رجوع به آداب، فرهنگ و هویت شهروندان، فضاهای شهری خود را طراحی و زیباسازی کنند. انسان‌ها همواره به دنبال مکان‌های زیبا و فضاهای مسحور کننده بوده‌اند که به همین دلیل مسئولان و طراحان در تلاش‌اند تا تجهیزات شهری را متناسب با محیط اطراف و استانداردهای روز طراحی کنند. در ادامه مقاله با عناوین مبلمان شهری بیشتر آشنا می‌شویم.

انواع مبلمان شهری

دامنه ی انواع مبلمان شهری بسیار وسیع می باشد و طیف گسترده ای از تجهیزات شهری را شامل می شود. انواع مبلمان شهری شامل وسایل بسیار زیادی می باشد که تجهیزات زیر تعداذی از آن‌هاست.

نیمکت های شهری.

آلاچیق ها.

کفپوش ورزشی و پارکی.

وسایل ورزشی پارکی.

تاب و سرسره و الاکلنگ.

سطل زباله پلاستیکی.

مجسمه و المان شهری.

گلدان شهری و فلاور باکس.

و …

سخن آخر

مبلمان شهری، نمادی از زیرساخت‌ ها و نوآوری‌‌های شهری و تاریخ فرهنگی می‌باشد و نه فقط موجب زیبایی شهر شده بلکه بخش مهمی از زندگی افراد و محیط‌ زیست محسوب می‌شود و عامل جدایی‌ ناپذیر در هماهنگی شهری است. مبلمان شهری نقش جدی و عملکردی در طراحی پروژه‌‌های شهری دارد و تقسیم‌ بندی فضاهای بین پیاده‌‌روها، محل تردد اتومبیل‌‌ها، تردد دوچرخه‌‌ها، حمل‌‌و نقل عمومی، فضاهای‌سبز که معمولا از وسایل بازی پلی اتیلن از آن استفاده می‌شود و همانطور که در مقاله توضیح داده شد برای نگهداری این فضاهای سبز همیشه نیازمندیم که از سطل زباله پارکی که پاکیزگی را کنترل کرد و  از نیمکت پارکی برای نشستن عابرین استفاده می‌شود و می‌توان از دیگر لوازم مهم مبلمان شهری مثل آبخوری برای استفاده شهروندان و گلدان شهری که برای زیبایی دوچندان فضای سبز نیز استفاده می‌شود. کفپوش پارکی در کنار لوازم ورزشی پارکی نیز  تجهیزی واجب می‌باشد. نورپردازی‌‌ها، موانع و دیگر وسایل آسایش عمومی مانند آلاچیق و … کودکان سرگرمی خود را در پارک‌ها از وسایل بازی مثل تاب سرسره و الاکلنگ جستجو می‌کنند. و در آخر یادآور می‌شویم که این المان شهری ضروری که زیر مجموعه مبلمان شهری هستند بسیار با اهمیت است.

کلام پایانی

مبلمان شهری جزء جدایی ناپذیر هر شهری است که نباید آن را نادیده گرفت. مبلمان شهری علاوه بر جنبه زیبایی، از جنبه کاربردی نیز بسیار با اهمیت است.

برای خرید اجزای مختلف مبلمان شهری اعم از نیمکت، گلدان، آبخوری، وسایل بدنسازی پارک و ... به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید.

 فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا

 



:: برچسب‌ها: مبلمان شهری , گلدان , نیمکت , وسایل بازی , تاب و سرسره , وسایل بدنسازی پارکی ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()