نوشته شده توسط : malih

سرعت گیر (Bump) و سرعت کاه (Hump)

دست انداز یا سرعت گیر اسمی رایج برای وسایلی است که از انحنایی عمودی برای کم کردن سرعت وسایل نقلیه‌ی موتور دار به منظور بهبود شرایط ایمنی استفاده می‌کنند. قیمت سرعت گیر نیز با توجه به مواد سازنده آن تعیین می شود. خرید سرعت گیر به منظور احتیاط برای خیابان های فرعی الزامی است. تولیدکنندگان کمی فروش سرعت گیر لاستیکی را به صورت مستقیم و بی واسطه انجام می دهند.   

تاریخچه

گزارشات متعددی در مورد اولین سرعتگیر وجود دارد که قدیمی ترین این گزارشات توسط New York Times و در تاریخ ۷ ژوئن سال ۱۹۰۶ منتشر شده است. طبق این گزارش اولین سرعتگیر دنیا در Chatham واقع در New Jersey  نصب شده است. این سرعتگیر در نزدیکی محل عبور عابرین پیاده نصب شد و در حدود ۵ اینچ(۱۲ تا ۱۳ سانتیمتر) ارتفاع داشت. البته در آن زمان میانگین حداکثر سرعت اتومبیل ها ۳۰ mph(50kmph) بود. طبق گزارش انجمن مهندسین حمل ونقل(ITE), اولین سرعتگیر در اروپا در سال ۱۹۷۰و در شهر Delft هلند ساخته شد.

تعاریف, تفاوتها و شباهتها

در واقع تفاوتهای اساسی و برخی تشابهات میان Bump و Hump وجود دارد که ارائه تعریف برای هر یک از این دو وسیله به آشکار شدن این تفاوتها و تشابهات کمک میکند.

سرعت گیر(Bump):

ابزاری برای کنترل سرعت وسایل نقلیه است. طبق استانداردهای موجود ارتفاع بلند ترین نقطه یک سرعت گیر باید ۳ تا ۴ اینچ(۷تا ۱۰cm), حداکثر طول آن ۱ فوت(۳۰cm) وعرض آن به اندازه عرض محل نصب باشد.

استفاده از Bump در اماکنی توصیه میشود که حداکثر سرعت وسایل نقلیه از ۵تا ۱۰ مایل(۱۵km) تجاوز نمیکند. پارکینگها یا مراکز خرید به عنوان بهترین اماکن برای نصب این وسیله میباشد. نصب این وسیله در اماکن و معابری که محل رفت و آمد عمومی هستند مناسب نیست و معمولا باعث ایجاد مشکل برای وسایل نقلیه میشود.

 سرعت کاه(Hump):

از این ابزار با نام سرعتگیر ملایم(Gentle Bump) نیز یاد میکنند. ارتفاع سرعت کاه به ۳تا ۴ اینچ(۷تا ۱۰cm) میرسد, عرض آن به اندازه عرض خیابان محل نصب است و طولی ما بین ۱۲تا ۱۴ فوت(۳٫۵تا ۴٫۲ متر) دارد. طول سرعت کاه ممکن است به ۲۲ فوت(۶٫۷ متر) نیز برسد, در چنین مواقعی به آن Speed Table نیز میگویند.

 امروزه استفاده از سرعت کاه(نه سرعت گیر) در مناطق و معابر مسکونی و همچنین مناطقی که مسیر اصلی اتوبوس, آمبولانس و اتومبیلهای اورژانسی دیگر نیستند متداول است که سرعت عبور از آنها نباید از ۱۰ تا ۲۰ مایل(۱۵تا ۳۰km) تجاوز کند. بر خلاف Bump, Humpها معمولا به صورت سری چند تایی با فاصله معین در طول یک مسیر نصب شوند تا سرعت وسایل نقلیه قبل و بعد از هر Hump کنترل شود.

 وسعت کاربری

در مورد کاربرد این ابزار در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که نصب سرعتگیر(Bump) در کلیه معابر به غیر از پارکینگها مخالف قانون است ولی سرعتکاه(Hump) میتواند با رعایت شرایط و ضوابطی خاص نصب شود.

سرعتکاه در برخی شهرها مورد استفاده قرار میگیرد و در بعضی شهرهای دیگر نیز یا استفاده نمیشود(از دید شهرداری منع قانونی دارد) یا نصب آنها مستلزم رعایت قوانین و شرایطی است که محل نصب و خود سرعتکاه باید حائز این شرایط باشند. در همین مقاله شرایطی که محل نصب باید داشته باشد و همچنین مواردی که در ساخت و نصب خود سرعتکاه باید در نظر گرفته شوند آورده شده که مطالعه این موارد آشنایی کاملتری با استفاده اصولی از سرعتکاه ایجاد میکند.

این ابزار در برخی شهرهای آمریکا و انگلیس برای کنترل سرعت مورد استفاده قرار میگیرد اما مساله قابل توجه میزان استفاده از آنها در سطح شهر هاست. تحقیقات نشان میدهد سرعتکاه در مناطقی خاص مثل خیابانهایی که در آنها یک یا چند مدرسه وجود دارد, یا مناطق مسکونی که میزان جمعیت و میزان عبور و مرور وسایل نقلیه در حدی است که نیاز به وجود سرعتکاه را ایجاد میکند نصب میگردند. با مطالعه و بررسی موارد مربوط به شرایط محل نصب میتوان به این نتیجه رسید که حتی در شهرهایی که منع قانونی برای نصب سرعتکاه ندارند, فقط محلها و مناطق مخصوصی که طبیعتا تعدادشان هم زیاد نیست به این ابزار مجهز میشوند. سرعتکاه به صورت و حجمی که ما در کشور خود شاهد آن هستیم معمول و پر استفاده نیست.

به طور کلی میتوان گفت مهمترین عیب وارده به سرعتکاه توسط اکثر مخالفین تاثیر مثبت این ابزار در کند کردن سرویس دهی ارگانهای سرویس رسان مثل آتش نشانی یا آمبولانس است, به شکلی که موارد متعددی از فوت در اثر دیر رسیدن آتش نشانی و یا آمبولانس بدلیل وجود موانع فیزیکی کنترل سرعت مثل سرعتکاه گزارش شده اند.

موافقین سرعتکاه بر این عقیده اند که استاده از این وسیله اثری مثبت دارد و در حل مشکل سرعت زیاد رانندگان که در برخی مواقع باعث آسیب رسیدن به شهروندان میشود موثر است.

در کانادا استفاده از این ابزار متداول است. طبق گزارش شهرداری کینگستون برخی شهرهای کانادا که سرعتکاه با موفقیت در آنها نصب شده اند عبارتند از: تورنتو, اوتاوا, پیکرینگ, برنتفورد, شربروک, هالیفکس, فردریکتون, ونکوور, ویکتوریا, ادمونتون و وینپگپ

مزایا و معایب

مزایا:

تخقیقات نشان داده این روش یکی از آسان ترین راه ها برای کنترل سرعت وسایل نقلیه است.

نصب سرعتکاه در مناطق مسکونی امنیتی نسبی برای ساکنین و به خصوص کودکان فراهم میکند..

نصب آنها آسان و تقریبا ارزان است.

طبق تحقیقات استفاده از سرعتکاه حجم ترافیک را به میزان۱۸% و حجم تصادفات را به میزان ۱۳% کاهش میدهد.

از مکان نصب سرعتکاه میتوان به عنوان محلی مناسب و راحت برای عبور عابرین پیاده استفاده کرد. 

این ابزار در صورتی که طبق ظوابط ساخته شوند, باعث کاهش حجم ترافیک در معابر محلی و انتقال بخشی ازحجم آنها به معابر رده بالاتر یعنی معابر جمع و پخش کننده و شریانی میشوند.

معایب:

سرعتکاه ها بدلیل مجبور کردن رانندگان به ترمزهای ناگهانی و امکان برخورد اتومبیل پشتی, در برخی مواقع معابر را برای اتومبیلها بیشتر خطرناک میکند تا امن.

باعث ایجاد خسارت در وسایل نقلیه میشود.

باعث تاخیر در سرویس دهی وسایل نقلیه اورژانسی مثل آمبولانس, آتش نشانی یا پلیس میشود. طبق تحقیقات این تاخیر ۳ تا ۵ ثانیه برای آتش نشانی و حدود ۱۰ ثانیه برای آمبولانس به ازای هر سرعتکاه میباشد. این مورد مهمترین عیب این ابزار دانسته میشود.

اگر سرعتکاه به صورت سری نصب نشود رانندگانی که تمایل به راندن با سرعت بالا دارند پس از عبور از آن دوباره سرعت خود را افزایش میدهند.

خطر جدی برای راکبین موتورسیکلت و دوچرخه به حساب می آید.

از آنجایی که رانندگان تمایلی به عبور از سرعتکاه ندارند, بنابر این ممکن است حجم ترافیک به خیابانهای مسکونی مجاور که فاقد این ابزار هستند منتقل شود.

کم کردن سرعت وسیله نقلیه و شتابگیری مجدد آن علاوه بر بالا بردن مصرف سوخت,  آلودگی صوتی نیز ایجاد میکند.

از دیگر معایب این ابزار افزایش میزان “ذرات آزبست” ناشی از ترمزهای وسایل نقلیه در محدوده پیرامون محل نصب آنها می باشد.

این ابزار نمیتواند در کم کردن سرعت SUV ها اثر زیادی داشته باشد.

نصب سرعتکاه بخش جدیدی را به وظایف شهرداری اضافه میکند که نگهداری و تعمیر این ابزار(به خصوص در مواقع بارش برف) است.

کلام آخر

ایمن ترافیک کالا عرضه کننده انواع تجهیزات ترافیکی از جمله سرعتگیر می باشد. در صورت تمایل می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و اطلاعات کاملی درباره قیمت و نوع سرعتگیر مناسب دریافت نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: سرعت گیر , سرعت گیر ترافیکی , سرعت گیر لاستیکی , سرعت گیر پلاستیکی , سرعت گیر پارکینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

همه چیز درباره دست انداز و سرعت‌ گیر؛ تاریخچه، معایب، مزایا

دست انداز یا سرعت گیر اسمی رایج برای وسایلی است که از انحنایی عمودی برای کم کردن سرعت وسایل نقلیه‌ی موتور دار به منظور بهبود شرایط ایمنی استفاده می‌کنند. قیمت سرعت گیر نیز با توجه به مواد سازنده آن تعیین می شود. خرید سرعت گیر به منظور احتیاط برای خیابان های فرعی الزامی است. تولیدکنندگان کمی فروش سرعت گیر را به صورت مستقیم و بی واسطه انجام می دهند. دست انداز‌ها در سراسر دنیا استفاده می‌شوند و اکثرا برای ایجاد سرعتی پایین، یعنی حدود 40 کیلومتر بر ساعت یا کم‌تر ایجاد می‌شوند.

اگر چه دست انداز‌ها برای کاهش سرعت اتومبیل‌ها بسیار موثر هستند، اما استفاده از آنها گاهی بحث برانگیز است چرا که می‌توانند باعث افزایش صدای ترافیک شوند، باعث صدمه به وسایل نقلیه شوند و یا منجر به کند شدن سرعت خودرو‌های امدادی. بعضی دست انداز‌ها که به صورت غیر استاندارد تهیه شده و مثلا ارتفاعشان زیاد است یا زوایای تیز دارند می‌توانند برای رانندگان به عنوان حواس پرتی تلقی شوند چرا که نمایش آنها، خصوصا برای ماشین‌هایی که خیلی به زمین نزدیک هستند و یا اصطلاحا اسپورت هستند خیلی دشوار است. همچنین دست اندازها اگر به خوبی دیده نشوند می‌توانند برای دوچرخه‌ها و موتور‌ها هم خطرناک و تهدید کننده باشند. دست انداز‌ها هزینه‌ای 50 تا 200 دلاری برداشته و ممکن است در طی زمان نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشند.

 انواع دست انداز  یا سرعت گیر

1. Speed bump یا Speed hump ( دست انداز‌های مخصوصی که به صورت نواری عرضی در جاده هستند که در ایران از آسفالت برای ساخت این مدل استفاده می‌شود.)

2. Speed Cushion (به صورت چند صفحه‌ی عریض در جاده هستند)

3. Speed table ( به حالت صفحه‌ای عریض و یک پارچه در وسط جاده هستند)دست انداز و سرعت‌ گیر

ترکیبات

هر کدام از این وسایل ممکن است از متریال‌های مختلفی از جمله آسفالت، بتن، پلاستیک بازیافت شده، فلز و یا لاستیک ولکانیزه ساخته شده باشند؛ اما اکثرا دست انداز‌ها به دلیل دوام و استحکام و افزایش پایداری از آسفالت و بتن ساخته می‌شوند اما با این حال شکل دهی و در آوردن ابعاد مناسب برای آنها دشوار است.

محصولات لاستیکی از قبل مطابق اندازه‌های استاندارد شکل دهی شده‌اند. این گونه دست انداز‌ها معمولا پیچی هستند و نصب و برداشتن آنها راحت‌تر است. می‌توان از نصب و راه اندازی موقت آنها برای تست کردن استفاده‌ی آنها در پروژه‌های بزرگ‌تر استفاده کرد. دست انداز‌هایی که قابل جدا کردن هستند یا در واقع پیچی هستند برای زمستان بسیار مناسب‌اند، چرا که در زمستان برف روی آنها را می‌پوشاند یا ممکن است توسط ماشین‌های برف روب آسیب ببینند.

تاریخچه دست انداز و سرعت‌ گیر

در 7 ژوئن سال 1906، روزنامه‌ی نییورک تایمز خبر از پیاده سازی اولیه‌ی آنچه ممکن است همان دست انداز باشد در چتم نیوجرسی داد که قرار بود قسمتی که اشغال می‌کرد را 5 اینچ بالاتر از سطح جاده بیاورد.

« این طرح اولیه‌ی کاهش سرعت اتومبیل‌ها توسط شهرداری‌های مختلف مورد بحث قرار گرفته است، اما شهرداری چتم اولین جایی است که این موضوع را عملی می‌کند»

سرعت متوسط خودرو‌ها در آن زمان حدود 48 کیلومتر بر ساعت بود.

Arthur Holly Compton فیزیکدانی بود که در سال 1927 برای کشفیاتش که منجر به تغییرات عمده در نظریه‌ی الکترومغناطیس شد جایزه‌ی نوبل را از آن خودش کرد. او بیشتر به خاطر کارش بر روی اثر کامپتون با اشعه‌های ایکس شناخته شده است. او همچنین مخترع دست انداز‌های اولیه در سال 1953 می‌باشد. او با توجه به سرعت رانندگانی که از نزدیکی دانشگاه واشنگتن که وی در آنجا رئیس دانشگاه بود گذر می‌کردند، فکر طراحی دست انداز به سرش زد.

آزمایشگاه تحقیقات جاده و حمل و نقل بریتانیا در سال 1973 گزارشی جامع از نحوه‌ی عملکرد وسایل نقلیه بر مبنای انواع مختلف دست انداز‌ها منتشر کرد. در آن زمان دست انداز ‌ها فقط در جاده‌های خصوصی استفاده می‌شدند و اجازه‌ی نصب در جاده‌های عمومی وجود نداشت .

طبق اعلام نشریه‌ای که توسط موسسه‌ی مهندسین حمل و نقل منتشر شده، اولین دست اندازها در اروپا در سال 1970 و در شهر دلفت هلنداستفاده شدند.

سرعت گیر‌ ها یا دست انداز‌ها در انگلیسی بریتانیایی، انگلیسی مالتی و انگلیسی کاریبایی تحت عنوان پلیس خواب، در نیوزلند تحت عنوان مانع مرتعش کننده و در کرواسی، اسلوونی و روسیه تحت عنوان پلیس در حال استراحت یا پلیس دراز کشیده شناخته می‌شوند. دست انداز‌های معمولی ارتفاعی به اندازه‌ی ۷.۶ تا ۱۰.۲  سانتی متر داشته و فاصله‌ی گذر از آنها یا همان عرضشان حدود 30 سانتی متر و برای جاده‌های عریض‌تر حدود 3 تا ۴.۳ متر می‌باشد.

طول دست انداز‌ها هم متفاوت است و معمولا میان خود دست انداز‌ها و لبه‌های جاده‌هایی که بسته‌اند( یعنی از کنارشان جویی رد شده یا جدول کشی است)، فاصله می‌باشد که هم آب جمع نشود و هم خودرو‌های امدادی مسیری راحت‌تر برای عبور داشته باشند که البته اثر بخشی این موضوع به نوع خودرو و طراحی خاص جاده بستگی دارد.

معایب دست انداز و سرعت‌ گیر ها

شهر مودستو در کالیفرنیا طی بررسی‌ای که انجام داده معایب زیر را برای دست انداز‌ها اعلام کرده است:

کند کردن زمان پاسخگویی و رسیدن خودرو‌های امدادی

می‌تواند ترافیک را به خیابان‌های مسکونی موازی هدایت کند و برای ساکنین آن منطقه آلودگی هوا و آلودگی صوتی بهمراه داشته باشد.

شهر ایست‌لی انگلستان هم معایب زیر را عنوان کرده:

می‌تواند موجب آسیب رسانی به برخی وسایل حمل و نقلی شود

می‌تواند منجر به افزایش آلودگی صوتی شود مخصوصا زمانیکه وسایل حمل و نقل با کالا‌ها یا بار‌های بزرگ عبور می‌کنند

می‌توانند برای رانندگان و عابران ناراحتی ایجاد کنند

می‌تواند برای اتوبوس‌ها و سرویس‌های امدادی مشکل درست کند

منابع دیگر هم معایب زیر را اعلام کرده‌اند:

حواس رانندگان را از خطرات دیگری همچون کودکان پرت می‌کند

آلودگی را افزایش می‌دهد چرا که حرکت با دنده‌ی پایین سوخت بیشتری می‌برد

باعث سر و صدا از طریق اصطحکاک لاستیک با دست انداز شده

و موجب آسیب به ستون فقرات و کمر درد می‌شود.

در سال 2003 رئیس خدمات آمبولانس لندن Sigurd Reinton ادعا کرد که تاخیرات ناشی از کاهش سرعت متوسط سرعت گیر‌ها باعث 500 مرگ قابل پیشگیری ناشی از گرفتگی و حملات قبلی می‌شوند. او بعد‌تر این بیانیه‌ی خود را رد کرد.

هر چیز به اقتضای خود دارای مزایا و معایبی است که ما در این مطلب معایب استفاده از دست انداز‌ها یا سرعت گیر‌ها را برایتان بیان کردیم و همینطور عنوان کردیم که آنها در سراسر دنیا به طور گسترده استفاده می‌شوند که این یعنی با تمام معایبش احتمالا کفه‌ی مزایایش سنگین‌تر بوده که این چنین گسترده استفاده می‌شود.

کلام آخر

ایمن ترافیک کالا عرضه کننده انواع تجهیزات ترافیکی از جمله سرعتگیر می باشد. در صورت تمایل می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و اطلاعات کاملی درباره قیمت و نوع سرعتگیر مناسب دریافت نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: سرعت گیر , سرعت گیر ترافیکی , سرعت گیر لاستیکی , سرعت گیر پلاستیکی , سرعت گیر پارکینگ , خرید سرعت گیر , قیمت سرعت گیر ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

استوانه ترافیکی

از جمله تجهیزات ترافیکی و جاده‌ای که در اغلب معابر دیده می‌شود می‌توان استوانه ترافیکی یا بولارد ترافیکی را نام برد که با نام استوانه پارکینگی نیز شناخته می‌شود. خرید استوانه ترافیکی، به منظور محدود و تقسیم کردن مسیر، انجام می شود. فروشگاههای معتبر اینترنتی، فروش استوانه ترافیکی را با کیفیت مناسب و قیمت مطلوب انجام می دهند. به علت مواد به کار رفته در ساخت این محصول قیمت استوانه پارکینگی مناسب است. این نوع از تجهیزات محدوده معابر را مشخص می‌کند و ایمنی را بالا می‌برد.

تاریخچه و ضرورت استفاده از استوانه پارکینگی

واژه بولارد خود اشاره به میله‌های قطور عمودی استفاده شده در اسکله‌ها دارد که به منظور پهلوگرفتن کشتی‌ها و قایق‌ها استفاده می‌شوند. بولارد یا استوانه ترافیکی مشتق شده از این واژه است و اشاره به محصولاتی دارد که از جنس پلاستیک بوده و در کنار جاده‌ها به منظور جلوگیری از خروج خودروها از مسیر و یا در کنار جزایر و بلوارها نصب می‌شوند.

برداشت می‌شود که ریشه این واژه کلمه Bole به معنای تنه درخت باشد. با توجه به منابع اولین بولاردهای دریایی در سال ۱۸۴۴ و بر اساس برخی منابع در سال ۱۸۱۷ استفاده شده‌اند. در قرن هیجدهم، پست‌های چوبی را به منظور مدیریت ترافیک استفاده می‌کردند. همچنین منابع موجود بیانگر این هستند که در انگلیسی‌ها در مسیرهای خود، در سال ۱۷۲۱ جهت جلوگیری از آسیب به چرخ دستی و درشکه‌ها از چوب‌های بلوطی که به صورت عمودی بر روی زمین نصب می‌شدند استفاده می‌کردند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی انواع استوانه پارکینگی در جنس‌های مختلف پلاستیکی و لاستیکی و با مزایای بالاتری نسبت به استوانه‌های قدیمی ساخته شدند.

کاربردها و موارد استفاده از استوانه ترافیکی

استوانه ترافیکی که با نام‌های استوانه پارکینگی و بولارد ترافیکی نیز شناخته می‌شود به عنوان یکی از جداکننده‌های ترافیکی کاربردهای بسیاری دارد. استوانه پارکینگی همچنین در بازار با نام‌های باتومی، سیلندر ترافیکی و استوانه ایمنی نیز شناخته می‌شود.

همانطور که پیش از این نیز گفته شد با توجه به توسعه و افزایش روز افزون معابر، وسایل نقلیه و خودروها خطرات استفاده از آن‌ها نیز افزایش یافته است. به منظور کاهش این خطرات و افزایش ایمنی افراد و وسایل نقلیه می‌توان از انواع تجهیزات ترافیکی و پارکینگی استفاده نمود. یکی از این تجهیزات استوانه پارکینگی است.

این وسیله عموما در مسیرهای خروجی بزرگراه‌ها و مسیرهای اصلی کاربرد دارد و به صورت مثلثی جهت جلوگیری از برخورد وسایل نقلیه با گاردریل‌ها نصب می‌‌گردند. همچنین استوانه پارکینگی را می‌توان در انواع معابر، پارکینگ‌های عمومی و خصوصی نصب و استفاده نمود. استوانه پارکینگی را می‌توان به منظور هدایت ترافیک و تفکیک آن استفاده نمود. مسیر تردد را مشخص نمود، مرز جاده را تعیین نمود و از آن طریق از خروج وسایل نقلیه جلوگیری کرد، سرعت خودروها را کنترل و همچنین از پارک خودروهای مزاحم جلوگیری نمود. لازم به ذکر است که در پارکینگ‌ها از این ابزار جهت تعیین مسیر استفاده می‌شود.

در صورت برخورد وسایل نقلیه با استوانه های ترافیکی به علت انعطاف‌پذیری بالایی که دارند آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که استوانه های ترافیکی به منظور افزایش ایمنی تردد در بزرگراه‌ها، خیابان‌ها، پارکینگ‌ها، بیمارستان‌ها و امثال آن‌ها استفاده می‌شود. جهت بالا بردن دید در شب آن‌ها بر روی انواع استوانه‌ پارکینگی شبرنگ‌هایی نصب می‌شود تا توسط رانندگان قابل مشاهده باشند.

جنس و انواع مختلف استوانه ترافیکی

استوانه های پارکینگی اغلب از جنس پلاستیک یا لاستیک ساخته می‌شوند هر چند که استفاده از PVC برای ساختن آن‌ها بهتر است. در تولید و ساخت استوانه های ترافیکی می‌توان از پلی اورتان استفاده نمود، این ماده نرم بوده و خواص انعطافی بالایی دارد. پلی اورتان در شرایط جوی مختلف پایدار است و در برابر تابش نور مستقیم نور خورشید دوام بالایی دارد، به طوری که تا ۵ سال قابل استفاده است.  استوانه پارکینگی به علت نوع و جنس بدنه‌ای که دارد در برابر برخوردهای وارده از سوی وسایل نقلیه نه خود دچار آسیب می‌شود و نه به وسیله نقلیه آسیب وارد می‌کند.

در بسیاری از استوانه های پارکینگی علاوه بر موارد یاد شده، آنتی UV، آنتی اکسیدانت و آنتی استاتیک نیز استفاده می‌گردد. مواد ذکر شده نرمی و انعطاف‌پذیری استوانه پارکینگی را افزایش داده و از شکسته شدن آن‌ جلوگیری می‌کنند. مواد آنتی UV همچنین مقاومت استوانه پارکینگی را در برابر نور خورشید و شرایط جوی مختلف افزایش می‌دهند.

لازم به ذکر است که در استوانه‌ های ترافیکی جهت افزایش دید آن‌ها در شب از شبرنگ‌های مختلفی از جمله شبرنگ‌های به جنس پارچه‌ای، کره‌ای چینی و لانه زنبوری استفاده می‌گردد.

انواع استوانه پارکینگی به لحاظ تفاوت در نحوه نصب و اندازه: نحوه نصب انواع استوانه پارکینگی می‌تواند متناسب با کاربردی که دارد متفاوت باشد:

استوانه ترافیکی دائمی: استوانه های پارکینگی را می‌توان به صورت دائمی در کناره جاه‌های پرتردد و تراکم بالا نصب نمود تا از خروج وسایل نقلیه سنگین از محدوده جاده جلوگیری نماید. این تجهیزات جهت بالا بردن امنیت در دراز مدت استفاده می‌شوند. استوانه های ترافیکی ثابت را می‌توان با استفاده مته و رول پلاک و با استفاده از پیچ‌های مخصوصی در زمین ثابت و محکم نمود. شایان ذکر است که استوانه پارکینگی دائمی را همچنین در مکان‌های کم تراکم جهت هشدار و یا در داخل پارکینگ‌ها به منظور تفکیک فضاها استفاده می‌کنند.

یکی از انواع استوانه پارکینگی که به صورت دائمی نصب و استفاده می‌شود، استوانه پارکینگی استیل است که اغلب به منظور جلوگیری از عبور خودروها از پیاده‌روها و امثال آن به کار می‌رود. این نوع استوانه پارکینگی وزن بالایی داشته و معمولا از طریق جوشکاری برای استفاده طولانی مدت به زمین متصل می‌شود.

نوع دیگری از استوانه پارکینگی، استوانه ترافیکی فنری است، این استوانه‌ها مشابه با استوانه پلی اورتان ساخته شده و تنها تفاوتی که دارند در قسمت ساقه نزدیک به پایه استوانه، فنر به کار رفته است و به همین علت فشاری که در هنگام ضربه خوردن استوانه متحمل خواهد شد بسیار کاهش می‌یابد. این نوع استوانه در مکان‌های حساس که برخوردها و ضربات بیشتری ممکن است به آن وارد شود استفاده می‌شود.

استوانه های ترافیکی از لحاظ ارتفاع و اندازه نیز انواع مختلفی دارند:

استوانه ترافیکی ۴۵ سانتی متری، استوانه ترافیکی ۷۵ سانتی متری و استوانه ترافیکی ۱۰۰ سانتی متری از انواع آن هستند. اندازه پاشنه این استوانه‌ها ۲۱ سانتی متر و اندازه تاج آن‌ها ۷٫۵ سانتی متر است.

ویژگی‌ها، مزایا و مشخصات انواع استوانه ترافیکی

در هنگام خرید استوانه ترافیکی توجه فرمایید که تجهیزات مورد نظر شما دارای ویژگی‌ها و مشخصات زیر باشند:

جنس آن‌ها پلی اورتان با کیفیت و با دوام باشد.

به تناسب جنسی که دارند، انعطاف‌پذیری و مقاومت آن‌ها در برابر شرایط مختلف جوی و اشعه ماوراء بنفش خورشیدی بالا باشد.

مقاومت آن‌ها در برابر ضربه بالا باشد و در صورت برخورد وسایل نقلیه با آن‌ها بلافاصله به حالت عمودی بازگردند.

ماندگاری بالایی داشته باشند.

در ساخت آن‌ها از شبرنگ‌های با کیفیتی استفاده شده باشد تا انعکاس نور را به خوبی انجام داده، دوام بالایی داشته و به راحتی از بین نروند و به سختی از استوانه جدا شوند.

نصب، نگهداری و جا به جایی آن‌ها آسان باشد.

در دمای بالا و پایین کارایی آن‌ها کاهش نیابد.

امکان چیدمان و نصب آن‌ها در حالات مختلف وجود داشته باشید.

ضربه‌پذیری آن‌ها بالا باشد.

تولیدکننده استوانه ترافیکی

ایمن ترافیک کالا از جمله گروه‌های تولید کننده و ارائه‌دهنده‌های برتر تجهیزات ترافیکی هستند که در زمینه نصب و اجرا نیز فعالیت دارند. این شرکت مطابق با استانداردهای جهانی انواع استوانه ترافیکی را تولید نموده و محصولاتی پر کیفیت را ارائه می‌دهند. این برند به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان در ساخت استوانه ترافیکی از مرغوب‌ترین مواد اولیه استفاده نموده و محصولات خود را با کیفیت، دوام و مقاومت بالایی به مشتریان عرضه می‌کنند.

 فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا

 

 

 



:: برچسب‌ها: استوانه ترافیکی , استوانه ایمنی , قیمت استوانه ترافیکی , قیمت استوانه ایمنی , خرید استوانه ترافیکی , خرید استوانه ایمنی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

قیمت و خرید کله قندی ترافیکی

برای خرید مخروط ترافیکی و داشتن انتخابی عالی، باید ملاک های استاندارد داشته باشید. فروشگاه های معتبر اینترنتی وجود دارند که فروش کله قندی ترافیکی را با قیمت مناسب انجام می دهند. به علت مواد به کار رفته در ساخت کله قندی ترافیکی قیمت مخروط ترافیکی مناسب است.

کله قندی ترافیکی

مخروط ترافیکی سطح مقطعی بزرگ و پایه‌ای مستحکم در بخش پایینی خود دارد، این ویژگی موجب شده است تا کله قندی پارکینگی به راحتی بر روی سطوح شیب‌دار قابل استفاده باشد. وجود پیچ و رول پلاک الزامی نبوده و استفاده از آن‌ها بدون آن‌ها نیز ممکن است.

تاریخچه و ضرورت استفاده از کله قندی ترافیکی

ایده ساخت کله قندی پارکینگی اولین بار در سال ۱۹۴۳ به ذهن چالز D. اسکانلون در حینی که نقاشی شهر لوس انجلس را می‌کشید، رسید. با این حال استفاده از آن تا سال‌ها به تاخیر افتاد و اولین بار در سال ۱۹۵۸ به جای استفاده از مشعل‌های پارافینی و فانوس‌ای قرمز انگلستانی‌ها تصمیم گرفتند تا از مخروط‌ ترافیکی برای هشدار و اعلام خطر به رانندگان استفاده کنند.

دیوید مورگان از برفورد ادعا دارد که اولین بار وی در سال ۱۹۶۱، مخروط ترافیکی پلاستیکی را ساخته و استفاده نموده است چرا که پیش از آن مخروط‌ های ترافیکی از جنس چوب ساخته می‌شدند.

با همه این‌ها استفاده از مخروط ترافیکی در امریکا اولین بار در سال ۱۹۵۹ انجام شد، جنس این مخروط‌ها بتنی بوده و شرکت پاسفیک الکتریک واقع در اوکلند کالیفرنیا، برای افزایش دید و ایمنی کامیون‌های خود از این مخروط‌ها استفاده نمود. استفاده از مخروط ترافیکی در امریکا به پیشنهاد یک کارمند انجام شد که وی بعدها به همین علت برنده یک جایزه ۴۵ دلاری گردید. با گذشت زمان و برای افزایش ایمنی (به علت برخورد برخی وسایل نقلیه با مخروط‌های بتنی و احتمال آسیب‌دیدگی‌ آن‌ها) ساخت مخروط‌ های ترافیکی با استفاده از لاستیک‌های مختلفی انجام شد. امروزه این تجهیزات ترافیکی را با استفاده از PVC و یا از طریق بازیافت بطری‌های پلاستیکی می‌سازند.

کاربردها و موارد استفاده از کله قندی پارکینگی

کله قندی ترافیکی، کله قندی پارکینگی، مخروط ترافیکی و مخروط پارکینگی همگی نام‌های یکی از انواع جداکننده‌های ترافیکی هستند که به نام مانع کله قندی نیز شناخته می‌شوند.

توسعه حمل و نقل و وسایل نقلیه، معابر و خیابان‌ها و افزایش تردد در آن‌ها موجب شده است تا احساس نیاز به افزایش امنیت و استفاده از تجهیزات ترافیکی همچون کله قندی ترافیکی نیز افزایش یابد.

کله قندی پارکینگی یکی از پراستفاده‌ترین تجهیزات ترافیکی است که می‌تواند به صورت موقت استفاده شود. با استفاده از مخروط ترافیکی می‌توان عبور و مرور وسایل نقلیه را با استفاده از محدود نمودن و هدایت تردد خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و جاده‌ها کنترل کرد. می‌توان مسیرهای مختلف را با یکدیگر ادغام نمود و یا راه‌های گوناگون را از هم جدا کرد و برخی مسیرها را علامت‌گذاری نمود. با استفاده از کله قندی پارکینگی می‌توان محدوده فعالیت کارگران را اعلام داشت، به رانندگان اخطار داد و بر ترافیک نظارت داشت. همچنین از این ابزار در محدوده‌های مطلقا ممنوع که رفت و آمد در آن‌ها به صورت بازه‌ای و کوتاه مدت انجام می‌شود جهت ایمن‌سازی و محافظت از خودروها استفاده می‌شود. در برخی موارد هم با توجه به این مسئله که بسیاری از رانندگان به تابلوی پاک ممنوع اعتنایی ندارد از این ابزار برای مشخص کردن حریم شخصی نیز استفاده می‌شود. همچنین در پیچ‌های خطرناک و پیاده‌روها از کله قندی ترافیکی استفاده می‎گردد. محوطه‌های تجاری یا مسکونی را گاهی اوقات با استفاده از مخروط ترافیکی تفکیک می‌کنند.

کله قندی پارکینگی را می‌توان در اماکن باز و بسته برای مثال محیط‌های عمومی و خصوصی چون پارکینگ‌های عمومی، نمایشگاه‌های خودرو، مقابل درب‌ ساختمان‌ها و امثال این‌ها استفاده نمود. این تجهیزات ترافیکی در انواع شبرنگ خود و یا مجهز به چراغ چشمک‌زن برای بهتر دیده شدن در شب قابل استفاده هستند.

کله قندی ترافیکی پارکینگ

از جمله تجهیزات ایمنی مورد استفاده در پارکینگ‌ها می‌توان کله قندی پارکینگ را نام برد. کله قندی پارکینگ در انواع و سایزهای مختلفی تولید شده و در مدت‌های طولانی در پارکینگ‌های خصوصی و عمومی جهت افزایش ایمنی می‌توان از آن‌ها استفاده نمود. حمل و نقل این دسته از تجهیزات آسان بوده، قابلیت نصب دائم ندارند و به صورت متحرک استفاده می‌شوند.

جنس و انواع مخروط ترافیکی

همانطور که پیش از این نیز گفته شد به مرور زمان مخروط های ترافیکی از جنس‌های مختلف پلاستیک و لاستیک نظیر PVC، پلی اورتان، پلی اتیلن، پلاستیک و … ساخته و تولید شدند. به علاوه افزودن مواد دیگری

به ترکیب این مخروط‌ها موجب شده است تا خاصیت‌های آنتی استاتیک، آنتی UV و آنتی اکسیدانی آن‌ها بالا بوده و مقاومت و انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشند.

لازم به ذکر است که استفاده از تجهیزات لاستیکی نسبت به تجهیزات الکترونیکی بسیار ساده‌تر بوده، در اغلب اماکن قابل استفاده هستند و قیمت پایین‌تری دارند، به همین علت توجه افراد زیادی را به خود جلب نموده‌اند.

مخروط های ترافیکی را می‌توان در انواع و سایزهای گوناگونی تولید نمود، از جمله انواع مختلف این تجهیزات می‌توان موارد زیر را نام برد:

کله قندی ترافیکی PE: جنس این نوع کله قندی پارکینگی از پلی اتیلن است، پلی اتیلن در مقایسه با PVC مقاومت در برابر شرایط جوی کمتری داشته و راحت‌تر تحت تاثیر محیط قرار می‌گیرد. همچنین انعطاف‌پذیری آن نسبت به کله قندی های ترافیکی از جنس PVC کمتر است.

کله قندی ترافیکی PVC: این نوع از کله قندی پارکینگی به دلیل جنس منحصر به فردش، در برابر فشار و ضربه، استحکام مورد نیاز را دارد، انعطاف‌پذیری بالایی دارد و همچنین در مقابل شرایط جوی پایدارتر است.

کله قندی ترافیکی ژله‌ای

مطابق با استانداردهای جهانی، مخروط ژله‌‌ای از جنس مواد پلیمری انعطاف‌پذیر (PVC) و لاستیک مرغوب است که انعطاف‌پذیری و مقاومت بالایی دارند.

انواع مختلف مخروط ترافیکی بر اساس اندازه

مخروط های پارکینگی را می‌توان در ارتفاع‌های مختلف تولید و عرضه نمود از جمله این اندازه‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

کله قندی ۱ متری، کله قندی ۷۵ سانتی متری، کله قندی ۶۵ سانتی متری، کله قندی ۵۵ سانتی متری و کله قندی ۴۵ سانتی‌متری.  لازم به ذکر است که هر کدام از این کله قندی های ترافیکی با توجه به ارتفاعی که دارند می‌توانند در اندازه‌های مختلف پاشنه تولید و عرضه شوند. در خرید کله قندی پارکینگ باید به ویژگی‌های فنی و ساختاری آن‌ها توجه نمود، از جمله این ویژگی‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

نصب و حمل و نقل آن‌ها آسان باشد.

مقاومت آن‌ها در برابر شرایط جوی و رطوبت بالا باشد و دچار فرسایش، رنگ پریدگی و پوسیدگی نشوند.

آسیبی به محیط زیست نرسانند.

جاذب آلودگی‌ها نباشند.

خواص شبرنگ آن‌ها مناسب و قوی و رنگ هشداردهنده آن‌ها نیز مناسب باشد.

در برابر ضربه و فشار مقاومت باشند، به طوری که برخورد وسایل نقلیه با آن‌ها نه به مخروط ترافیکی آسیب برساند نه به خودرو.

ساخت آن‌ها با استفاده از مواد پرکیفیت انجام شده باشد.

فضای زیادی را اشغال نکنند.

بتوان از آن‌ها در محیطهای باز و بسته استفاده نمود. و …

رنگ انواع مخروط ترافیکی اغلب در طیف رنگی قرمز و نارنجی قرار گرفته است. نصب شبرنگ بر روی این تجهیزات موجب شده است تا رانندگان به راحتی آن‌ها در تاریکی تشخیص دهند. شبرنگ‌های نصب شده بر روی کله قندی ترافیکی می‌توانند پارچه‌ای، چینی، کره‌ای و لانه زنبوری باشند.

کله قندی کف لاستیکی ۱ متری: این محصول ۵ کیلوگرم وزن داشته و با داشتن کفی مربع شکل جرمی مناسب در معابر پر تردد و شلوغ می‌توان به راحتی از آن استفاده نمود. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان آنتی اکسیدان، آنتی استاتیک و آنتی UV بودن آن را ذکر نمود.

کله قندی ژله‌ ای: کله قندی ژله ای از مواد پلیمری PVC و لاستیک مرغوب ساخته شده و با مکمل‌های آنتی UV، آنتی اکسیدانت و آنتی استاتیک عرضه می‌شود. به همین علت در برابر شرایط جوی مقاومت بوده و تغییر رنگ و پوسیدگی در آن صورت نمی‌گیرید.

تولیدکننده مخروط ترافیکی

گروه ایمن ترافیک کالا از جمله گروه‌های تولید کننده و ارائه‌دهنده‌های برتر تجهیزات ترافیکی است که در زمینه نصب و اجرا نیز فعالیت دارد. این شرکت مخروط های ترافیکی را مطابق با استانداردهای جهانی تولید نموده و محصولاتی پر کیفیت را ارائه می‌دهند. جهت خرید این محصولات می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: کله قندی ترافیکی , مخروط ترافیکی , خریدکله قندی ترافیکی , قیمت کله قندی ترافیکی , خرید مخروط ترافیکی , قیمت مخروط ترافیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

مخروط ایمنی

مخروط‌ ترافیکی نمونه‌ای از تجهیزات ترافیکی هستند که وظیفه ی هشدار و برقراری ایمنی در مکان های مختلف عمومی و خصوصی را بر عهده دارند. قیمت کله قندی ترافیکی بسیار مقرون به صرفه می باشد. برای خرید مخروط ترافیکی داشتن انتخابی عالی، باید ملاک های استاندارد داشته باشید. فروشگاههای معتبر اینترنتی وجود دارند که فروش کله قندی ترافیکی را با قیمن مناسب انجام می دهند. مخروط ایمنی یا مخروط ترافیکی برای نشان دادن محدوده ممنوع کوتاه مدت تردد در جاده ها و بزرگراه ها به کار می رود و ایمنی منطقه را حفظ می نماید ، همچنین بازتاب بالای شبرنگ های موجود بر روی مخروط ترافیکی موجب می شود از مسافتهای دور براحتی قابل مشاهده باشند. وسیله ای است با وظیفه‌ی هشدار و آگاه‌سازی رانندگان از محدودیت های جاده ای که تردد را در مسیرهای ایمن راهنمایی و جهت دهی می نماید .

کله قندی ترافیکی به دلیل کاربردهای گسترده ای که دارد ، یکی از پر مصرف ترین تجهیزات ترافیکی به شمار می آید . این محصول در انواع مختلفی تولید می گردد . مانع ترافیکی کله قندی ( مخروط ترافیکی ) به منظور محدود کردن تردد ، علامت گذاری مسیر ، تفکیک راه ، هشدار به رانندگان ، علامت گذاری محدوده ی فعالیت کارگران و بسیاری موارد بی شمار دیگر کاربرد دارد .

انواع مخروط ترافیکی باید رنگی هشدار دهنده و جالب توجه داشته باشند. برای برقراری و افزایش ایمنی راه و جاده ها از انواع وسایل هشدار دهنده‌ استفاده می‌شود . مخروط‌ های ترافیکی نمونه‌ای از تجهیزات ترافیکی هستند که وظیفه ی هشدار و برقراری ایمنی در مکان های مختلف عمومی و خصوصی را بر عهده دارند .

مخروط ایمنی پارکینگ

مخروط ترافیکی در میان کاربران به نام های گوناگونی شناخته می شود. از جمله : کله قندی ترافیکی یا پلاستیکی ، مانع کله قندی ، قندیل ، مخروط ایمنی و ...

همان‌طور که از نام مخروط‌ مشخص است ، این محصول ظاهری مخروطی شکل دارد . مخروط‌ ها دارای سطح مقطع بزرگ و پایه ای محکم در قسمت پایینی هستند، که قابلیت ایستایی مناسبی به آن‌ها می‌بخشد و کاربر را قادر می‌سازد بر روی سطوح شیب ‌دار نیز از آن‌ها استفاده کند .

مخروط های ترافیکی حتی بدون استفاده از پیچ و رول پلاک هم قابل استفاده بوده و بر روی سطح زمین قرار می گیرند. کله قندی ترافیکی به دلیل کاربردهای گسترده ای که دارد ، یکی از پر مصرف ترین تجهیزات ترافیکی به شمار می آید . این تجهیزات ترافیکی و ایمنی را می توان به صورت موقتی در معابر و جاده ها قرار داد .

از جمله کاربرد های آن می توان به این موارد اشاره کرد :

محدود کردن و هدایت تردد در خیابان ها و بزرگراه ها

 ادغام مسیرهای مختلف به یکدیگر و یا جدا سازی راه ها و علامت گذاری مسیر

کمک به کاهش حجم ترافیک، هشدار به رانندگان

علامت گذاری محدوده فعالیت کارگران و بسیاری از موارد بی شمار دیگر

 مخروط ترافیکی ایمنی

استفاده از تمام تجهیزات ترافیکی در جهت حفظ ایمنی در مکان های مختلف ، هم برای رانندگان و سرنشینان و هم برای امنیت و هشدار به عابران پیاده لازم و ضروری است . همچنین به دلیل بی توجهی بعضی از شهروندان به وجود تابلو پارک ممنوع و برای مشخص کردن حریم شخصی ، استفاده از مخروط ایمنی امری اجتناب ناپذیر است .

کله قندی ترافیکی را می توان در محیط های باز و بسته نظیر اماکن عمومی و خصوصی ، همچون پارکینگ های عمومی ، مقابل درب ساختمان ها ، نمایشگاه های خودرو  و ... استفاده کرد .

  به دلیل نوع کاربرد کله قندی ترافیکی به آن مانع کله قندی نیز می گویند و همانطور که می دانید کله قندی ترافیکی از دسته تجهیزات ترافیکی و از نوع جدا کننده ها به شمار می آید .

مخروط ترافیکی جاده ای

تولید مخروط های ترافیکی مطابق با استاندارد های جهانی صورت گرفته تا محصولی با بهترین کیفیت ارائه گردد . مخروط ترافیکی تهیه شده از مواد پلیمری  پی وی سی  بوده که دارای آنتی یو وی ، آنتی اکسیدانت و آنتی استاتیک است ، که این مواد خاصیت انعطاف پذیری و مقاومت مخروط را چندین برابر نموده است .

ساختار پلاستیکی نرم و قابل انعطاف‌ نکته‌ای مثبت برای مخروط‌ ها محسوب می‌شود  ، زیرا ممکن است مورد اصابت وسایل نقلیه قرار گیرند و این ویژگی آسیب دیدن آن‌ها و وسایل نقلیه را به حداقل می‌رساند . مواد پلی یورتان و ثابت کننده های uv  به کار رفته در تولید مخروط های ترافیکی باعث می شود تا رنگ ، کیفیت و خاصیت انعطاف پذیری مخروطی ترافیکی در  دراز مدت و در تمامی موقعیت های آب و هوایی و اثرات جوی و یو وی خورشید به صورت پایدار باقی بماند . همچنین قسمتی از بالای مخروط با شبرنگ نوع مهندسی پوشیده شده است . رنگ های روشن به کار رفته باعث می شود تا کله قندی ترافیکی از فواصل دور قابل رویت می باشد. به دلیل کیفیت مناسب شبرنگ ( مراقب باشید حتما شبرنگ باشند نه روز رنگ ) استفاده شده ، این محصول در مقابل آفتاب و یا نور مصنوعی انعکاس و بازتاب خوبی دارد و توجه رانندگان خودرو ، سرنشینان و عابران را به خود جلب می کند .

شبرنگ ترافیکی استفاده شده از چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است و ماندگاری و دوام زیادی در برابر تغییرات آب و هوایی و شرایط مختلف محیطی دارد .

مخروط های ترافیکی کالاهایی همه کاره می باشند ، که با انواع مختلفی از وسایل ایمنی جاده مثل مدل های مختلف موانع ترافیکی و بلوکه های جاده ای ، زنجیرهای پلاستیکی ، شبرنگ های ایمنی ، صفحات پیام و پرچم قابلیت سازگاری دارد .

کله قندی ترافیکی برحسب نیاز ، در اندازه های گوناگون ( کله قندی کف لاستیکی  1  متری ،  75  و  55  سانتیمتری ) و انواع مختلفی ( کله قندی ترافیکی ژله ای ، حلقه دار ، قلاب دار ، تاشو و ... ) تولید و استفاده می شوند .

مخروط ترافیکی کف لاستیکی حلقه دار ۵۵  سانتیمتری که به کله قندی نیز شهرت دارد با بدنه ی بسیار نرم و انطاف پذیر به خوبی ضربات وارده را تحمل کرده و درعین حال به بدنه ماشین ها صدمه وارد نمی کند .

این مخروط کف لاستیکی از جنس pvc مجهز به نوار شبرنگ و در فرآیند ساخت آن از مواد Anti Uv  استفاده شده است . مواد Anti UV  سبب می گردند تا این مخروط کف لاستیکی در شرایط جوی با تابش شدید نور خورشید ، اشعه ماورابنفش خورشید را به راحتی تحمل نموده و دچار رنگ پریدگی نگردد .

مخروط های ترافیکی با قابلیت جا به جایی آسان و وزن مناسب و حالت هشدار دهنده ای که دارد بهترین گزینه برای محدود سازی و تفکیک موقتی مسیر است .

خرید کله قندی ترافیکی

فروشگاه ایمن ترافیک کالا بهترین فروشنده مخروط ترافیکی و انواع تجهیزات ایمنی و ترافیکی می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت ها و دریافت مشاوره به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید.

 

 



:: برچسب‌ها: کله قندی ترافیکی , مخروط ترافیکی , خریدکله قندی ترافیکی , قیمت کله قندی ترافیکی , خرید مخروط ترافیکی , قیمت مخروط ترافیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

تجهیز جاده ها و مسیرها با بهترین محصولات ترافیکی بسیار مهم است تا جان و امنیت رانندگان حفظ شود. استوانه ترافیکی یا سیلندر ایمنی و کله قندی ترافیکی دو محصول مهم برای مشخص کردن محدوده جاده و هدایت رانندگان در مسیر است که می توان از آنها برای ایجاد محدودیت های موقت استفاده کرد. قیمت استوانه ترافیکی با توجه به جنس آن متفاوت است. خرید استوانه ترافیکی را می توانید از طریق فروشگاههای معتبر انجام دهید. تعداد فروشگاه هایی که فروش کله قندی ترافیکی را با قیمت مناسب ارائه می دهند بسیار کم است. استفاده از این تجهیزات ترافیکی در حاشیه جاده ها موجب توجه بهتر رانندگان و کاهش ریسک و خطر حادثه می شود.

باتوم های استوانه ترافیکی

برای عدم انحراف رانندگان و مشخص شدن محدوده جاده از استوانه های ایمنی باتومی استفاده می شود. این استوانه ها از ارتفاع مناسبی برخوردار بوده و دارای نوارهای شبرنگی هستند و موجب بالاتر رفتن دید رانندگان در نور کم می شوند. مواد به کار رفته در استوانه ترافیکی کاملا انعطاف پذیر بوده و در برابر سرما و گرما و تابش خورشید مقاوم است.

استوانه به ویژه در جاده های دو طرفه برای مشخص کردن مسیر رفت و برگشت یا در محل های دور برگردان به کار می رود. با این حال کاربرد استوانه به جاده های بین شهری محدود نشده و در داخل شهر هم از این محصولات در پارکینگ ها و خیابان ها برای جلوگیری از پارک و مشخص کردن مسیر و محدوده خطر استفاده می شود.

مخروط های ایمنی

دسته دیگری از محصولات ترافیکی، کله قندی ها یا مخروط های ایمنی است. از کله قندی ها عمدتا برای هشدار به رانندگان، جدا کردن مسیر و مشخص کردن یک منطقه خاص استفاده می شود. مخروط های ایمنی سبک بوده و به راحتی جا به جا می شوند، به همین دلیل می توان از آنها در آرایش ها و چینش های مختلف برای اخطار و به عنوان مانع استفاده کرد.

تفاوت سیلندر ایمنی و کله قندی ترافیکی در چیست؟

اولین تفاوت استوانه های ایمنی و کله قندی ها در شکل و ظاهر آنهاست. همان طور که نام این دو نشان می دهد سیلندرهای ایمنی به شکل استوانه ای کشیده و ایستاده به رنگ های روشن هستند که در آنها نوارهای شبرنگی تعبیه شده، اما کله قندی ها معمولا به شکل مخروط ساخته می شوند و از ارتفاع کمتری برخوردار هستند.

تفاوت اصلی کله قندی و سیلندر ایمنی در قابلیت جا به جایی است. معمولا استوانه ها در زمین پیچ شده و در یک نقطه مستقر می شوند اما کله قندی ها را می توان به صورت های مختلف بر روی زمین قرار داد و به آسانی جمع کرد و به محل دیگری انتقال داد. از این نظر استوانه را بیشتر در حاشیه خیابان ها و جاده ها به کار می برند که دائما مورد استفاده خواهند بود و مخروط را در مواردی که لازم باشد به طور موقت محدوده محل یا منطقه ای مشخص شود. همچنین، چون استوانه ها بلندتر بوده بیشتر به چشم سرنشینان خودرو آمده و از این نظر بهتر قابل رویت خواهند بود.

جنس استوانه و مخروط ترافیکی

استوانه و مخروط ایمنی هر دو در دسته تجهیزات ترافیکی پلاستیکی و لاستیکی قرار می گیرند. این جنس از مواد باعث دوام مناسب در برابر شرایط جوی و ضربه پذیری این محصولات شده است. معمولا پلیمر لاستیکی به کار رفته در استوانه و مخروط از نوع آنتی اکسیدانت و آنتی یو‌-وی در نظر گرفته می شود تا در برابر فرسایش و اشعه خورشید مقاوم باشد.

خرید تجهیزات ترافیکی

فروشگاه ایمن ترافیک کالا به عنوان تولید کننده مخروط ترافیکی و استوانه ایمنی محصولات خود را به صورت تک و عمده خدمت مشتریان گرامی عرضه می دارد  ، این فروشگاه برای رفاه حال مشتریان محترم امکان خرید کله قندی را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از از طریق سایت و به صورت مستقیم برای مشتریان خود فراهم نموده است.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: کله قندی ترافیکی , مخروط ترافیکی , خریدکله قندی ترافیکی , قیمت کله قندی ترافیکی , خرید مخروط ترافیکی , قیمت مخروط ترافیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

استوانه ترافیکی و کله قندی

استوانه ترافیکی و کله قندی ترافیکی به دلیل کاربردهای گسترده ای که دارد، یکی از پر مصرف ترین تجهیزات ترافیکی به شمار می آید. قیمت کله قندی ترافیکی بر اساس کیفیت مواد سازنده آن تعیین می شود. خرید کله قندی ترافیکی به منظور استفاده موقتی برای معابر و جاده ها انجام می شود. فروش استوانه ایمنی به صورت اینترنتی و یا حضوری از فروشگاه های معتبر امکان پذیر است. از جمله کاربرد های آن می توان به این موارد اشاره کرد: محدود کردن و هدایت تردد در خيابان ها و بزرگراه ها، ادغام مسیرهای مختلف به یکدیگر و یا جداسازی راه ها و علامت گذاری مسیر، نظارت بر ترافيک، هشدار به رانندگان، علامت گذاری محدوده ی فعالیت کارگران و بسیاری از موارد بی شمار دیگر. استفاده از تمام تجهیزات ترافیکی در جهت حفظ ایمنی در مکان های مختلف، هم برای رانندگان و سرنشینان و هم برای امنیت و هشدار به عابران پیاده لازم و ضروری است.

همچنین به دلیل بی توجهی بعضی از شهروندان به وجود تابلو پارک ممنوع و برای مشخص کرن حریم شخصی، استفاده از مخروط ایمنی امری اجتناب ناپذیر است. کله قندی ترافیکی را می توان در محیط های باز و بسته نظیر اماکن عمومی و خصوصی، همچون پارکینگ های عمومی، مقابل درب ساختمان ها، نمایشگاه های خودرو و ... استفاده کرد.

به دلیل نوع کاربرد مخروط ترافیکی به آن مانع کله قندی نیز می گویند و همانطور که می دانید کله قندی ترافیکی از دسته تجهیزات ترافیکی و از نوع جدا کننده ها به شمار می آید.

مخروط های ترافيكي کالاهایی همه کاره مي باشند، كه با انواع مختلفی از وسایل ايمنی جاده مثل مدل های مختلف موانع ترافیکی و بلوكه هاي جاده ای، زنجيرهای پلاستيکی، شبرنگ های ايمنی ، صفحات پيام و پرچم قابلیت سازگاری دارد. کله قندی ترافیکی برحسب نیاز، در اندازه های گوناگون (از 25 سانت تا 1 متری در انواع مختلفی (کله قندی ترافیکی ژله ای،حلقه دار، قلاب دار، تاشو و ...) تولید و استفاده می شوند.

خرید تجهیزات ترافیکی

فروشگاه ایمن ترافیک کالا به عنوان تولید کننده مخروط ترافیکی و استوانه ایمنی محصولات خود را به صورت تک و عمده خدمت مشتریان گرامی عرضه می دارد  ، این فروشگاه برای رفاه حال مشتریان محترم امکان خرید کله قندی را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از از طریق سایت و به صورت مستقیم برای مشتریان خود فراهم نموده است. با خرید کله قندی می توانید ایمنی را در مکان های مورد نظرتان با کمترین هزینه برقرار کنید. پس از انتخاب و خرید کله قندی ترافیکی می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن، محصول خریداری شده را در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: کله قندی ترافیکی , مخروط ترافیکی , خریدکله قندی ترافیکی , قیمت کله قندی ترافیکی , استوانه ترافیکی , استوانه ایمنی , قیمت استوانه ترافیکی , قیمت استوانه ایمنی , خرید استوانه ترافیکی , خرید استوانه ایمنی , بولارد ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

استوانه ترافیکی؛ زیبا و با اقتدار

هر یک از علائم و تجهیزات ترافیکی دارای اهمیت خاص خودشان هستند و کارایی مهمی دارند و شما در این چند سطر، با کله قندی و استوانه ترافیکی به عنوان دو بخش مهم از تجهیزات ترافیکی آشنا می شوید. خرید استوانه ترافیکی، یکی از پرکاربردترین تجهیزات ترافیکی موقتی است که با هدف محدود و تقسیم کردن مسیر، انجام می شود. فروشگاههای معتبر اینترنتی، فروش کله قندی ترافیکی را با کیفیت مناسب و قیمت مطلوب انجام می دهند.

بزرگراه، جاده، خیابان و حتی کوچه بدون علائم راهنمایی رانندگی هرگز ایمنی لازم را ندارد و نقش مهمی را در ایجاد، حفظ و ارتقای ایمنی راه ها و سلامت مسافران و رانندگان ایفا می کند، به نوعی که هرگز نمی توان هیچ راهی را بدون تجهیزات ترافیکی متصور بود. واقعیت این است که رانندگان وسایل نقلیه برای رانندگی ایمن به عوامل مختلفی نیازمند هستند که علاوه بر مهارت در رانندگی و توجه به قوانین و مقررات رانندگی، نیازمند بهره بردن از علائم و تجهیزات ترافیکی هستند.

فرض کنید که قرار است در یک مسیر رانندگی، محدودیت هایی نظیر باریک کردن راه به وجود بیاید که یقینا امری موقتی است. در این شرایط، تجهیزات دائمی به کار نمی آیند و نیاز به تجهیزات موقت است. شک نکنید که شما نیز بارها استوانه ترافیکی را هنگام رانندگی دیده اید و بر اساس جایگاه قرار گرفتن آن در جاده یا خیابان، رانندگی خودتان را تغییر داده اید. جسمی استوانه ای و ساخته شده از مواد پلی پورتان که خاصیت انعطاف پذیری خودش را برای سال ها حفظ می کند. استوانه ترافیکی مانند مهره وزیر در بازی شطرنج، خیلی با اقتدار و زیبا روی زمین قرار می گیرد و در حالی که به راننده می گوید از کجا عبور کند یا نکند، زیبایی آن نیز باعث می شود راننده دستوری را که استوانه ترافیکی به او می دهد، از جان و دل پذیرا باشد.

انواع استوانه ترافیکی

نکته دیگر درباره جنس استوانه ترافیکی اینکه در ساخت آن از آنتی یوووی و آنتی اکسیدان و آنتی استاتیک استفاده می شود تا ضمن حفظ کیفیت آن برای مدت های طولانی، قابلیت ضربه پذیری تا حدود 20 هزار مرتبه را داشته باشد.

موارد استفاده استوانه ترافیکی

از استوانه ترافیکی در موارد بسیار زیادی استفاد ه می شود که مهمترین آنها عبارتند از:

1-پیاده روه 2- جاده ها و برزگراه ها و خیابان ها 3- استفاده به عنوان تجهیزات پارکینگی 4- تفکیک مسیر وسایل نقلیه 6- علامت گذاری حاشیه راه ها و مسیرهای گوناگون

کله قندی را بهتر بشناسیم

یکی از تجهیزات ترافیکی که شکلی مخروطی دارد، کله قندی ترافیکی است. کله قندی به گونه ای ساخته شده است که سطح مقطع بزرگ آن روی زمین قرار می گیرد و هرچه رو به بالاتر می رود، باریک تر می شود، به نحوی که نوک آن مانند یک برج دست ساز انسان باریک است.

کله قندی از جمله تجهیزات پرکاربرد است که موارد استفاده بسیار زیادی دارد؛ از جمله هدایت ترافیک وسایل نقلیه در مسیرهای از پیش تعیین شده، هشدار دادن به رانندگان وسایل نقلیه و جداسازی مسیرها از یکدیگر. کله قندی با توجه به شکل ظاهری و همچنین دارا بودن برچسب های رنگی، هم در روز و هم در شب، توجه رانندگان را به خودش جلب می کند و یک هشداردهنده بی صدا و البته کاملا موثر محسوب می شود.

استفاده از کله قندی هرگز به فضای باز مانند خیابان ها محدود نمی شود بلکه می توان از کله قندی در فضاهای بسته مانند پارکینگ ها نیز بهره برد. مثلا می توان از کله قندی به عنوان تعیین کننده حریم شحصی استفاده کرد یا مسیری را در یک پارکینگ یا گذرگاه به صورت موقت تغییر داد یا بست.

کله قندی به قدری تنوع رنگ و طرح دارد که عملا به یکی از زیباترین تجیهزات ترافیکی تبدیل شده است و جنس آن نیز به گونه ای ساخته شده که سال های زیاد در زیر نور آفتاب و بارش برف وباران تحمل بیاورد و در برابر ضربه های ناشی از برخورد وسایل نقلیه یا جابجایی های مرتب، زیاد آسیب نبیند

خرید کله قندی و استوانه ترافیکی

برای خرید انواع تجهیزات ترافیکی اعم از کله قندی و استوانه ترافیکی می توانید به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید و برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره های داخل سایت تماس حاصل نمایید. 

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: کله قندی ترافیکی , مخروط ترافیکی , خریدکله قندی ترافیکی , قیمت کله قندی ترافیکی , خرید مخروط ترافیکی , قیمت مخروط ترافیکی , استوانه ترافیکی , استوانه ایمنی , قیمت استوانه ترافیکی , قیمت استوانه ایمنی , خرید استوانه ترافیکی , خرید استوانه ایمنی ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

تابلوی راهنمایی رانندگی

حمل و نقل همواره بعنوان یکی از مهم ترین موضوعات مورد توجه مسئولین به ویژه در کلان شهرها بوده است و ضرورت استفاده تابلوهای راهنمایی و رانندگی برکسی پوشیده نیست. فروش تابلوهای ترافیکی به صورت اینترنتی انجام می شود. خرید تابلو ترافیکی نظیر تابلو راهنمایی و رانندگی، تابلو ترافیکی شبرنگ دار، تابلو ترافیکی گالوانیزه، تابلو جاده ای، تابلو معابر و… را با بهترین کیفیت را باید از فروشگاه معتبر انجام دهید.

ولی در برخی موارد، وجود تابلوهای متعدد و گاه نامناسب، علاوه بر ایجاد اختلال در عملکرد رانندگان در تشخیص تابلوهای ترافیکی، منظر شهری را نیز آزار  دهنده میکند.

انواع تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی

شبرنگ تابلوهای ترافیکی :

قسمت اصلی و تخصصی هر تابلو ترافیکی، شبرنگ آن است.

به دلیل این که بخشی از سفرها در شب انجـام مـی گـردد بایـد تابلوها نورافشانی شده تا توسط راننده دیده شوند.

 شبرنگ یک ورقه ازجنس PVC می باشد که درون آن دانـه هـاي شیشه به طور منظم قرار گرفته اند. در اثر برخورد نور اتومبیل به صفحه شبرنگ این نور به کـره شیـشه اي برخورد و به طرف اتومبیل (چشم راننده) برمیگردد و راننده قادر خواهد بـود نوشـتار و پیـام تـابلو را مـشاهده و درك نماید.

بسته به میزان نور بازتابیده شده از سطح شبرنگ رده هاي مختلـف شـبرنگ بـا کیفیـت هـاي متفـاوت پدید می آید.

در میان شبرنگها رنگ سفید بیشترین بازتاب و قهوه اي کمترین مقـدار و رنـگ مـشکی هـیچ گونـه بازتابی ندارد.

بدنه تابلوهای گرافیکی:

جنس صفحه علامتهاي ترافیکی دائمی، معمولاً فلزي است اما از پلاستیک و مواد دیگري مانند فیبر و چوب و غیره نیز میتوان استفاده کرد و در حال حاضر، بیشتر از فلز استفاده می شود.

 فلز تـابلو ترافیک متناسـب بـا شـرایط محیطـی و جغرافیایی انتخاب می شود و منظور از شرایط محیطی تقسیم بندي محل نصب تابلو ترافیکی به سه حالت عمده زیر است: جاده برون شهري، جاده شهري و جاده ها و مسیرهاي خاص مثل مترو، پارك ها، شهرك هاي صنعتی و مسکونی.

منظور از شرایط جغرافیایی، آب و هواي محل نصب تابلو ترافیکی و تقسیم آن به حالات خشک و شرجی می باشد.

 لذا استحکام فوق العـاده زیـادي بـراي فلـز تابلو ترافیک شبرنگ دار نیاز نبوده و با استفاده از ورق فلزي 1 تا 2 میلیمتر استحکام لازم برآورد می شود.

اتصال در انواع تابلوهای گرافیکی:

در تابلوهاي با ورق ساده (بدون فرم) وسیله اتصال پیچ و مهره است که از سوراخ هاي تعبیه شده بر روي تابلو و پایـه، عبور و محکم می شود.

دراین حالت ظاهر بودن پیچ بر روي صفحه شبرنگ و همچنـین عـدم امکـان تنظـیم زاویـه نصب تابلو ترافیکی نسبت به محور حرکت، از معایب می باشند.

 در تابلوهاي ترافیکی فریم دار زائده اتـصال بوسـیله نقطـه جـوش یـا پرچ به پشت بدنه محکم شده و با استفاده از بست دوتکه اي تابلو به پایه متصل مـی شـود .

در ایـن حالـت بـر روي صفحه شبرنگ پیچ و اتصالی مشاهده نمی شود و همچنین امکان تنظیم زاویه نصب تابلو نسبت بـه محـور حرکـت وجود دارد.

تولید کننده علائم راهنمایی و رانندگی

برای آشنایی بیشتر با محصولات ترافیکی و دریافت لیست قیمت علائم راهنمایی و رانندگی شهری با همکاران ما در ایمن ترافیک کالا تماس حاصل نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: تابلوی ترافیکی , خرید تابلوی ترافیکی , قیمت تابلوی ترافیکی , تابلوی راهنمایی رانندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

مهم ترین مزیت تابلوهای ترافیکی

تولیدکنندگان در کشورهای مختلف برای آسایش مردم تولید می کنند. فروش تابلوهای ترافیکی به صورت اینترنتی انجام می شود. تابلوی راهنمایی و رانندگی و تجهیزات ایمنی با یک هدف مشترک ایجاد امنیت ساخته شده اند و مسئولان تأسیس جاده ها و معابر از آنها استفاده می کنند. روزانه بر تعداد خودرو سواران و موتور سواران افزوده می شود و نیاز است که برای ایجاد و امنیت جاده ها و جان شهروندان خرید تابلوهای ترافیکی و تجهیزات ترافیکی لازم صورت گیرد تا در صورت نیاز رانندگان و عابران در حال تردد بتواند واکنش لازم را نسبت به یکدیگر در مسیرهای عبور و مرور داشته باشند.

هدف آزمون راهنمائی و رانندگی

داشتن دانش نسبت به تمام علائم و نشانه های ترافیکی یک ضرورت است که هنگام دادن گواهینامه به رانندگان، آزمون مربوط به علائم راهنمائی و رانندگی از تمام رانندگان خودرو و موتور أخذ می گردد تا با آگاهی کامل در مسیرهای درون شهری و برون شهری تردد داشته باشند. تابلوهای ترافیکی را باید بر اساس معنا و مفهوم آنها بکار گرفته شود.

به طور کلی در تمام کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دنیا با هدف صرفه جویی در هزینه های اقتصادی و مالی، عملکرد مسئولان متخصص می تواند با نصب درست، به جا، علمی و به موقع علائم و تابلوهای ترافیکی و تجهیزات ترافیکی  در مسیرهای راه اندازی شده می توانند از تداخل و حتی تصادفات ممانعت به عمل آورند و بر روی میزان خسارات ناشی از تصادفات کنترل بیشتری داشته باشند و به میزان چشمگیری از حوادث جاده ای بکاهند.

آنچه در این بین حائز اهمیت است، عملیات نصب و محل نصب است که این امر نه تنها وضعیت و شرایط ترافیکی معابر را بهبود می بخشد بلکه باعث صرفه جویی اقتصادی بودجه مملکت نیز می گردد و نیازی به تعمیر و بازسازی مجدد مسیرهای تصادفی نمی باشد و هزینه های مربوطه در امور راه اندازی جاده ها و مسیرهای جدید می گردد و ارتباط مستقیمی با توسعه و آبادانی جاده های کشور خواهد داشت.

لزوم توجه به علائم راهنمایی و رانندگی

به یاد داشته باشید تابلوهای راهنمایی و رانندگی به منظور سهولت در رانندگی، پیشگیری از تصادفات و حفظ سلامت خودروها و سرنشینان آن ها و نیز احترام به حقوق سایر رانندگان و عابرین پیاده ایجاد شده اند. همین طور تابلوهایی مانند بوق زدن ممنوع، برای احترام گذاشتن به حقوق شهروندان و حفظ حریم شخصی آن ها تدوین شده اند. برای تبدیل شدن به راننده ای متمدن و بالغ، لازم است که تمامی این علائم را شناخته و البته خود را ملزم به رعایت آن ها بدانید.

تولید کننده علائم راهنمایی و رانندگی

ایمن ترافیک کالادر زمینه فروش علائم راهنمایی و رانندگی فعالیت می کند و توانسته با ارائه بهترین تجهیزات کنترل ترافیک رضایت مشتریان را به همراه داشته باشد. همکاران ما در حوزه حمل و نقل و ترافیک و امور جاده ای مرتبط با فروش علائم راهنمایی و رانندگی در هرچه بیشتر خدمت رسانی به هم میهنان عزیزمان میباشد.  برای آشنایی بیشتر با محصولات ترافیکی و دریافت لیست قیمت علائم راهنمایی و رانندگی شهری با همکاران ما در ایمن ترافیک کالا تماس حاصل نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: تابلوی ترافیکی , خرید تابلوی ترافیکی , قیمت تابلوی ترافیکی , تابلوی راهنمایی رانندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

تجهیزات ترافیکی شهری

تابلوی راهنمایی رانندگی یا علائم و نشان‌های جاده‌ایی، نمادهایی هستند که در کنار خیابان‌ها یا در بالای جاده‌ها و بزرگراه‌ها به منظور اطلاع‌رسانی ترافیکی به راننده‌ها و عابرین نصب شده‌اند. فروش علائم راهنمایی توسط فروشکاههای اینترنتی امکانپذیر است. خرید تابلوهای ترافیکی برای کنترل ترافیک بسیار مهم است. در هشت دهه گذشته با توجه به روند رو به افزایش خودروها، جاده‌ها و ترافیک شهری، این نمادها و علائم ترافیکی بیشتر، متنوع تر و کاراتر شده‌اند. شماری از کشورها با ساده‌تر کردن و استاندارد کردن هر چه بیشتر علائم ترافیکی، مشکل جهانگردان و تاجران را در این زمینه حل کرده و امنیت رفت و آمد ترافیکی را بالاتر برده‌اند. بر اساس پیوندنامه‌های بین‌المللی برخی علائم ترافیکی به جای استفاده از واژه‌ها به صورت نگاره‌های نیمرخ هستند. این قبیل نمادهای ترافیکی نخست در قاره اروپا ایجاد شده و گسترش پیدا کرد. سپس همین علائم ترافیکی در بسیاری از کشورها با تفاوت‌ها و شکل‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفت.

تجهیزات ترافیکی و مبلمان شهری

کافیست فقط بمدت یک روز، هر جا که می روید به دور و برتان بیشتر توجه کنید. پیاده یا سواره فرقی نمیکند؛ به ابتدا و انتهای کوچه ها و معابر، به ورودی ها و خروجی ها و به کنار خیابان ها و بزرگراه ها، بیشتر دقت کنید. حتماً تابلوها و تجهیزات ترافیکی نظرتان را جلب خواهند نمود. زیرا خودتان براحتی در میابید که هر جا از تابلوها و علائم ترافیکی بیشتر استفاده شده باشد شما هم در آنجا راحت ترید و بیشتر احساس امنیت می کنید. بخصوص در عصر حاضر که تابلوها و علائم ترافیکی به بخشی از زیباسازی نیز تبدیل شده اند.

تجهیزات کنترل ترافیک به سه گروه کلی تقسیم میگردند:

- علائم عمودي مانند تابلوها، علائم هادي و ....

- تجهیزات ترافیکی الکترونیکی مانند چراغهاي راهنمائی و ...

- علائم افقی مانند خطکشی ها، نوشته ها، علائم برجسته و ....

تابلو های ترافیکی

تابلوها به منظور کنترل و هدایت ترافیک و افزایش ایمنی راهها به کار میرود. دادن اطلاعاتی مانند تعیین جهت حرکت، اعلام هشدار به منظور رعایت اصول ایمنی توسط رانندگان، آگاه نمودن رانندگان از محدودیتها و ممنوعیت هایی که استفاده کنندگان از راه ملزم به پیروي از آنها میباشند و نیز راهنمائی رانندگان در معرفی و شناسائی مسیر مورد نظر از دیگر وظایف تابوها میباشد. تابلوها را به سه دسته تابلوهاي انتظامی، تابلوهاي اخباري و تابلوهاي اخطاري تقسیم میکنند.

تجهیزات ترافیکی برقی و الکترونیکی

چراغ هاي راهنما وسایل ارزشمندي هستند که براي آمد و شد وسایل نقلیه و عابران پیاده به کار گرفته میشوند. واگذاري تقدم عبور به جهت هاي مختلف حرکت که توسط چراغ راهنما انجام میشود، در بهبود کیفیت جریان ترافیک تأثیر بسیار زیادي دارد.

چراغ راهنمایی که در محل مناسب قرار گرفته و به خوبی عمل نماید، داراي فوایدي به شرح زیر است:

- برقراري حرکت منظم ترافیک

- افزایش ظرفیت تقاطع

- جلوگیري از تصادفات، به ویژه تصادفهاي با زاویه قائمه

- قطع موقت جریان ترافیک در مسیر مورد نظر در زمانهاي خاص

- ایجاد جریان عبور  بدون توقف براي خودروهاي خاص مانند ماشین هاي آتشنشانی، آمبولانسها، وسایل حمل و نقل همگانی به شکل انبوه و ..

تجهیزات ترافیکی افقی

خطکشی ها از جمله علائم مهم جهت افزایش سطح ایمنی در عبور و مرور وسایل نقلیه می باشند که باعث دقت در نوع رانندگی و هشدار به رانندگان میگردد. در بعضی حالات، خط کشی مکمل سایر تجهیزات کنترل ترافیک مانند تابلوها و چراغها است و در بقیه موارد به تنهایی مورد استفاده قرار میگیرد. تجهیزات آرام سازي ترافیک شامل دو بخش تجهیزات کنترل حجم و تجهیزات کنترل سرعت است . همچنین در بعضی موارد از طرحهاي ترکیبی استفاده میشود. در ادامه به معرفی این تجهیزات پرداخته میشود.

تجهیزات کنترل حجم

کنترل حجم شامل اقداماتی است که حجم وسایل نقلیه را در یک خیابان کاهش میدهد.راه بندها، مسدودکننده هاي تمام عرض خیابان، نیم راه بندها، مسدود کننده هاي نیمه عرض خیابان، راهبندهاي قطري، انحراف دهندههاي قطري، رفوژهاي میانی و جزایر گردشی از آن جمله هستند.

تجهیزات کنترل سرعت

این تجهیزات شامل تجهیزات عمودي و افقی کنترل سرعت میشوند.

تجهیزات عمودي کنترل سرعت

ابزارهاي عمودي کنترل سرعت، قسمت هاي برجسته راه هستند که موجب پایین آوردن، سرعت وسایل نقلیه میشوند. این ابزارها شامل سرعتگیرها، گذرگاههاي برجسته عابر پیاده، تقاطع هاي برجسته و روسازي هاي سنگفرش شده میباشد.

تجهیزات افقی کنترل سرعت

ابزارهاي افقی کنترل سرعت، مسیر مستقیم ترافیک عبوري یک معبر را تغییر میدهند تا، سرعت آن کاهش یابد. این ابزارها شامل دایره هاي ترافیکی میدانچه ها، میدان ها ، پیچانه ها .

میدانها وسیعتر و بزرگتر از میدانچه هستند و براي سرعتهاي بالاتري طرح میشوند. همچنین در تقاطع هاي با حجم بالاتر در خیابانهاي جمع و پخشکننده یا شریانی، می توان با طراحی مناسب میدان و تبدیل حرکات تقاطعی به حرکات تداخلی، علاوه بر افزایش ظرفیت، سرعت وسایل نقلیه را نیز کنترل نمود. امروزه در اکثر نقاط جهان، استفاده از میدان به دلیل هزینه برپایی و نگهداری کم نسبت به تقاطع های چراغ دار،به طور چشمگیری مورد توجه قرار گرفته است. مقوله ایمنی در میدان نیز جزء ناگسستنی آن محسوب می شود که از طریق المان ها و تجهیزات خاص تأمین می گردد. یکی از این تجهیزات پر کاربرد در میدان، علائم ترافیکی هستند و در این بین، تابلو میدان کاربرد محسوسی دارد.

خرید تابلوی ترافیکی

فروشگاه ایمن ترافیک کالا توانسته به رتبه خوبی در تولید و فروش انواع تابلوهای ایمنی و ترافیکی دست یابد. برای اطلاع از شرایط خرید و مشاهده تمام محصولات، به فروشگاه ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: تابلوی ترافیکی , خرید تابلوی ترافیکی , قیمت تابلوی ترافیکی , تابلوی راهنمایی رانندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

ساخت تابلوهای ترافیکی

در میان تمامی تجهیزات ترافیکی، تابلوی راهنمایی و رانندگی از اهمیت ویژه ای برخوردارند. قدمت استفاده از تابلو ترافیکی بسیار بیشتر از سایر تجهیزات ترافیکی است. مسیرهای بی انتها و پر پیچ و خم جاده ها در سرتاسر دنیا نیاز به علائم و نشانهایی دارد. نشانه هایی که رانندگان را از مسیر پیش رو، هشدارها، پیچ های تند، میزان شیب جاده، مسافت مانده تا نزدیک ترین شهر یا روستا، مسیرهای فرعی و دوربرگردان و بسیاری اطلاعات دیگر مطلع سازد. تابلوهای ترافیکی در ابعاد، اشکال و رنگهای متنوع ساخته می شوند. امروزه تابلو ترافیکی بهبود وضعیت تردد در مسیرهای عبور و مرور شهری و بین شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

اغلب تابلوهای ترافیکی در نقاط مختلف جهان دارای مشخصات و نماد یکسانی هستند.  هریک از این تابلوها با نمادهای اختصاصی که بر روی آن ها حک شده است، وضعیت ویژه ای را بیان می کنند. به طور کلی تابلوهای ترافیکی در گروه  های مختلفی تقسیم بندی می شوند. اعلام آگاهی و یا الزام راننده از جمله مهم ترین کاربردهای تابلو ترافیکی است. تابلوهای آگاهی دهنده راهنمای راننده تا انتهای مقصد خواهند بود. بی توجهی به این تابلوها ممکن است موجب تاخیر در رسیدن و یا سرگردانی در مسیر شود. اما از دیگر کاربردهای تابلو ترافیکی می توان اعلام وضعیت های خطر را نام برد. عدم توجه به تابلوهای هشدار حادثه آفرین خواهد بود. گروه سوم تابلوهای اعلام ممنوعیت است.

رعایت نکردن این علائم سرپیچی از قوانین محسوب خواهد شد و پیگرد قانونی برای رانندگان متخلف به همراه خواهد داشت. از کاربردهای تابلو ترافیکی می توان به کاهش ترافیک جاده ای، اعلام وضعیت هشدار، اعلام مسیرهای پرپیچ و خم، اعلام مسیر یک یا دو طرفه، راهنمایی مسیر و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

با توجه به نیاز روز افزون به این محصولات، تولیدکننده های تابلو ترافیکی در مناطق مختلف کشور در حال فعالیت هستند. کیفیت محصولات تولید شده توسط برندهای مختلف متفاوت است. از این رو پیش از خرید علائم ترافیکی باید اطلاعات مفیدی در مورد این ابزار و تجهیزات در اختیار داشته باشید.

در این بخش به بررسی انواع تابلو ترافیکی و کاربرد هریک از آن ها می پردازیم. همانطور که پیش از این عنوان شد، تابلو ترافیکی در سه گروه تابلوهای آگاهی دهنده ، منع کننده و تابلوهای هشدار دهنده عمده جای می گیرند. زیر مجموعه این گروه تابلوهای کوچه، معابر و تابلوهای جاده ای هستند. کیفیت تابلو ترافیکی باید به نوعی باشد که قابل استفاده در شرایط جوی مختلف باشد. در واقع این تابلوها باید از موادی ساخته شوند که در برابر ضربات مختلف و اختلافات دمایی مقاومت بالایی داشته باشد. تفاوت انواع تابلو ترافیکی شهری و جاده ای در جنس و ابعاد آن هاست. تابلوهای شهری ساخته شده از ورقه های آهنی است که بر روی آن یک لایه پوشش الکترواستاتیکی قرار گرفته است.

اما تابلوهای مناسب برای نصب در جاده ها از جنس گالوانیزه ساخته می شوند. گالوانیزه عمر این تجهیزات را افزایش می دهد. غالبا ابعاد در نظر گرفته شده برای ساخت تابلوهای جاده ای بیش از تابلو شهری است.

جهت اطلاع بیشتر در مورد علائم هشداردهنده و تابلوهای ترافیکی و جاده ای و همچنین قیمت و خرید انواع تابلوهای ترافیکی به سایت ایمن ترافیک کالا  مراجعه نمایید و با کارشناسان فروش در تماس باشید.

 فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: تابلوی ترافیکی , خرید تابلوی ترافیکی , قیمت تابلوی ترافیکی , تابلوی راهنمایی رانندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

فروش علائم راهنمایی و رانندگی

تابلوهای راهنمایی رانندگی  به منظور كنترل و هدایت ترافيک و افزایش ایمنی راهها و فقط در محلهایی كه بتوان به آسانی به هدف های مذكور رسيد، به كار می رود. با توجه به لزوم بهره وری بالای انواع تجهیزات ترافیکی و لوازم جاده ای بکار رفته در سطح معابر و جاده های کشور میتوان نسبت به تهیه و تولید و ساخت و فروش تابلوهای ترافیکی و علائم راهنمایی رانندگی با بالاترین کیفیت در سطح کشور اقدام نمود. امروزه حمل و نقل جاده ای جزء لاینفک زندگی شهری شده است .

تمام آیتم های تابلوهای ترافیکی شهری مطابق استاندارد فونت تابلوهای راهنمایی رانندگی و تولید شده با شبرنگ های ترافیکی تاریخ دار و چسب دار از برند های معتبر و مورد تایید اداره راه باید باشد . 

تابلوهای ترافیکی در سراسر جهان معانی مشترکی دارند . همچنین نماد های استفاده شده در آن ها در تمام دنیا به یک شکل می باشد . تابلوهای ترافیکی به سه گروه تقسیم می شود که می توان از طریق رنگ ها و اشکال مختلفی که دارند به نوع کاربری تابلوها پی برد . تابلوهای هشدار دهنده ، تابلوهای اخباری و تابلوهای دستوری . تابلوهای مکمل نیز در راستای هدفمندی بیشتر این سه نوع تابلو استفاده می شود . اعلام آگاهی و یا الزام راننده از جمله مهم ترین کاربردهای تابلو ترافیکی است. تابلوهای آگاهی دهنده راهنمای راننده تا انتهای مقصد خواهند بود. بی توجهی به این تابلوها ممکن است موجب تاخیر در رسیدن و یا سرگردانی در مسیر شود. اما از دیگر کاربردهای تابلو ترافیکی می توان اعلام وضعیت  های خطر را نام برد. عدم توجه به تابلوهای هشدار حادثه آفرین خواهد بود. گروه سوم تابلوهای اعلام ممنوعیت است. بنابراین تابلوهای ترافیکی نقش بسیار مهمی در نظم و کنترل ترافیک در یک جامعه را شامل می شوند.

علائم راهنمایی و رانندگی

علائم و نشان‌های جاده‌ایی، نمادهایی هستند که در کنار خیابان‌ها یا در بالای جاده‌ها و بزرگراه‌ها به منظور اطلاع‌رسانی ترافیکی به راننده‌ها و عابرین نصب شده‌اند. شرکت آسیا ترافیک توانسته به رتبه خوبی در تولید انواع تابلوهای ایمنی و ترافیکی دست یابد. شماری از کشورها با ساده‌ تر کردن و استاندارد نمودن هر چه بیشتر علائم ترافیکی و ایمنی، مشکل جهانگردان و تاجران را در این زمینه حل کرده و امنیت رفت و آمد ترافیکی را بالاتر برده‌اند. علائم و نشانه های استفاده شده در تابلوهای ترافیکی هدایت ترافیک را بسیار راحت تر نموده است . برخی از علائم ترافیکی و راهنمایی و رانندگی شامل موارد زیر می باشد .

چراغ های راهنمایی و رانندگی

گل میخ های ترافیکی که جهت سهولت مسیریابی رانندگان تولید شده است

جدا کننده های ترافیکی

و ...

تولید کننده علائم راهنمایی و رانندگی

ایمن ترافیک کالادر زمینه فروش علائم راهنمایی و رانندگی فعالیت می کند و توانسته با ارائه بهترین تجهیزات کنترل ترافیک رضایت مشتریان را به همراه داشته باشد. همکاران ما در حوزه حمل و نقل و ترافیک و امور جاده ای مرتبط با فروش علائم راهنمایی و رانندگی در هرچه بیشتر خدمت رسانی به هم میهنان عزیزمان میباشد.  برای آشنایی بیشتر با محصولات ترافیکی و دریافت لیست قیمت علائم راهنمایی و رانندگی شهری با همکاران ما در ایمن ترافیک کالا تماس حاصل نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: تابلوی ترافیکی , خرید تابلوی ترافیکی , قیمت تابلوی ترافیکی , تابلوی راهنمایی رانندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

راهنمای خرید تاب کودک و مجموعه تاب و سرسره کودک

شاید شما هم از خودتان بپرسید « تاب کودک چی بخرم» و یا " تاب و سرسره مناسب کودک کدام است». در این مقاله به تمامی سوال هایتان در مورد خرید تاب کودک پاسخ میدهیم.

شاید شما هم به عنوان والدین به دنبال راهی باشید تا کودکتان در این روزها بتواند در محیطی امن انرژی کودکانه ی خود را تخلیه کند . اکثر پدر و مادر ها سعی میکنند ساعاتی از روز را اختصاص دهند تا فرزندانشان را به پارک های بازی ببرند تا کودک بتواند زمانی را صرف بازی با تاب و سرسره و دیگر لوازم تفریحی کند ولی این روز ها با وجود مشغله زیاد و خطر ویروس کرونا چنین امکانی میسر نیست و اکثر والدین ترجیح میدهند اوقات فراغت خود را در خانه بگذرانند و ایمن بمانند. به همین دلیل ترجیح میدهند تا در آپارتمان یا حیاط منزلشان با تهیه تاب کودک و یا مجموعه های تاب و سرسره و صخره نوردی و ترامپولین بتوانند محیطی شاد را برای کودکشان بسازند تا در محیطی امن بازی کنند. اگر شما هم به دنبال تاب کودک هستید پیشنهاد میکنیم این مقاله را تا آخر مطالعه بفرمایید چرا که قصد داریم چند نکته درباره ی خرید تاب کودک را ذکر کنیم تا بتوانید با توجه به فضا و سن کودکتان بهترین انتخاب را داشته باشید.

قبل از خرید باید به این سوالات پاسخ دهید:

کودکی که قرار است از مجموعه تاب کودک استفاده کند چند سال دارد؟

میخواهید چند کودک به صورت همزمان از مجموعه تاب کودک استفاده کنند؟

اختلاف سنی کودکانی که از مجموعه تاب کودک استفاده میکنند چقدر است؟

چقدر فضا برای جا دادن مجموعه تاب کودک دارید؟

بودجه ای که برای خرید مجموعه تاب کودک در نظر دارید چقدر است؟

سن استفاده از تاب کودک

واقعیت این است که بچه ها خیلی زود بزرگ میشوند و همه ی والدین در هنگام خرید اسباب بازی یا لوازم تفریحی برای کودکشان به این فکر میکنند که جنسی را انتخاب کنند تا کودک بتواند مدت زمان طولانی تری را از آن استفاده کند و خیلی زود آن را کنار نگذارد. برای مثال یک کودک 18 ماهه میتواند خودش را با یک تکه پلاستیک هم سرگرم کند و داشتن تاب کودک برایش مثل داشتن یک شهر بازی بزرگ رویایی است در صورتی که یک کودک 4 ساله با اسباب بازی نوزاد 18 ماهه اصلا ارتباط برقرار نمیکند. سن کودکی که میخواهد از مجموعه تاب کودک استفاده کند بسیار مهم است چرا که باید بتواند به راحتی سوار تاب شود و یا اگر مجموعه تاب کودک شما شامل سرسره و صخره نوردی هم باشد باید بتواند از پله های سرسره و صخره نوردی بالا رود و یا بر عکس اگر سن کودک بالاتر باشد دیگر مجموعه های تاب کودک کوچکتر برایش جذابیتی ندارد. در ضمن دقت کنید که کودکان کوچک نباید بیش از حد هیجان زده شوند، بنابر این ارتفاع زیاد یا محکم تاب خوردن برایشان خطرناک است. برای مثال مجموعه تاب و سرسره قلعه برای گروه سنی 1 تا 4 سال مناسب است و مجموعه تاب و سرسره کودک سنجاب برای گروه سنی1 تا 5 سال مناسب  میباشد. برای سنین پایین تر تاب کودک کجاوه ای زرافه که گروه سنی 18 ماه تا 4 سال را پوشش میدهد مناسب تر است.

تاب بازی گروهی یا فردی؟

تعداد کودکانی که میخواهند از مجموعه تاب کودک استفاده کنند نیز مهم است. برای مثال اگر دو کودک میخواهند از مجموعه استفاده کنند به بیشتر از 2 عدد تاب کودک نیاز ندارید و یا حتی میتوانید مجموعه ای را انتخاب کنید که شامل یک تاب کودک و یک صخره نوردی و یا سرسره باشد, اینگونه همزمان یک کودک میتواند تاب بازی کند و دیگری سرسره بازی ویا صخره نوردی کند. ولی اگر بیشتر از دو کودک بخواهند با هم همزمان بازی کنند باید مجموعه بازی های بزرگتری را انتخاب کنید و یا در کنار مجموعه تاب کودک خود یک وسیله بازی دیگر مانند استخر شن بازی یا استخر آب هم بردارید تا همه کودکان بتوانند با هم همزمان سرگرم باشند. برای مثال در مجموعه تاب و سرسره با حلقه بسکتبال خرس همزمان حداقل سه کودک میتوانند از این مجموعه بازی استفاده کنند.

کارایی مجموعه تاب کودک برای گروه سنی مختلف

اختلاف سنی کودکانی که میخواهند از مجموعه تاب کودک استفاده کنند هم بسیار مهم است برای مثال کودک سه ساله نمیتواند تابی را سوار شود که یک کودک 7 ساله سوار آن میشود. اگر اختلاف سنی کودکتان زیاد باشد, به شما وسایلی جانبی در کنار مجموعه تاب کودک پیشنهاد میکنیم. استخر بادی , استخر شن بازی, سرسره بادی و کلبه کودک ازجمله اسباب بازی های جذابی هستند که میتواید در کنار مجموعه تاب کودک انتخاب کنید تا همه ی فرزندانتان بتوانند در کنار هم بازی کنند و لذت ببرند. دربرخی مجموعه بازی ها ممکن است گروه سنی برای استفاده از لوازم بازی متفاوت باشد، برای مثال در مجموعه تاب و سرسره کشتی که کودکان 1.5 تا 7 سال میتوانند از آن استفاده، کودک 1.5 ساله میتواند از تاب آن استفاده کند ولی استفاده از سرسره این مجموعه باید حتما با کمک والدین باشد.

چقدر فضا برای جا دادن مجموعه تاب کودک نیاز است؟

فضایی که برای جا دادن مجموعه تاب کودک مورد نظرتان در اختیار دارید نیز بسیار مهم است. اگر منزل شما حیاط دار باشد میتوانید یک مجموعه تاب کودک مناسب برای فضای باز انتخاب کنید و اگر برای فضا آپارتمانی یک مجموعه تاب کودک میخواهید مطمئن باشید که برای شما هم پیشنهاد های جذابی وجود دارد. برای مثال مجموعه تاب کودک کجاوه ای زرافه و مجموعه تاب و سرسره کودک طرح حروف انگلیسی هم در محیط داخل منزل قابل استفاده است و هم در حیاط منزل. اما برای استفاده ی آنها در حیاط بهتر است که این مجموعه بازی ها را در یک محیط سقف دار قرار دهید.

قیمت تاب کودک (قیمت مجموعه بازی کودک)

آخرین نکته بودجه ی مد نظر شما برای خرید تاب کودک و یا دیگر لوازم جانبی می باشد. اما جای نگرانی نیست! لاین تاب و سرسره کودک ایمن ترافیک کالا بسیار متنوع بوده و برای هر فضا و بودجه ای, محصولی با کیفیت به شما پیشنهاد میدهد. بنابر این اگر قصد دارید فضای بازی کودک خود را بسازید همین حالا از صفحه تاب سرسره ی کودک وبسایت ایمن ترافیک کالا دیدن کنید و برای هرگونه اطلاعات بیشتر با مشاوران در ارتباط باشید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: تاب سرسره پلاستیکی , تاب و سرسره کودک , قیمت تاب سرسره پلاستیکی , خرید تاب سرسره پلاستیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

فواید و مضرات استفاده از وسایل ورزشی پارک ها

همه ی ما می دانیم که ورزش تا چه حد می تواند بر سلامتی بدن تاثیر داشته باشد. شهرداری در این راستا، وسایل ورزشی پارک را مهیا کرده تا شهروندان با کمترین هزینه و امکانات، سلامت جسمی و روانی خود را حفظ کنند. خرید وسایل ورزشی پارک  فقط محدود به پارکها و فضای سبز نمی شود. می توانید این محصولات را برای ویلا یا باغ خود نیز سفارش دهید.

پیدایش وسایل ورزشی پارک ها

نخستین دستگاه های بدنسازی پارکی، در سال ۱۹۹۸ میلادی در کشور چین ساخته و در سال ۱۳۸۴ وارد ایران و در پارک ملت نصب شدند. نظرات متعددی در رابطه با فوائد، مزایا، معایب و خطرات این نوع دستگاه ها مطرح شده است. ما در این مقاله سعی خواهیم کرد که با معرفی هرکدام از این دستگاه ها به طور کامل به بررسی آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

خرک

طرز استفاده ذکر شده برای این دستگاه:

در حالی که به صورت عمودی قرار دارید فاصله خود را نسبت به دستگاه تنظیم کنید. دستگیره را گرفته و خیلی آرام به طرف پشت و یا بالعکس بر روی دستگاه خم شوید.

اهداف دستگاه:

تقویت گروه ماهیچه های اعضای بدن در قسمت بالا تنه و ماهیچه های شکمی، کمر و همچنین توازن بدن.تمرین با این وسیله باعث باز شدن ستون مهره ها می شود. در این حالت عضلات شکمی کشیده می شوند. اما چون حرکت موافق با نیروی جاذبه انجام می گیرد عضلات کمر کاری انجام نمی دهند بنابراین تقویتی در هیچ کدام از این عضلات صورت نمی گیرد.

معایب:

ارتفاع وسیله قابل تنظیم برای افراد با قد متفاوت نمی باشد.

جنس فلزی وسیله ممکن است باعث آسیب به ستون فقرات یا خراشیدگی و کوفتگی حین قرار گیری بر روی آن شود.

به دلیل کشیدگی عضلات شکم و سوئز خاصره ای برای افرادی که لوردوز کمری دارند توصیه نمی شود.

این وسیله برای افرادی که دچار عارضه در ستون فقرات می باشند به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

در صورتی که نمی توانید از این وسیله استفاده کنید: به پشت بخوابید در حالی که کف پا بر روی زمین قرار دارد. باسن را از روی زمین بلند کنید تا جایی که رانها و بدن در یک راستا قرار بگیرد.البته این حرکت بیشتر بر روی تقویت عضلات کمری و شکمی تاثیر دارد و اگر هدف کشش عضلات شکمی باشد. بهتر است در حالت خوابیده به پشت دستها را بطرف بالا و کنار سر قرار داده و بکشید (نگذارید از زمین بلند شوند) در همین حال سعی کنید کمر را از زمین جدا کنید. این حرکت باعث کشش مناسبی در عضلات شکمی می شود.

صندلی قدرت

طرز استفاده ذکر شده برای این دستگاه:

به طوریکه سر و کمر به صورت کشیده قرار گیرد بر روی صندلی نشسته و پاهای خود را روی پدال ها فشار دهید و با خم و راست نمودن زانوها حرکت های بالا و پایین را انجام دهید.

اهدف ذکر شده برای این دستگاه:

تقویت عضلات شکم و ماهیچه های پشت زانو

معایب:

وسیله قابل تنظیم برای افراد با قد متفاوت نمی باشد.

این وسیله از وزن بدن برای اعمال مقاومت استفاده می کند و در افرادی که دارای وزن بالا و آمادگی بدن کمی می باشند خطر آسیب دیدگی را افزایش می دهد.

این وسیله برای افرادی که دچار مشکلات و صدمات زانو می باشند به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

در هنگام استفاده زانو بیشتر از ۹۰ درجه خم می شود، که حتما آسیب زانو را افزایش می دهد.

در صورتی که این وسیله با اندام شما هماهنگ نیست و دارای وزن بالا و آمادگی بدنی پائینی می باشید، بهتر است که از این وسیله استفاده نکنید.

این وسیله برای افرادی که دچار آرتروز و سایر مشکلات و صدمات زانو می باشند به هیچ وجه مناسب نمی باشد.

حرکت زیر جایگزین مناسبی برای این وسیله می باشد:

بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. حالا مانند هنگامی که می خواهید روی صندلی بنشینید به وضعیت نیم نشسته در آید. در هنگام پائین رفتن دست های خود را تا حد شانه بالا بیاورید. بعد از مکث کوتاهی دوباره به حالت ایستاده در آیید.

افرادی که دچار صدمات زانو می باشند بهتر است از حرکت زیر استفاده کنند:

 به پشت دراز بکشید و یک حوله را رول کنید و در زیر زانو قرار دید به طوری که پا از زانو خم شود. سپس سعی کنیید پای خود را از زانو باز کنید و بالا بیارید.

معمولا ناآشنایی کاربر با روش صحیح استفاده از دستگاه، ندیدن آموزش لازم و نداشتن تناسب جسمی با این وسایل از مشكلات استفاده از این وسایل است.

استفاده از این وسایل برای افرادی که جثه‌شان با آن‌ها متناسب است و قصد دارند سطوح آمادگی قبلی خود را حفظ کنند، مناسب است.

اگر دفعه ی دیگر به پارک رفتید تا از وسایل ورزشی پارک ها استفاده کنید، بهتر است وضعیت جسمانی خود را بسنجید و با یک متخصص ورزش درمورد استفاده از این وسایل مشورت بگیرید. چرا که همین طور که این وسایل می توانند برای سلامت مفید باشند، به همان اندازه هم می توانند خطرناک باشند.

امیدواریم این مقاله توانسته باشد راهنمایی های لازم را درباره وسایل ورزشی پارک ها به شما بدهد.

خرید لوازم ورزشی پارک

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در زمینه خرید وسایل ورزشی پارک می توانید به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید.

 فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا

 



:: برچسب‌ها: وسایل ورزشی پارک , تردمیل پارکی , لوازم ورزشی پارکی , قیمت وسائل ورزشی پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

تاثیرات اقلیم بر مبلمان شهری و فضای شهری

در این مقاله در رابطه با تاثیرات اقلیم بر مبلمان شهری  و فضای شهری صحبت خواهیم کرد. با ما باشید

آشنایی با اقلیم مناطق ایران

هر کدام از استان های کشور عزیزمان ایران بر اساس شرایطی همچون موقعیت مکانی ، ارتفاع از سطح دریا ، شرایط آب و هوایی ، زاویه تابش نور خورشید و … به ۴ گروه اقلیمی تقسیم می شود که این اقلیم ها  شامل :

  • اقلیم معتدل و مرطوب (سواحل جلگه ای دریای خزر)
  • اقلیم گرم و خشک (مناطق فلات مرکزی)
  • اقلیم سرد (کوهستان های غربی ایران)
  • اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی کشور )

تأثیر فعالیت شهرنشینان بر اقلیم شهری

آب و هوای هر منطقه تاثیر مستقیمی بر بافت شهری آن منطقه دارد. طی تحقیقاتی که گروه متخصصین انجام داده بودند طی بررسی از مناطق بومی هر استان یا شهر مبلمان شهری آن منطقه کاملا مناسب آب و هوای آن منطقه ساخته شده بود طوریکه نهایت استفاده را از انرژی طبیعی می بردند و خود را در برابر گرمای بیش از حد یا سرمای زیاد محفوظ می داشتند..

در ساده ترین مثالی که می توان عنوان کرد تا راحت تر تصور کنید مثلا در قطب شمال سازه هایشان با یخ و برف انجام می شود. یا در مناطق شمالی ایران در قدیم خانه های از گل یا چوب و کاه میساختند .

شاید دیده باشید بافت قدیمی شهرهایی که اقلیم گرم و خشک دارند فضاهای محلی خود را بشکل کوچه های باریک و سایه دار می ساختند تا شرایط ایده آل برای ساکنین آن منطقه احیا کند.

از گذشته تا به امروز مهندسین و طراحان شهرسازی تلاش کرده اند که اصول شهرسازی ، اقلیم و مصالح بومی را در آن منطقه حفظ کنند و باعث افزایش کیفیت فضاهای شهری شوند.

طراحی متناسب مبلمان شهری باتوجه به اقلیم هر منطقه

مهندسین و طراحان شهری با استفاده از مصالح ، عوامل اقلیمی ، عناصر هنری ، مبلمان شهری و… می توانند زیبایی های شهر را چندین برابر کنند و باعث جذب رضایت شهروندان شوند و حس نشاط را در شهر زنده کنند.طراحان می توانند با علم و هنری که در رشته شهرسازی دارند با انتخاب سنجیده و دقیق ، مبلمانی که طراحی می کنند که متناسب با مصالح بومی و اقلیم آن منطقه باشد.

برای مثال شهری که به جنگل نزدیک است ، بهتر است برای طراحی و تولید مبلمان شهری از متریال چوب استفاده کرد و هر منطقه با بکارگیری از مصالح بومی می تواند فرهنگ و تاریخچه آن شهر را به نمایش گذاشته و رونق کسب و کار را در آن منطقه افزایش دهد و آن سبک معماری خاص را مختص به خود کند.

تأثیر اطلاعات اقلیمی در برنامه‌ریزی

آب و هوای هر شهر به عوامل مختلفی همچون کاربری اراضی ‌، هندسه ‌ساختمانها و مصالح بکار گرفته شده در آنها وابسته است‌. آب و هوای شهر تا حد زیادی نتیجه تغییرات ایجاد شده بوسیله ‌انسان در اقلیم محلی است‌. تغییرات سریع درجه حرارت‌ ، باد و رطوبت که عمدتاً با احداث شهرها پدیدار می‌شود، می‌توانند سلامتی شهروندان و همینطور مصرف انرژی و کیفیت هوا را تحت تأثیر خود قرار دهند.

هدف اصلی تجزیه و تحلیل‌های اقلیمی این بود که نشان دهند، چگونه می‌توان از اثرات منفی اقلیمی اجتناب ورزید و از اثرات مثبت آن استفاده نمود و آن منطقه شرایط زندگی مطلوبتری به خود بگیرد و آسایش شهروندان را فراهم سازد.

کلام آخر

برخی از انواع بهترین مبلمان شهری را می توانید در سایت نصاب یاب  مشاهده نمایید و برای مشاوره و خرید با شماره های داخل سایت تماس حاصل نمایید.

مبلمان شهری



:: برچسب‌ها: مبلمان شهری , گلدان , نیمکت , وسایل بازی , تاب و سرسره , وسایل بدنسازی پارکی ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

گلدان خیابانی

گلدان شهری یکی از عوامل زیبایی شهر، پارک، فضای بالکن، محیط باز ساختمان های تجاری، مسکونی و اداری است. همانطور که می دانید تنوع متریال در ساخت گلدان شهری بسیار بالاست و همین امر خرید گلدان شهری  را کمی سخت می نماید. کامپوزیت، فایبرگلاس، پلاستیک، بتن، سیمان، سنگ و ... همگی در ساخت گلدان شهری استفاده می شوند. با اینکه قیمت گلدان شهری سیمانی، بتنی و سنگی بیشتر است اما برای استفاده در مکان های عمومی گزینه های بهتری هستند زیرا وزن بالای آن از به سرقت رفتن آن جلوگیری می کند.

در این مطلب می خواهیم شما را با تعدادی از پارکهای معروف تهران آشنا کنیم.

پارک ها و بوستان های معروف تهران

شهر تهران دارای پارک‌های گوناگونی است که این پارک‌ها از زیبایی و امکانات متعددی برخوردار بوده و بهترین مکان برای ورزش و تفریح هستند.

تهران فقط شلوغی و ترافیک و سروصدا نیست، تعدادی پارک فوق‌العاده زیبا با چشم ‌اندازی معرکه در این شهر به ‌چشم می‌خورد که می‌توانند محلی ایده ‌آل برای استراحت و استشمام هوای تازه به‌ خصوص در فصل بهار باشند.

بوستان جمشیدیه

بوستان جمشیدیه یا پارک سنگی جمشیدیه یکی از بوستان‌های تهران است که با مساحتی حدود ۱۰ هکتار در محله‌ جمشیدیه و در شمال خیابان نیاوران قرار دارد. این پارک از شمال به کوه کلک‌چال، از جنوب به باغ دولو، از شرق به خیابان جمشیدیه و از غرب به جاده‌ کلک‌چال محدود می‌شود و معماری متفاوتی با سایر پارک های تهران دارد و در آن یک آبشار مصنوعی و یک حوض زیبا و تعدادی المان هنری تجسمی قرار دارد. با بالا رفتن از پله‌ های پشت آبشار به طبقات بالایی پارک می‌رسید و از آنجا نمایی زیبا از شهر تهران را خواهید دید.

پارک جمشیدیه برای افراد عاشق کوهنوردی، پیاده‌روی و هر کسی که از دیدن چشم ‌اندازهای زیبا لذت می‌برد،‌ گزینه‌ مناسبی خواهد بود. در این پارک هرچه به ارتفاعات بالاتر بروید، با منظره‌ ای خیره ‌کننده مواجه خواهید شد. هوای تازه و دوری از هیاهو و شلوغی شهر، مکانی دنج و خلوت به‌ خصوص برای زوج‌های جوان به‌ وجود آورده است. هرچند پس از اولین بارش برف زمستانی،‌ چهره‌ زیباتری به خود می‌گیرد. علاوه بر این یک رستوران و چایخانه در مرکز پارک به بازدیدکنندگان خدمات می‌دهند.

پارک ملت

پارک ملت، بوستان بزرگی در شهر تهران است که در سال ۱۳۴۵ ساخته شد و از شرق به خیابان ولی‌عصر، از جنوب به بزرگراه نیایش، از غرب به مجموعه‌ ورزشی انقلاب و از شمال به ساختمان مرکزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران محدود می‌شود. این پارک به ‌لحاظ تاریخچه، قدمت، قرار گرفتن در منطقه ‌ای زیبا و خوش آب و هوا، معماری اصولی و امکانات از اهمیت بالایی برخوردار است که با مساحت ۳۴ هکتار به‌ عنوان یکی از بوستان‌های بزرگ تهران محسوب می‌شود و طراحی آن به‌ صورت نامنظم و به سبک پارک های انگلیسی است. دریاچه ‌ای کوچک و آرام در مرکز این پارک خودنمایی می‌کند. مردم معمولاً برای پیک‌ نیک و همین طور اسکیت به این پارک سر می‌زنند،‌ هرچند پیاده‌روی انفرادی و تماشای مردم نیز جزو تفریحات این پارک به‌ حساب می‌آید. بیشترین لذت از پارک ملت را در فصل پاییز خواهید برد که همه چیز به رنگ زرد و طلایی درمی‌آید.

پارک قیطریه

این پارک در گذشته باغ خواهر تنی ناصر الدین شاه قاجار بوده است. این باغ در سال ۱۳۵۶ توسط شهردار وقت تهران مرحوم دکتر غلامرضا نیک‌پی که خود نوه دختری شاهزاده ظل‌السلطان، فرزند ناصرالدین شاه بود، به پارک تبدیل می‌‌شود.

پارک قیطریه در ناحیه ۷ منطقه یک شهرداری تهران قرار دارد و مهم‌ترین نقش را در تغییر آب و هوای منطقه داشته و از زیستگاه پرندگان نیز به حساب می‌آید.

فرهنگسرای ملل در این پارک قرار گرفته که شامل فعالیت‌های آموزشی و هنری گوناگون است. همچنین نگارخانه، کتابخانه، نمازخانه، برکه، زمین بازی، مخزن ذخیره آب، تیچراسکیت و سرویس بهداشتی از دیگر امکانات بوستان قیطریه است.

پارک نیاوران

پارک نیاوران به فرمان محمدرضا پهلوی و با نقشه طراحان انگلیسی و معماری مهندس سردار افخمی در سال ۱۳۴۸ بنا شده است. این بوستان با مساحت ۶۲ هزار مترمربع در شمال شرقی تهران، در منطقه نیاوران قرار دارد. طبقات مختلف و پله ‌های متعدد از ویژگی‌ های بارز این پارک است. دو درب ورودی شمالی و جنوبی برای این پارک در نظر گرفته شده که هر دو درب رو به به خیابان پاسداران هستند. آب‌ نماهای بزرگی با مساحتی در حدود سه هزار و ۳۲۰ متر مربع در این مکان ساخته شده است.

 ۸۰۰۰ مترمربع گل‌کاری و در حدود ۲۰۰۰۰ متر مربع چمن‌ کاری به‌ همراه درختان از گونه‌ های فراوان در پهنه سبز پارک قرار دارد. یکی از کهنه‌ ترین درختان چنار تهران با که ۱۵۰ سال از عمر آن می‌گذرد و ۲۰ متر ارتفاع و ۲٫۸ متر محیط دارد، بر زیبایی این بوستان افزوده است.

ساختمان کانون فرهنگی کودکان، کتابخانه، آمفی تئاتر، زمین اسکیت، زمین بازی کودکان، زمین تمرین اسب‌سواری، سالن ورزشی بانوان و چهار استخر بزرگ از امکانات پارک نیاوران تهران است.

پارک طالقانی

پارک طالقانی تهران روی تپه‌ های عباس ‌آباد، در سال ۱۳۵۷ خورشیدی تاسیس شده است. گونه ‌های درختی دارای ۷۵ نوع است که وجود این‌گونه ‌ها و همچنین قرارگیری پارک در ارتفاعات، باعث چشم‌انداز زیبای این پارک شده است.این بوستان دارای آلاچیق‌ها و میز و صندلی‌های متعدد و همچنین مکانی مناسب برای گذراندن تعطیلات و روزهای تابستان است.

کلام آخر

خرید گلدان شهری پلاستیکی، سیمانی، کامپوزیت و فایبرگلاس برای بالکن ها، باغ و ویلا گزینه بهتری است چرا که رنگ بندی متنوعی داشته و قیمت پایین تری دارند. مدل های دیگری از انواع گلدان شهری نیز وجود دارد. در صورت نیاز به مشاهده تنوع محصولات ما می توانید به فروشگاه اینترنتی  ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: گلدان شهری , خرید گلدان شهری , قیمت گلدان شهری , گلدان سیمانی , گلدان بتنی , گلدان پلاستیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

زیبایی ‌شناسی مبلمان شهری

مبلمان شهری  با هویت هر شهر و فرهنگ آن ارتباط تنگاتنگی دارد. مبلمان شهری اگر خوب و بهینه چینش و طراحی شده باشد نیاز مردم رفع می‌گردد و اگر اشتباه و سهل انگارانه باشد بر میزان عدم تقارن‌ها و بی انظباطی بصری و ناهنجاری‌ها خواهد افزود.

مفهوم کلی و کاربردی اصطلاح مبلمان شهری عبارت است از : هر چیزی که عمده شهروندان در سطح شهر به گونه ‌ای بدان نیاز دارند و از آن بهره برداری می‌کنند. اشیا، نمادها، بناها و وسایل هرکدام جزیی از مبلمان شهری محسوب می‌شوند. پس بر حسب فرهنگ و پیشینه، مبلمان شهری، نیاز شهروندان را تامین و در صورت عدم تامین نیاز و عدم پاسخگویی در نظام شهری، اخلال ایجاد خواهد کرد.

قرار نیست همه المان‌های شهر؛ بزرگ باشند. در اصطلاح علمی فقط اشیای مربوط به نشستن مانند نیمکت پارک و صندلی سطح شهر مبلمان شهری را تشکیل نمی‌دهند بلکه در چشم اندازی وسیع و کلان‌تر ، اشیایی مانند مانند چراغ‌های روشنایی در سطع معابر، سطل زباله، تندیس‌های شهری، سرویس بهداشتی‌های عمومی، ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس، دستگاه‌های ورزشی و وسایل بازی پارک‌ها، تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی، صندوق‌های پست، آلاچیق‌ها، کیوسک‌ها ،آب نماها، فواره‌ها، و … نیز جزو مبلمان شهری قرار می‌گیرند.

 نقش اصلی مبلمان شهری در سطح خیابان‌ها و فضاهای شهری ایجاد مکانهایی است که زبان ناطق هویت انسان و منظر شهری مطلوب، باشد. مبلمان شهری خود انواع مختلفی دارد که هر کدام، از حیطه طراحی شهری، در راستای هویت شهر و سیمای آن گام بر می‌دارد و آینه‌ای از فرهنگ شهر است که خصوصیات منحصر به فرد هر کدام از این مبلمان‌ها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است، چرا که با طراحی درست و مناسب هر کدام از آنها با توجه به خصوصیات و نحوه مکان یابی مناسب، می توانند در جهت تأمین نیاز شهروندان و القاء هویت آنها نقش موثری را ایفا کنند.

اجزای مبلمان شهری، سه ویژگی اساسی دارند: کارکردی بودن، زیبایی وهویت مند بودن است که در صورت داشتن هر سه ویژگی، می‌تواند نیاز عملکردی، بصری و هویتی شهروندان را همزمان برآورده سازد.

البته این امر، مستلزم در نظر گرفتن مقوله ‌های متعددی در طراحی اجزای مبلمان شهری است که نه تنها رنگ، هماهنگی با محیط پیرامون، دوام، ایمنی، و اقتصادی بودن آنها مورد نظر است، بلکه باید از نظر عملکردی، جانمایی مناسبی در سطح شهر داشته  باشند تا بتوانند پاسخگوی نیاز شهروندان باشند .یکی از ویژگی‌های  مهم اجزای مبلمان شهری،  وابستگی آنها  به فرهنگ است. یعنی از فرهنگ و هویت شهر که متأثر از فرهنگ و هویت شهروندان است نشأت میگیرند. امروزه در طراحی شهرها، نحوه مبلمان فضاهای شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است به عنوان مثال روشنائی معابر شهری و خیابانها ، نصب علائم راهنمائی و رانندگی ، جاگذاری و مکان یابی مناسب سطل‌های زباله ، طراحی مدرن فضاهای سبز، طراحی مناسب میادین و بلوارها ، نمادها ، پارک ها و فضاهای عمومی و.... همه باید متناسب با بافت فرهنگی و هویتی شهر و شهروندان و استعدادها و ظرفیتهای منطقه باشد .

متخصصان طراحی و زیبایی شنایی معماری اساس مبلمان شهری را نه همیشه اما عمدتا در یک گروه چهارتایی تقسیم بندی می‌کنند. ودر گروه چهارتایی: مبلمان خیابان، مبلمان ترافیک، مبلمان پارک، و مبلمان تبلیغات و اطلاع رسانی قابل تامل‌اند.

مبلمان شهری نمادی از نوآوری های شهری، فرهنگ، مذهب، نیازها و هویت شهر است و نه تنها زیبایی شهر را متمایز نشان می دهند بلکه بخشی از زندگی افراد را در بر می گیرند. تفاوت این المان ها، اشکال و رنگ های متفاوتی که به نمایش می گذارند هر کدام حس زیبایی شناسی در افراد را زنده کرده و محیطی مطلوب برای رفع نیاز آن ها فراهم می نمایند. در واقع تاثیر روانی المان های شهری بر افراد غیر قابل انکار است زیرا آن ها احساسات افراد را بر انگیخته و منجر به تعلق خاطر شهروندان به شهر خواهند شد. این المان ها گروه های مختلف جامعه را به یکدیگر ارتباط می دهند و فضایی مشترک برای تجربیات آن ها به وجود می آورند.

کلام آخر

ایمن ترافیک کالا تولید کننده و فروشنده انواع مبلمان شهری اعم از نیمکت پارک، گلدان شهری و ... می باشد. برای خرید انواع مبلمان شهری و برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های داخل سایت ­­تماس بگیرید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: مبلمان شهری , گلدان،نیمکت , وسایل بازی , تاب و سرسره , وسایل بدنسازی پارکی ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

ایده بازی های پرتحرک و خلاقانه برای کودکان در خانه

خرید تاب سرسره پلاستیکی  برای استفاده در مهد کودک ها، منازل، مجتمع های مسکونی و ... که کودکان بتوانند به راحتی با آنها بازی کنند، انتخاب مناسبی است. اما در شرایط قرنطینه دیگر نمی توانیم کودک دلبندمان را به مهد بفرستیم و باید فضای خانه را برای بازی کودک آماده کنیم. اتاق بازی کودکان معمولا از هیجان انگیزترین بخش های خانه به حساب می آید. بچه‌ها عاشق بازی هستند، اما همیشه نمی‌توان محیط وسیعی مثل پارک، شهربازی، مدرسه و … برای کودکان فراهم کرد. لذا در این مطلب تصمیم گرفتیم، چند ایده جذاب بازی در خانه با وسایل ساده را به شما معرفی کنیم تا به راحتی و با کمترین هزینه، اجرای آن‌ها در خانه ممکن باشد.

شما می‌توانید با این بازی ها که تعدادی از آن ها جز بازی‌های پرتحرک و تعدادی دیگر مربوط به بازی‌های خلاقانه است، توانایی فرزند خود را در منزل به چالش بکشید و ساعت‌ها فرزند خود را سرگرم کنید. اگر شما نیز تجربه بازی هیجان‌انگیز با کودک خود در خانه را دارید، آنزا در قسمت نظرات با کاربران رایاد در میان بگذارید.

هرگز از تاثیر بازی بر یادگیری کودک غافل نشوید. ارتباط بهتر والدین با کودکان، تخلیه انرژی کودک به شکل صحیح، بهبود خواب بچه‌ها در شب و کاهش شب‌بیداری، افزایش خلاقیت و هوش کودکان، بهبود تمرکز و اعتماد به نفس، ایجاد فضایی شاد و سرگرم‌کننده در خانه بدون استفاده از تلفن همراه، افزایش صبر و حوصله کودک، آموزش انجام کار به صورت گروهی، بروز احساسات و انرژی کودک در حین انجام بازی و در یک کلام کمک به رشد جسمی، رفتاری و اجتماعی کودک از مزایای مهم انجام بازی با کودک در خانه است که متاسفانه بسیاری از والدین از آن غافلند. این بازی ها جز سرگرمی هایی هستند که کودک برای آن‌ها نیاز به تحرک زیاد دارد و می‌تواند تا حد زیادی انرژی کودک را تخلیه کند.

بولینگ

یکی از بازی‌های هیجان‌انگیز و مورد علاقه کودکان بازی بولینگ است که به سادگی و با کم ترین زحمت می توان شرایط این بازی را مهیا کرد.

وسایل مورد نیاز برای این بازی

 ۵ الی ۱۰ بطری نوشابه

 ۲ یا ۳ توپ پلاستیکی یا پارچه‌ای برای پرتاب

 مشخص کردن مکان با یک نشانگر کوچک (مثل چسب رنگی)

نحوه انجام بازی

 در ابتدای مسیر باید مکان مناسبی برای پرتاب توپ توسط کودکان را انتخاب کنید.

 برای ایجاد فاصله کودک با بطری‌ها یک خط فرضی با چسب یا نوار رنگی بر روی زمین ایجاد کنید.

 برای افزایش هیجان و ذوق کودکان، هر یک از بطری‌ها را رنگ کنید و در مکانی قرار دهید تا خشک شوند.

با سلیقه خود بطری‌ها را بر روی زمین و یا بالای سر هم قرار دهید.

 روند انجام بازی را برای کودک خود توضیح دهید و برای برنده نیز جایزه کوچکی مشخص کنید.

 برنده بازی کسی است که بتواند تمام بطری‌ها را با سه توپ خود بزند.

 در خانه این بازی با توپ کوچک انجام می شود .

دنبال کردن رهبر

یکی از بازی‌های ساده در خانه، مشخص کردن رهبر در خانه است. روند انجام این بازی به این صورت است که ابتدا فردی به عنوان رهبر انتخاب می‌شود و بچه‌های دیگر باید مو به مو کارهای او را مانند پریدن، خندیدن، شکلک در آوردن و … را تقلید کنند و شخصی بازنده است که به اشتباه کاری را انجام دهد. افزایش تحرک و هیجان در کودکان و افزایش اعتماد به نفس و انرژی مثبت در کودکان از مهم ترین مزیت های این بازی به شمار می‌رود.

صندلی بازی موزیکال

اگر تعداد زیادی بچه در اطراف شما هستند و دوست دارید با بازی و آهنگ آن‌ها را سرگرم کنید، می‌توانید از بازی هیجان‌انگیز صندلی بازی استفاده کنید چرا که این بازی مورد استقبال این کودکان قرار خواهد گرفت.

نحوه انجام بازی

برای شروع بازی نیاز به چند صندلی و یک آهنگ شاد دارید.

ابتدا صندلی‌ها را در یک خط راست یا به صورت دایره‌ای کنار هم قرار دهید. (همیشه تعداد صندلی یکی کمتر از تعداد شرکت‌کنندگان است.)

 موزیک را پخش کنید و از بچه‌ها بخواهید دور صندلی‌ها شروع به حرکت کنند.

 با توقف آهنگ باید روی نزدیک‌ترین صندلی بنشینند.

 در آخر کسی بازنده است که صندلی برای نشستن نداشته باشد.

بازنده ها را از بازی حذف کنید و آنقدر این کار را ادامه دهید تا یک نفر باقی بماند و آن یک نفر برنده بازی است.

نکته مهم: این بازی هیجان‌انگیز را شروع کنید ولی توجه داشته باشید بچه‌ها برای نشستن روی صندلی، دوستان خود را به زمین نزنند و اصول اخلاقی زیر پا نرود.

بازی حفظ تعادل

یکی از ایده‌های جذاب بازی با کودک در خانه، بازی حفظ تعادل قاشق بر روی یک خط صاف و راست است. برای انجام این بازی هیجان‌انگیز، ابتدا باید مسیری را بر روی زمین مشخص کنید و از او بخواهید تا قطع شدن آهنگ روی خط راست به صورت لی لی حرکت کند و برنده کسی نیست جز بچه‌ای که تمام مسیر را بدون افتادن طی کرده است.

خرید تجیزات بازی کودکان

نصاب یاب  به عنوان یکی از فروشگاه های عرضه کننده انواع تاب سرسره کودک و دیگر تجهیزات بازی کودکان، محصولاتی با کیفیت عالی و قیمت مناسب به خریداران ارائه می کند. به منظور انتخاب بهترین تاب سرسره، می توانید از مشاوره های کارشناسان فروش این مرکز بهرمند شوید. در صورت نیاز به دریافت مشاوره می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

 تاب سرسره کودک



:: برچسب‌ها: تاب سرسره پلاستیکی , تاب و سرسره کودک , قیمت تاب سرسره پلاستیکی , خرید تاب سرسره پلاستیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

جالبترین نمونه های مبلمان شهری مدرن در جهان

این روزها شهرهای مدرن نه فقط با آسمان خراش ها و برج های بلند و مراکز مهم فرهنگی و سیاسی، بلکه با تزئینات کوچک شهری شناخته می شوند که هم شهر را زیبا می کنند و هم برای شهروندان راحتی به ارمغان می آورند. مبلمان شهری یکی از همین المان های شهرهای جدید است؛ از کوچک ترین کشورهای اروپا گرفته تا کانادا و آمریکا و حتی کشور خودمان ایران. در این مطلب، چند نمونه مبلمان شهری مدرن را با هم مرور می کنیم.

نیمکت های قوس دار در روستا

اولین مورد مبلمان شهری مدرن، در روستای یوتیان (Yutian) در کشور چین قرار دارد. مجموعه ای از پنج سازه نیمکتی که در سه جای این روستا قرار گرفته اند و قرار است حس و حالی تازه و جذاب به فضای مسکونی و عمومی این روستا بدهد. شاید در نگاه اول به نظر نیاید، اما این نیمکت ها از فرم آبستره بدن الهام گرفته اند، به ویژه قوس های پا. فرو رفتگی های این نیمکت ها با رنگ های شاد، کودکان منطقه را عاشق خودش کرده و همیشه یا روی آن نشسته اند، یا خوابیده اند یا سعی می کنند بغلش کنند! بدنه نیمکت از لوله های فلزی به قطر ۳۳۰ میلی متر ساخته شده که سازه نهایی را کمی ضخیم می کند.

مبلمان شهری دوستدار محیط زیست

گروه معماری وستر (Vestre) محصولات جدیدش را با تمرکز بر کاهش زباله و محتویات قابل بازیافت، معرفی کرده. این مبلمان همچنین در آخرین نمایشگاه مبلمان استکهلم، جایزه بهترین سازه ۲۰۲۰ را هم گرفته. با استفاده از موادی مثل چوب، آجر و ماسه (که تولید زباله بسیار پایینی دارند و قابل بازیافت هم هستند)، یک مجموعه مبلمان شامل نیمکت، استندهای شهری، میزهای کوچک و بزرگ و… تولید کرده است. این مجموعه، در واقع مکمل مجموعه ای به نام «فولک» است که پیش از این در شهر استکهلم موجود بود و هر دوی آن‌ ها طوری تولید شده اند که هم در روزهای آفتابی سالم بمانند هم در هوای برفی و بارانی استکهلم. مثلا سطح روی صندلی ها، از هم باز می شود تا آب باران روی زمین بچکد.

نیمکتی در لندن، مسافری از دنیای کارتون ها

در فستیوال دیزاین سال ۲۰۱۹ شهر لندن، کامیل والالا طراح بریتانیایی یک مجموعه مبلمان شهری با رنگ هایی تند و جسورانه ارائه کرد. «استراحتگاه والالا» اسمی است که برای این سازه انتخاب شد. در یکی از خیابان های کاملا سنگفرش شده لندن که همه در آن پیاده راه می روند، یک نیمکت حسابی می تواند کاربردی باشد، مخصوصا نیمکتی که با رنگ های جذاب و انرژی بخش مثل یک مجسمه هنری حال همه را خوب می کند.

استراحتگاهی در بزرگ ترین محله لندن

«لطفا بنشینید». این اسم یک چیدمان شهری است که پال کاکسج آن را در فستیوال دیزاین سال ۲۰۱۸ لندن ارائه کرد. چیدمانی کاربردی و درگیرکننده. در بزرگ ترین محله لندن، این پاویون خیلی بزرگ یک جورهایی نماینده نبض زندگی است، نبضی که در پایتخت بریتانیا همیشه تپنده است. سطوح این چیدمان، بدون این که برای جریان پیاده رو و خیابان مزاحمتی ایجاد کند، فضایی برای نشستن و حتی خوایبدن ایجاد کرده. بعد از یک پیاده روی طولانی، کمی روی سطوح «لطفا بنشینید» و استراحت کنید.

لامپ هایی که قصه های تاریخی می گویند

تصور کنید در یکی از میدان های بزرگ شهر، چند لامپ و آباژور غول آسا ببینید که می شود در سایه شان نشست. بر خلاف نمونه های قبلی، این مجموعه مبلمان شهری مدرن جایی برای خوابیدن و دراز کشیدن ندارد. هدف این چیدمان عمومی شهری که توسط گروه معماری آکریلیسایز (Acrylicize) در منچستر ساخته شده، فراهم کردن نقاطی بوده که در آن ها شهروندان دور هم جمع شوند و کمی هم در مورد تاریخ منطقه یاد بگیرند. داستان های کوتاه تاریخی (مثلا داستان شکافته شدن اولین اتم در دانشگاه منچستر) با نورپردازی طوری در لامپ ها کار شده که با افتادن سایه، بشود آن ها را خواند.

اتاقک های کوچک سبز در مادرید

چند سالی است که می دانیم ارتقا عادات و شیوه های زندگی مان به نفع محیط زیست، جدی است. اما شهرهای ما هنوز این عادات دوستدار محیط زیست را در چهره خودشان به نمایش نگذاشته اند. با هدف پیشرفت در حفظ و نگهداری محیط زیست در محیط شهری، یک استودیو طراحی در مادرید فضاهای کوچک خلاقی به نام «مینی هاب» ساخته است. مینی هاب ها، سازه های کوچکی هستند شبیه به اتاق که در میدان های بزرگ شهر مادرید قرار می گیرند. دو طرف این اتاق ها از فضای سبز (چمن و گیاه) پوشیده شده و نیمکت هایی دارد که می شود رویش نشست. این مینی هاب ها، کاملا به هدفشان که «استفاده خلاقانه از فضا» بوده، رسیده اند چون داخل اتاق ها هم تعدادی میز و صندلی هست که هم می توان به عنوان استراحتگاه از آن ها استفاده کرد، هم رستوران و هم حتی فضای کار.

وقتی کیسه های پلاستیکی سه بعدی، بخشی از مبلمان شهری می شوند

مبلمان شهری مدرن فقط به کارکرد توجه نمی کند. بلکه مبلمان شهری در طراحی مدرن به مثابه رسانه نظر گرفته می شود. در پروژه «شهر را پرینت کن»، یک پروژه جدید در شهر روتردام است که قرار است با همکاری شهروندان، کیسه های زباله را با پرینت سه بعدی به نیمکت شهری تبدیل کند: هم بازیافت، هم راحتی. استودیو طراحی نیو را (New eaw) با هدف استفاده دوباره از پلاستیک و خارج کردنش از طبیعت، می خواهد به شهروندان این امکان را بدهد که با جمع آوری کیسه های زباله شان، با هر شکل و فرمی نیمکت بسازند و در سطح شهر قرار بدهند.

تولد دوباره یک فضای شهری در لهستان

یک نمونه دیگر از مبلمان شهری در اروپا؛ با ایده و اجرای یک آتلیه طراحی در لهستان، این حیاط بدون استفاده و قدیمی در شهری قدیمی تبدیل شد به یک فضای عمومی و سرسبز برای دور هم جمع شدن. نیمکت های دایره ای شکل گلکاری شده، صندلی های سیار که می توانند کنار هم قرار بگیرند و یک آمفی تئاتر کوچک بسازند و البته یک لژ بزرگ. شهروندان می توانند روی این نیمکت ها بنشینند و حتی بخوابند.

نیمکت های شهری برای مبارزه با آلودگی هوا

آخرین مورد از فهرست مبلمان شهری مدرن هم یک پروژه ای است که مفاهیم خاصی را منتقل می کند. هرکدام از دیواره های «زنده» این نیمکت ها، به اندازه ده ها درخت هوای لندن را پاکیزه می کنند. این نیمکت ها، توسط یک استارتاپ آلمانی به نام «راه حل های سبز شهری» (Green City Solutions) طراحی شده اند تا کمی آمارهای مرگ ناشی از آلودگی را در بریتانیا پایین بیاورند. هر سال ۹ هزار شهروند لندنی و ۵۰ هزار نفر در بریتانیا از آلودگی هوا، جانشان را از دست می دهند. روی دیواره هر نیمکت تعداد زیادی خزه رشد کرده که آلودگی را به خود جذب می کنند.

کلام آخر

برخی از بهترین مبلمان شهری را می توانید در سایت  ایمن ترافیک کالا مشاهده نمایید و برای خرید با شماره های داخل سایت تماس حاصل نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: مبلمان شهری , گلدان،نیمکت , وسایل بازی , تاب و سرسره , وسایل بدنسازی پارکی ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

معرفی برخی از معروف ترین پارک های ملی ایران

اصولاً پاركها مجموعه اي از مبلمان شهری و فضاهاي سبز مي باشند كه هر يك بعنوان مكمل ديگري عمل مي كند. بطوركلي فضاهاي سخت شامل مبلمان ، عناصر معماري، كف سازيها و غيره بوده و تابعي از ويژگيهاي و اصول معماري پارك مي باشد كه بايستي دقيقاً در مراحل طراحي پارك به آنها توجه شده و براساس نوع عملكرد آنها مقادير مناسب آن برآورد گردد. در ادامه با برخی از پارک های ملی آشنا خواهیم شد.

به گفته سازمان حفاظت محیط زیست «پارک ملی به محدوده ای از منابع طبیعی کشور اعم از جنگل، مرتع، بیشه های طبیعی، اراضی جنگلی، دشت، آب و کوهستان اطلاق می شود که نمایانگر نمونه های برجسته ای از مظاهر طبیعی باشد و به منظور حفظ همیشگی وضع زندگی و طبیعی آن و همچنین ایجاد محیط مناسب برای تکثیر و پرورش جانوران وحشی و رشد رستنی ها در شرایط کاملا طبیعی تحت حفاظت قرار می گیرد.

پارک ملی بوجاق

یکی از پارک های ملی ایران به بوچاق معروف است که در شمال شرقی رشت و در شهر کیاشهر استان گیلان قرار دارد. بوجاق منطقه ای شکار ممنوع است و مساحت آن حدودا ۳ هزار و ۲۵۰ هکتار می باشد. پوشش گیاهی معروف در این پارک آزاولا آلاله، توسکا، تمشک، انار و … و از گونه های جانوری می توان به پرنده های بی نظیری مانند آبچلیک، اکراس، غاز خاکستری و گیلانشاه اشاره کرد. تالاب بوجاق نیز دارای موجودات آبزی نظیر ماهی سفید و کپو است و این پارک ملی یکی از معدود زیستگاه های فک خزری در حال انقراض ایران است.

پارک ملی خجیر

این پارک ملی در استان تهران قرار گرفته و مساحتی حدود ۹ هزار و ۹۷۱ هکتار را در شرق شهر تهران در بر می گیرد. در این پارک می توانید گونه های گیاهی مختلفی نظیر بادیان کوهی، بادام خارآلود، دغدغک، روناس، زبان گنجشک، سیاه تلو و درمنه را مشاهده کنید. همچنین حیواناتی نظیر آهو، پازن، روباه معمولی، شنگ، شغال، هامستر دم دراز، جرد ایرانی، شتر مار و پرنده هایی از جمله اردک سرسبز، تیهو، پری شاهرخ، خوتکا، زردپره و هدهد در این پارک ملی زندگی می کنند.

پارک ملی بختگان

بختگان از دو بخش «منطقه حفاظت شده و پارک ملی بختگان» تشکیل شده که با مساحتی حدودا ۱۷۵ هزار ۳۷۲ هکتار در ۷۰ کیلومتری غرب نی ریز استان فارس قرار گرفته است. از جمله گیاه و درختانی که در این منطقه دیده می شوند، بادام کوهی، کاکوتی، گیاهان شورپسند، انجیر، تنگرس، کلخونگ و پسته وحشی است. گونه های جانوری این منطقه نیز بسیار جذابند که در میان آن ها می توان به آهوی ایرانی، روباه، شغال، قوچ و میش و پرندگانی چون اگرت، کاکایی ها، لک لک، لیل، حواصیل، دارکوب پری شاهرخ، دال و هوبره اشاره کرد.

پارک ملی قمیشلو

در غرب اصفهان، یکی دیگر از پارک های ملی ایران واقع شده که به نام قمیشلو به معنای نیزار شهرت دارد. مساحت پارک ملی قمیشلو ۸۶ هزار و ۶۸۵ هکتار است و دارای نه تنها ارزش محیط زیستی، بلکه به دلیل داشتن قلعه و بناهای تاریخی، از ارزش تاریخی برخوردار است. در این پارک ملی، حیواناتی مانند آگاما، تشی، خارپشت ایرانی، قوچ و میش،‌ گراز، کاراکال، خرگوش، وزغ سبز و پرندگانی مانند بالابان، زنبور خورک، انواع خفاش، سارگپه بلند، عقاب صحرایی، کرکس سیاه و … را ببینید.

پارک ملی نایبند

یکی از پارک های ملی ایران که در جنوب واقع شده، نایبند است که در جنوب استان بوشهر قرار دارد. این پارک که مساحتی حدود ۴۶ هزار هکتار دارد، دارای مجموعه مهمی از گیاهان نظیر علف شور، درخت انجیر معابد، دافنی، انار شیطان، قیچ، کنار و مانگرو است. گونه های جانوری و پرندگان این پارک ملی نیز از جمله بز، جبیر، روباه، خرگوش، چکاوک کاکلی، سلیم کوچک، پلیکان پاخاکستری، لاک پشت پوزه عقابی، ماهی گل خورک و .. هستند.

پارک ملی توران یا خارتوران

یکی دیگر از معروف ترین پارک های ملی ایران پارک ملی توران است که محدوده هایی از استان سمنان و خراسان رضوی را در بر می گیرد. مساحت این پارک ملی حدودا ۱۴۶۴۹۹۲ هکتار است و از جمله برجسته ترین گونه های جانوری آن می توان به یوز ایرانی و گور ایرانی اشاره کرد. البته حیوانات دیگری مانند کفتار، کاراکال، جبیر، آهو و قوچ وحشی نیز به همراه پرندانی مانند عقاب دشتی، شاه بوف، سبزه قبای هندی، کبوتر چاهی، سنگ چشم دم سرخ و زاغ بور در پارک ملی توران وجود دارند.

پارک ملی لار

از جمله معروف ترین پارک های ملی ایران، پارک ملی لار است که در دامنه جنوبی البرز، بین استان های تهران و مازندران قرار دارد. مساحت این پارک ۷۳ هزار و ۵۰۰ هکتار است و دارای سدی از سال ۱۳۶۱ می باشد. شما می توانید در این پارک گونه های گیاهی مختلفی از جمله بابونه، چای کوهی، شیرین بیان، کاسنی، زنبق وحشی، مریم گلی، بارهنگ و بومادران را مشاهده کنید.

پارک ملی تندوره

یکی از پارک ملی های شمال شرق ایران، تندوره است که در شهرستان درگز خراسان رضوی قرار گرفته و مساحتی حدود ۵۳ هزار و ۷۸۰ هکتار را در بر می گیرد. این پارک ملی پوشش گیاهی گوناگونی نظیر زیره سیاه، گوجه وحشی، کتان وحشی، زرشک، آویشن، بید و … دارد و از جمله گونه های جانوری پارک ملی تندورزه می توان به پلنگ ایرانی، کفچه مار، کل و بز، کفتار و قوچ و میش اوربال اشاره کرد..

پارک ملی گلستان

قطعا یکی از معروف ترین پارک های ملی ایران و البته بزرگترین و قدیمی ترین آن ها، پارک ملی گلستان است که در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی قرار دارد. مساحت این پارک ملی حدودا ۹۲ هزار هکتار می باشد که از تنوع زیستی و اکوتوریستی بالایی برخوردار است و در فهرست میراث یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

پارک ملی قطرویه

این پارک ملی در مرز استان فارس و کرمان و در شرق شهرستان نی ریز قرار گرفته و وسعتی به اندازه  ۴۰۸۰۱۷ هکتار و در طول جغرافیایی E5425 تا E5516 شرقی و عرض جغرافیایی N2837 تا N2945 دارد. این پارک در کنار منطقه حفاظت شده بهرام گور قرار گرفته و گور خر ایرانی را در خود جای داده است. دیگر حیوانات و گونه های باارزش این منطقه یوزپلنگ آسیایی، کاراکال ، زاغ بور، هوبره، کل و بز، قوچ و میش، گراز، روباه، گرگ، کفتار، گربه جنگلی و جبیر در کنار کبک، تیهو، باقرقره و انواع پرندگان شکاری است.

پارک ملی پابند بهشهر

از پارک های ملی ایران در استان مازندران است که دارای وسعت ۲۶۵۹۷ هکتار بوده و گونه های جانوری مانند مرال، شوکا و پلنگ در آن زندگی می کنند. در کنار این پارک ملی، منطقه حفاظت شده هزار جریب نیز قرار گرفته است. این پارک در سال ۱۳۸۳ به عنوان پارک ملی ثبت شد.

پارک ملی کیاسر

پارک ملی کیاسر از دیگر پارک های ملی ایران است که در استان مازندران به ثبت ملی رسیده است. در این پارک ملی درختانی مانند بلوط اوری، سرخدار و … به همراه گونه های مختلف جانوری زندگی می کنند.

پارک ملی سالوک

این پارک ملی در شهرستان اسفراین و بین N3715 تا N3707 عرض شمالی E5717  تا E5703 طول شرقی واقع شده که دارای مساحت ۱۱۶۷۰ هکتار است. در این منطقه می توانید شاهد زندگی حیوانات وحشی مانند پرندگان مختلف مانند کبک یا حیواناتی مانند آهو، قوچ و میش است. پوشش گیاهی منطقه دارای گیاهانی همچون گلابی، آلوچه وحشی، زرشک، قره‌میغ، ریخوک زالزالک، نسترن وحشی، افرا کرکو، گز انجیر و گردو است. این پارک ملی در شمال شرق کشورمان ایران قرار گرفته است.

پارک ملی خبر کرمان

در شهرستان بافت کرمان، پارک ملی خبر در ۶۰ کیلومتری جنوب این شهرستان با وسعت ۱۵۰ هزار هکتار واقع شده و گونه های جانوری بی نظیری مانند خرس سیاه، کاراکال، رودک عسل خوار، گرگ، جبیر، کل و بز، قوچ و میش، مانندپلنگ، یوزپلنگ دارد. پارک ملی خبر و پناهگاه حیات وحش روچون جزو بزرگترین پارک های ملی ایران بوده که گونه های خاص جانوری را در خود دارد.

پارک ملی سرخه حصار

این پارک ملی در پارک ملی سرخه حصار در شرق تهران قرار گرفته و مساحتی به اندازه ۹۱۶۸ هکتار دارد. به دلیل گونه های متنوعی از حیوانات و گیاهان که در این منطقه خشک زندگی می کنند و نزدیکی به تهران بسیار شناخته شده است. با این حال به دلیل نزدیکی به کوه ها و ارتفاعات البرز، پستی و بلندی و به همان نسبت پوشش گیاهی متنوعی دارد.

کلام آخر

برخی از انواع بهترین مبلمان شهری را می توانید در سایت  ایمن ترافیک کالا مشاهده نمایید و برای مشاوره و خرید با شماره های داخل سایت تماس حاصل نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: مبلمان شهری , گلدان , نیمکت , وسایل بازی , تاب و سرسره , وسایل بدنسازی پارکی ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

ترسناک ترین پارک های آمریکا

همه ی افراد همیشه به دنبال گوشه ی دنجی از پارک می گردند تا بر روی  نیمکت پارک  بنشینند. یا استراحت کنند یا با دوستان خود به گفتگو بپردازند و یا کمی بنشینند تا دمی با آرامش فکر کنند و رویا پردازی کنند. اما همه ی پارک برای این منظور ساخته نشده اند. با ما همراه باشید تا پارک هایی به شما معرفی کنیم که خود عاملی برای ایجاد وحشتند. اما گاهی حتی زیباترین مناظر و چشم‌اندازها نیز قادر به وسوسه کردن افراد برای بازدید از پارک و فضاهای سبز نیستند، چرا که سایه ترس و وحشت بر این تابلوهای رنگارنگ خداوند سایه افکنده است.

داستان گردشگری وحشت اغلب در میان ترسناک ‌ترین مکان‌ها می‌گذرد، جایی که اشباح در میان سایه‌ها پنهان شده و در انتظار قربانیان خود لحظه ‌شماری می‌کنند. به همین خاطر جای تعجب است که چگونه شماری از پارک و فضاهای سبز به دلیل حضور ارواح و شائبه تسخیر شده بودن، مبدل به مکان‌هایی ترسناک شده‌اند. مکان‌هایی که از رسالت خود برای آرامش بخشیدن به نوع بشر فاصله گرفته و در عوض، ترس به جان افراد می‌اندازند.

پارک گریفیث لس آنجلس، کالیفرنیا

گریفیث پارک یک پارک بزرگ شهری است که در انتهای شرقی کوهستان سانتا مونیکا در مجاورت شهر لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیا واقع شده است. این پارک ۱,۷۴۰ هکتار وسعت داشته و یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهری آمریکای شمالی است. در عین حال این پارک عنوان دومین پارک بزرگ کالیفرنیا را نیز یدک می‌کشد.

اما در این میان تنها وسعت این پارک شهری مایه شهرت آن نیست. پارک گیریفیث همچنین به خاطر رصدخانه معروف و جهانی خود، یک باغ وحش بازسازی شده و البته حضور نشان شناخته شده‌ی هالیوود نیز به خود می‌بالد. اما در کنار این همه عامل برای جلب توجه گردشگران و بازدیدکنندگان، پارک گریفیث تاریخچه‌ای تیره و تار هم دارد که مملو از حضور جاودانه‌ی ارواح و وقوع پدیده‌های ماورایی غیرقابل توضیح است. در حقیقت نمی‌توان به سادگی از مسیر بسیاری از ارواح ساکن این پارک دوری کرده و با خیال راحت به تماشای این جاذبه دیدنی نشست.

منطقه حفاظت شده ایالتی جایچی مانیتو

جایچی مانیتو یک اندوختگاه طبیعی کوچک در حدود ۹۱ جریبی است که در لیون کانتی واقع شده است. عمده شهرت این منطقه به دلیل حضور بومیان باستانی آمریکا و نیز برآمدگی‌های «Sioux Quartzite» است که ۱٫۶ میلیارد سال قدمت داشته و به دوره پر کامبرین باز می‌گردد. از سوی دیگر این مکان به‌عنوان محل تدفین سرخپوستان آمریکا نیز شناخته شده است. نام این محل در زبان «Anishinabe» به معنی «روح بزرگ» است.

جایچی مانیتو در گوشه ‌ی شمال غربی ایالت آیووا واقع شده، یک فضای کوچک با طبیعت زیبا که با چشم‌اندازی سر سبز پوشیده شده است. همچنین یک رودخانه در این حوالی جاری است که زیبایی بیشتری به این محیط بخشیده است. اما این زمین سرسبز تاریخچه ‌ای نه چندان خوشایند دارد که در تضادی آشکار با این زیبایی چشم‌نواز قرار گرفته و اینجا را مبدل به مکانی ترسناک کرده است.

در ۱۷ نوامبر سال ۱۹۷۳ اتفاقی تلخ در این مطقه رخ داد. در آن زمان پنج نوجوان در این پارک کمپی برپا کرده و دور هم به خوشگذرانی و نواختن و خواندن آهنگ مشغول بودند. در همان زمان برادران «فرایر» (Fryer) از ساکنان محلی، به سمت آن‌ها آتش گشوده و چهار نوجوان را به ضرب گلوله از پای درآوردند. سپس این سه برادر تنها عضو باقی مانده گروه «ساندرا چسکی (Sandra Cheskey) را با خود به مزرعه‌ شان برده و بعد از آزار و اذیت او را رها کردند.

با همه خشونت و مرگ‌های رخ داده در این مکان، جای تعجب نیست که این پارک به‌عنوان یکی از مکان‌های تسخیر شده معروف نواحی غربی شناخته می‌شود. بازدیدکنندگان پارک معمولا از تجربه‌ی پدیده‌های ماورایی عجیب و آزار دهنده‌ای صحبت می‌کنند که باعث هراس آن‌ها شده است، تجربیاتی همچون شنیدن صدای موسیقی فراطبیعی. همچنین پیکره‌ ای تیره و تار در میان درختان جنگل پرسه می‌زند. این شبح ظاهرا بیش از دو متر قد داشته و به نظر می‌رسد روح یکی از محافظان بومی است.

هامل پارک، اوماها، نبراسکا

پارک زیبا و خوش‌منظره هامل در شمال اوماها در ایالت نبراسکا واقع شده است. این پارک ۰٫۸۲ کیلومتر مربع وسعت داشته و زمین آن در سال ۱۹۳۰ به شهر اوماها اهدا شده است. نام این پارک از ژوزف هامل گرفته شده که مدت ‌ها سرپرستی پارک و فضا های سبز اوماها را برعهده داشت.

پارک هامل تاکنون شاهد چندین مرگ بوده، همچنین محل اجرای مراسم شیطان‌پرستی و نیز محل دفن اجساد بومیان آمریکا بوده است. در مجموع اینجا معدن طلای اتفاقات ماورایی و غیر قابل توضیحی است که به ویژه مورد علاقه‌ی افراد ماجراجو و جویندگان ترس و وحشت قرار دارند.

جکسون پارک، اچیسون، کانزاس

جکسون پارک در ایالت کانزاس آمریکا، زادگاه یکی از افسانه‌های ترسناک این سرزمین است. داستانی ترسناک که قدرت کافی برای تحت تأثیر قرار دادن و به بازی گرفتن ذهن شنونده را دارد. این افسانه موسوم به مولی مقدس دست کم دارای دو نسخه متفاوت است.

داستان معروف و شناخته شده ‌تر این افسانه با زندگی دختری جوان به نام مولی ارتباط دارد. ظاهرا بعد از پایان یک مهمانی و حین عبور از پارک مولی با نامزدش اختلاف پیدا می‌کند. مرد جوان تحت تأثیر خشم سوار ماشین شده و او را تنها در پارک رها کرده و به دنبال کار خود می‌رود، اما روز بعد جسد به دار آویخته شده مولی در پارک پیدا ‌می‌شود.

در نسخه دیگر این افسانه گفته شده که مولی یک دختر جوان آفریقایی-آمریکایی بوده که به خاطر رنگ پوستش مورد آزار قرار گرفت و در نهایت جسد بی ‌جانش آویزان از درختان پارک پیدا شد. باور کنید این افسانه ترسناک تا به حال لرزه بر اندام بسیاری از شنوندگان انداخته است.

هم‌اکنون حوالی نیمه شب در پارک هراسی وصف‌ناپذیر حاکم است. بسیاری از بازدیدکنندگان از شنیدن صدا های عجیب و ماورایی صحبت کرده و حتی عده ‌ای می‌گویند کسی با صدای بلند اسم مولی را فریاد می‌زده است. این وحشت با مشاهده‌ ی پیکر آویزان زنی از یک درخت، حتی رنگ و بویی به مراتب ترسناک ‌تر هم به خود گرفته و عامل هراس بسیاری شده است.

نظر شما در مورد داستان این پارک‌های تسخیرشده چیست؟ آیا شما هم مایل هستید در یکی از آن‌ها حضور پیدا کرده و از نزدیک صحت و سقم این داستان‌ها را بررسی کنید؟

خرید نیمکت پارک

کلام آخر

در ایم مطلب شما را با ترسناک ترین پارک های آمریکا آشنا کردیم.

نصاب یابتولید کننده و فروشنده انواع نیمکت پارک، مدل های مختلفی از نیمکت پارکی را با قیمت مناسب عرضه می دارد. برای خرید انوع نیمکت پارکی به سایت نصاب یاب  مراجعه نمایید و برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

 نیمکت پارک



:: برچسب‌ها: نیمکت پارک , قیمت نیمکت پارک , نیمکت سیمانی , قیمت نیمکت بتنی , نیمکت چدنی , نیمکت فلزی , قیمت نیمکت پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

گلدان خیابانی

گلدان خیابانی زمانی در شهر استفاده می شود که امکان کاشت مستقیم درخت و درختچه در زمین نیست. گلدان محاسن زیادی برای نمایش گلها و گیاهان زینتی در منظر شهر دارد. همچنین از آن برای ایجاد مانع، احیای محیط، غنای بصری، تلطیف مکان، کاهش بصری ارتفاع دیوارها و برخی ساختمانهای بلند وخشک، القای فرمهای مینیاتوری معماری، متمایز ساختن مسیر پیاده از سواره و... استفاده می شود.

گلدان به سادگی جابجا و در صورت لزوم به راحتی با گلهای فصلی آراسته می شود. گلدانها،گلها را از خطرات زیادی به دور نگه می دارند و چنانچه صحیح طراحی شوند، تندیسهای گسترده شهر خواهند بود. نباید در جایی که امکان کاشت و رشد طبیعی گیاهان در زمین وجود دارد از گلدان استفاده کرد. به کار بردن این عناصر در شکل تک و دور افتاده در کنجی مهجور به دلیل نبودن ارتباط با محیط پیرامون به هیچ وجه توصیه نمی شود.

در عوض،آرایش گروهی آنها اثر فوق العاده ای دارد و می تواند فضای دنج ودلنشینی نیز برای نشستن فراهم آورد. گلدانها باید بخش مکمل سیمای شهر باشند و در ارتباط با سایر مبلمان طراحی شوند. همچنین می توان از یکپارچه سازی آنها با وسایلی همچون نیمکت،روشنایی، زباله دان و... سود جست. گلدانهای سبدی را می توان در مکانهای مختلف به طور محدود از تیر و پایه چراغ آویخت و نیز از نگهداری دائم آنها اطمینان حاصل کرد.

سبدها نمی توانند جلوه های همیشگی خیابان باشند بلکه باید قلابهایی به این منظور تهیه شود تا در مناسبتهای خاص وفصلی از آنها استفاده کرد. آبیاری سبدها باید به صورت کامل در نظر گرفته شود. برای آبیاری دستی یا خودکار باید دستور کار منظمی تهیه شود تا گیاهان همیشه شاداب وبا طراوت بمانند. گلدانهای مستقل وایستا قابلیت انعطاف دارند و می توان آنها را در اشکال مختلف آرایش داد و حتی برخی امکان چیدن روی یکدیگر را دارند.

از آنجا که با چیدن آنها، عمق دیواره بیشتر می شود درختچه ونهال نیز می توان در آنها کاشت. «گلدانهایی با استفاده کوتاه مدت باید به راحتی قابل جابجایی باشند. حداکثر حجمی که دو مرد بتوانند آن را حمل کنند به طور تقریب ۳۰۰*۶۰۰*۶۰۰ میلیمتر به علاوه ۱/۰ مترمکعب خاک درون آن با توجه به اشباع و تراکم خاک است». این نوع گلدانها اغلب برای پیاده رو سازی موقت، موانع ترافیکی یا هماهنگی با مغازه ها و کافه های خیابانی به کار می روند.

ظرف گلدانهای بزرگ به دلیل تقلیل خطر «آبگیری خاک» ارجح است. این ظروف در درازمدت امکان رشد گیاهان متنوعی را فراهم می آورند که دلیل موجهی بر مثبت بودن آنها است.«در این گلدانها یک متر مکعب خاک گنجایی حداقل است و البته عمق نیز نباید کمتر از ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیمتر باشد». گلدانهای طولانی مدت، معمولا حجیم هستند و به هنگام تغییر موضع،نیاز به بالابر و لیفتراک دارند یا باید در محل ساخته وتعمیر شوند. می توان تمام یا قسمتی از این گلدانها را در زمین کاشت.

گلدانهایی که در محل ساخته می شوند و به انواع دائمی معروف اند، می توانند در ادامه کف سازی پیاده رو و سوراره رو با آجر، سنگ یا بتن تکمیل شوند. هر چند که در این شرایط بتن مسلّح به دلیل جلوگیری از گسترش ریشه های گیاه و ضررهای احتمالی توصیه می شود.

حلقه های بتنی بدون کف برای حفاظت سرویسهای بهداشتی از ریشه درختان استفاده می شود، اگر چه محدود کننده ریشه ممکن است بیشتر مورد رضایت باشند؛ تنها کافی است آنها را میان ریشه و سرویسها قرار داد تا ریشه اجازه گسترش در سایر جهات را پیدا کند.

حسن گلدانهای توکار در این است که هنگام برگ ریزان درختان می تواند برگهای پراکنده بر سطح سنگفرشها را در خود جای دهد. گلدانهای مستقل و ایستا را می توان در فصول برگ ریزان با وسایل مکانیکی جابجا کرد تا کار نظافت راحت تر صورت پذیرد.

برای نمایش تضاد در بافت شاخ و برگها، رنگ قوی و فرم تندیس وار گیاه، باید دقت خاصی در اتنخاب نوع گونه گیاهی مورد نظر مبذول شود. اگر گیاه نیاز به جابجایی دوره ای دارد باید سبدهای سیمی گالوانیزه نصب شود(در هر گلدان چهار تا شش گیاه) تا حمل و نقل به شکلی راحتتر چه دستی و یا خودکار انجام شود.

کلام آخر

مدل های مختلفی از انواع گلدان شهری نیز وجود دار که می توان برای جلوی برج ها، واحد های تجاری، باغ و ویلا سفارش داد. در صورت نیاز به مشاهده تنوع محصولات ما می توانید به فروشگاه اینترنتی  ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید.

گلدان شهری 



:: برچسب‌ها: گلدان شهری , خرید گلدان شهری , قیمت گلدان شهری , گلدان سیمانی , گلدان بتنی , گلدان پلاستیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

محل بازی کودک

از دیرباز مربیان هوشمند و آفریننده همواره به اثرات محل بازی کودکان و وسایل بازی کودکان توجه داشته اند. تاب سرسره کودک ، شن بازی، وسایل بازی، همه بر رشد کودک موثرند. فردیک فروبل ( ابتدای قرن نوزدهم) طراحی محیط و فضاسازی برای کودکان را با طراحی فضای سبز و باغ که پیوسته در حال تغییر است مقایسه می کرد، فضاهایی که تخیل پرور و راهنمای تخیلات و خلاقیت و رفتار کودکان و بازی کودکان است.

مارگارت مک میلان مربی نامدار می نویسد« بهترین فرصت ها برای رشد و پیشرفت کودک در حیطه بازی های آزاد و دسترسی به مواد گوناگون نهفته است». یکی از راه های فراهم آوردن این گونه شرایط این است که محوطه بازی کودک را به سطوح فعالیت تبدیل کنید که کودکان بتوانند از میان آنها دست به انتخاب بزنند. برای نمونه:

فضای تغذیه، جای سه پایه های نقاشی، و محل بازی های شلوغ و پر ریخت و پاش و خلاق باید نزدیک دستشویی قرار داده شود. کف این محوطه نباید لیز باشد و به آسانی تمیز شود.

کم سر و صداترین گوشه اتاق را برای مرکز کتابخوانی، ساختمان سازی و فضای خصوصی کودک انتخاب کنید. این قبیل فعالیت ها بیشتر روی کف زمین یا اتاق انجام می شود، بنابر این به منظور راحتی بیشتر و جلوگیری از مزاحمت و پخش صداها از موکت (یا بهتر اینکه از فرش که ضربه گیرتر و نرم تر است) استفاده کنید. به کمک بالش و کوسن می توان جاهای بدون جاذبه را به گوشه های دنج و راحت مبدل کرد.

باید جاهایی را نیز برای اینکه کودک بدون کار و فعالیت خاصی بتواند در آنجا بنشیند تدارک دید. کودکان به طور غریزی امن ترین گوشه اتاق را شناسایی می کنند و با تکیه دادن در آنجا احساس امنیت می کنند. کودکان خردسال مکان ها و جاهای غار مانند و آلونک مانند که سقف کوتاه دارند را دوست دارند. حتی جعبه های بزرگ مقوایی بر آنها خانه دنج و راحتی به شمار می رود.

چنانچه مدتی بگذرد و کودکان از فضای معینی کمتر استفاده کنند در آن صورت می توانید آن جا را بازسازی کنید. اگر به دقت بازی کودک را مشاهده کنیم و به نظرهای آنها گوش بدهیم خودشان ضرورت بازسازی فضاها را به ما نشان می دهند، از همین راه است که به صورت پیوسته می توان دست به تهیه و تدارک فضاهای آفریننده زد.

هر قسمت از فضا چگونه مشخص می شود؟

حد و مرزهای مکان و فضا، بیش از آنچه بازی کودک را محدود کنند باعث افزایش ایمنی و توان تمرکز او می شوند. البته این هم هست که لازم نیست حد و مرزها به صورت دائمی باشند و همچنین ،نباید مانع نظارت شوند. بعضی اوقات یک تکه فرش یا یک مرز مشابه در معرض دید و نظارت می تواند فضا و مکان معینی را شکل دهد، با این حال باید دیواره های جدا کننده برای تعیین محدوده سطوح فعالیت و هدایت رفت و آمدها وجود داشته باشد. این دیواره های جدا کننده می توانند از پارچه ، دیواره های مشبک یا اسباب و اثانیه دیگر باشند. برای مثال کاربرد قفسه ها به صورت حصار یا مانع ، کاری است منطقی که امکان می دهد فضای معینی کاربردی دوگانه پیدا کند و برای نمونه ، هم برا تقسیم بندی اتاق باشد و هم انبار نگهداری اشیا. هرگاه این قبیل دیوارها برای کودکان نوپا و کودکان پرجنب و جوش جای تکیه و دستگیره هم داشته باشد، شرایط مساعد تری برای آنان فراهم می آورد.

اگر راه های عبور عرض درست و دقیق داشته باشند کودکان می توانند به راحتی فعالیت معینی را کنار بگذارند و دست به بازی و فعالیت دیگری بزنند. بنابراین وقت بگذارید و در نظر آورید که راه های عبور چگونه تکوین پیدا می کنند راه ها و مسیر ها باید فعالیت آنان پیچ و خم داشته باشد. در شرایط آرمانی سطوح فعالیت و جا و مکان بازی کودکان از سه جهت باید محصور شود تا بازی و فعالیت آنان را رفت و آمد ها مختل نکند. اگرسطوح فعالیت فقط در کنار دیوارها تنظیم شوند، ممکن است، قسمت بزرگی از فضای باز اتاق به مسیر دویدن کودکان تبدیل شود. برای جلوگیری از این پیشامد، با استفاده از دیواره های محکم فعالیتی را در وسط اتاق سازماندهی کنید.

وسایل بازی کودک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

وسایل و اسباب مهد کودک باید متناسب با اندازه قد و قامت کودکان تهیه شوند و برای استفاده دراز مدت کودکان پرانرژی ، استحکام فراوان داشته باشند. در عین حال برای اجتناب از آسیب دیدن کودکان هنگام بازی کودک باید لبه های آنها گرد شده باشد. برای انتخاب وسایل و اسباب مهد در نظر داشته باشید که برای «برانگیختن» کودکان نیاز به رنگ های اصلی درخشان است. وسایل و اسباب پلاستیکی، احساس مصنوعی و ساختگی بودن را در فضاها ایجاد می کند حال انکه دست زدن و تماس با اسباب چوبی احساس آشنا و خوشایندی به شخص می دهد. تنوع الگوها و رنگ ها نیز فرصت هایی را برای یادگیری فراهم می آورد.

صندلی ها باید محکم و استوار باشند، و اندازه آنها طوری باشد که هنگام نشستن روی  آنها به راحتی پاهای کودکان روی زمین قرار گیرد و احسای راحتی و امنیت کنند. چنین شرایط موجب می شود کودک بهتر بتواند قسمت بالا تنه خود نگهدارد و کنترل کند. هماهنگی و تناسب بین بلندی میز و صندلی نیز بسیار پر اهمیت است. بیست سانتی متر کوتاهتر بودن کف و نشیمن صندلی از روی میز،  با اندازه های بدنی بسیار از این دسته کودکان هماهنگی دارد. صندلی های لبه دار می توانند احساس امنیت بیشتری به کودکان کوچکتر بدهند.

میزهایی با قابلیت تنظیم ارتفاع برای مکان های آموزشی یا محل بازی کودک که در آنها قد کودکان تفاوت های قابل توجه دارد بسیار مفید است. بلندی این گونه میزهای به تناسب نوع فعالیت کودکان قابل تغییر به صورت ایستاده یا نشسته است، و همچنین برای موقعیت هایی غیر از ساعات رسمی مدرسه یا برای کودکان با نیازهای ویژه کارایی دارند. بعضی میزها به شکل قلوه و کلیه هستند طوری که مراقب می تواند به راحتی به همه کودکان دسترسی داشته باشند.

وقتی کودکان خردسال راحت و آرام باشند، بازی های معنی دار و شکوفا جاری می شود، بنابراین موقعیت فضای محیطی که کودکان خردسال در آن به سر می برند باید شبیه به فضای امن خانه باشد. نورپردازی طبیعی ، سطوح چوبی، سبدهای حصیری، پرده ها و گیاهان می توانند احساس هماهنگی و توازن ایجاد کنند.

طبیعت بهترین نمونه محیط آرامش بخش است. چشم اندازهای گسترده دریا و آسمان و دشت ها جلوه های گوناگون رنگ های آرام را به نمایش می گذارد. رنگ های هیجان برانگیز مثل قرمز یا زرد در فضاهای کوچکتر به کار می روند. وقتی فضایی را برای کودکان آماده می کنید رنگ های روشن را می توان با پراکندگی های پرجاذبه تدارک دید. تحقیق «رجیو امیلیا» درباره ویژگی های فضاهای آموزشی نشان میدهد:«وجود کودکان، به خودی خود جلوه بارزی از رنگ هاست… بنابراین محیط نباید با رنگ های فراوان، شلوغ و اشباع شود بلکه باید کم یا بیش با رنگ دهی اندک آراسته شده باشد تا در کنار حضور کودکان ، بیشترین هماهنگی در محیط ایجاد شود».

خرید تجهیزات بازی مهد کودک

اگر در فکر طراحی فضای آموزشی یا محل بازی کودک برای کودکان خردسال هستید، می توانید به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید و تجهیزات بازی کودک را از این سایت تهیه نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: تاب سرسره پلاستیکی , تاب و سرسره کودک , قیمت تاب سرسره پلاستیکی , خرید تاب سرسره پلاستیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

تاب سرسره پارک

تاب سرسره پارکی به عنوان جذابترین بازی بچه ها در محیط باز و فضای سبز تنوع مناسبی دارد. خرید تاب سرسره پارکی ترکیبی برای محل های شلوغ مانند پارک ها، مهد کودک ها و خانه بازی ها مناسب است. تاب و سرسره از جمله وسایلی است که اغلب بچه ها بازی کردن با آنها را دوست دارند. اما نکته ای که در اینجا مطرح است این است که آیا تاب سرسره و وسایل دیگر پارک ها ایمن سازی شده اند؟ استانداردهای لازم را دریافت نموده اند؟ با ما همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

تاب‌هایی که تاب نمی‌آورند

گاه برخی حوادث در پارک‌ ها و شهربازی‌ ها که ناشی از رعایت نکردن موارد ایمنی و غیر استاندارد بودن وسایل بازی است، شیرینی ساعت‌های خوش را به تلخی و نگرانی تبدیل می‌کند.

طی سال‌های گذشته بارها شاهد آسیب کودکان و حتی مرگ آن‌ها در زمین‌های بازی و پارک‌ها بوده‌ایم و ظاهراً ضرب ‌الاجل اداره استاندارد نیز در این زمینه چندان کار ساز نبوده است. تابستان امسال هم تمام شد و این یعنی تنها روزهایی که کودکان می‌توانستند از فضای پارک‌ها استفاده کنند نیز، پایان یافت. فصل بهار و تابستان هر چند موسم تفریح و فراغت است اما گاه برخی حوادث در پارک‌ها و شهربازی‌ها که ناشی از رعایت نکردن ایمنی و غیر استاندارد بودن وسایل بازی است، شیرینی ساعت‌های خوش را به تلخی و نگرانی تبدیل می‌کند.

در حقیقت وجود فضا های بی‌دفاع شهری، سلامت شهروندان به‌خصوص کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند. آگاه‌سازی شهروندان، استاندارد سازی، ایمن‌سازی و نظارت مستمر می‌تواند از حوادثی که با تراکم جمعیت و بافت ‌های متراکم رو به ‌رو است، بکاهد تا دیگر شاهد بروز حوادث ناگوار برای شهروندان به ‌ویژه گروه‌های خاص و آسیب‌ پذیر نباشیم.

بی‌شک حادثه تلخ مرگ کودک ابهری در سال گذشته یا فرو رفتن میله به دست کودکی در پارک بانوان زنجان و حوادثی از این قبیل از خاطر خیلی‌ها پاک نشده و نخواهد شد. باید توجه داشت شهر متعلق به همه شهروندان است و همه شهروندان باید از بخش‌های مختلف شهر بهره‌مند شوند. مکان‌ ها و فضا های عمومی به ‌خصوص پارک‌ ها و مراکز تفریحی باید در اولویت ایمنی قرار داشته باشند تا وسایل بازی و المان‌های شهری به ارابه ‌های مرگ تبدیل نشوند.

باید توجه داشت که به دلیل تراکم جمعیت و بافت متراکم شهری، اکثر شهر ها آبستن حوادث گوناگونی هستند. کوچک ‌ترین بی‌دقتی در استانداردسازی و ایمن‌ سازی وسایل بازی می‌تواند خطر آفرین باشد. بی‌ دقتی در نظارت و نداشتن چک لیست برای کنترل سلامت و ایمنی وسایل بازی می‌تواند سلامت و حتی جان کودکان را در معرض خطرات جدی قرار دهد.

تجهیزات زمین بازی پارک ‌ها، فاقد گواهی دوره‌ای استاندارد

هیچ‌کدام از تجهیزات موجود در زمین بازی پارک‌ها گواهی دوره‌ ای استاندارد را دریافت نکرده‌اند. شهرداری‌ ها تاکنون موفق به اخذ مجوز و یا گواهی استاندارد تجهیزات زمین بازی موجود در پارک‌ ها نشده‌اند. بیشترین تجهیزات موجود در زمین بازی پارک ‌ها شامل تاب‌ بازی، سرسره، الاکلنگ، چرخ و فلک و غیره است، متاسفانه علی ‌رغم اقداماتی که انجام ‌شده، هیچ ‌کدام از تجهیزات موجود در زمین بازی پارک ‌ها گواهی دوره‌ای استاندارد را دریافت نکرده ‌اند ولی برخی تجهیزات با ریسک خطر بالا، جمع ‌آوری شده است. در حال حاضر تجهیزات شهربازی ‌ها، غالبا استاندارد بوده و یا در حال استاندارد سازی است و اگر این مهم اتفاق نیافتد امکان پلمب تجهیزات شهر بازی موجود در اماکن عمومی وجود دارد. اکثر تجهیزات موجود در شهربازی‌ها وسایل سنگین و نیمه ‌سنگین بوده و نظارت بر بخش خصوصی راحت ‌تر است.

بارها در رابطه با استاندارد و ایمن‌سازی این تجهیزات با شهرداری‌ها مکاتبه شده است. همچنین مسئولیت اتفاق‌هایی که در این بخش رخ می‌دهد بر عهده بهره ‌بردار است و باید توجه داشت تا زمانی که این تجهیزات ایمن ‌سازی نشود و گواهی استاندارد دریافت نکند، همچنان نا ایمن و ریسک خطر بالایی دارد.

یکی از بارزترین ملاک‌های حقوق شهروندی، داشتن حق زندگی ایمن، سالم و پاک در شهر است و این حقی است که تنها با جامه عمل پوشاندن به شاخص ‌های ایمنی، بهداشتی و محیط‌زیستی (HSE) می‌توان به آن دست پیدا کرد اما متأسفانه از یک‌سو نبود آشنایی و مشارکت شهروندان با مسائل مرتبط و از سوی دیگر نبود طراحی برنامه ‌های منسجم برای پیاده‌سازی نظام HSE در شهرها موجب دور ماندن امنیت لازم در این فضا ها شده است.

خرید تاب سرسره پارکی

لازم است هرچند وقت یک بار شهرداری ها یا مسئولان پارک های کوچک و مهد کودک تجهیزات پارک ها را مورد بررسی قرار داده و به فکر خرید تجهیزات جدید باشند. در صورتی نیاز به خرید تاب سرسره پارک و دیگر تجهیزات پارکی می توانید به سایت نصاب یاب  مراجعه نمایید.

تاب سرسره



:: برچسب‌ها: تاب سرسره پارک , تاب سرسره فلزی , خرید تاب و سرسره پارکی , قیمت تاب سرسره فلزی ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

استفاده از مبلمان بتنی برای فضاهای سبز شهری

با یک نگاه اجمالی به اطراف شهر حتما با تعداد زیادی گلدان، وسایل بازی و ورزش، نیمکت، سطل زباله و ... مواجه می شوید. همه این محصولات به عنوان مبلمان شهری  شناخته می شوند. اصولاً پاركها مجموعه اي از فضاهاي سخت و فضاهاي سبز مي باشند كه هر يك بعنوان مكمل ديگري عمل مي كند. بطوركلي فضاهاي سخت شامل مبلمان ، عناصر معماري، كف سازيها و غيره بوده و تابعي از ويژگيهاي و اصول معماري پارك مي باشد كه بايستي دقيقاً در مراحل طراحي پارك به آنها توجه شده و براساس نوع عملكرد آنها مقادير مناسب آن برآورد گردد. کاربرد مبلمان بتنی صرفا مخصوص فضای داخلی خانه نیست. زیرا که با دقت در محیط پارک ها و باغ های و فضاهای سبز شهری می بینیم که مبلمانی که جهت نشستن در این فضاها مورد استفاده قرار می گیرد و در ضمن دارای ابعاد زیبایی شناختی نیز می باشند، مبلمان بتنی می باشند.

از مصالح و متریال بتنی می توان به ساخت نیمکت ها و جداول و صندلی هایی موجود در فضای سبز پرداخت که محلی زیبا و فرح بخش را برای استفاده ی رهگذران و نشستن آن ها فراهم می کند. کسانی که در زمینه مبلمان شهری فعالیت می کنند به دنبال متریالی هستند که بتوانند در سطحی وسیع مبلمانی را برای نشستن شهروندان در محیط های بیرونی و شهری مهیا کنند.

یکی از بهترین موادی که برای ساخت این دست مبلمان ها مناسب و مورد توصیه است مبلمان بتنی می باشد که هم از لحاظ اقتصادی مناسب است و می توان با هزینه ای اندک در تعداد بالا آن را تولید کرد و همچنین وقتی از مبلمان بتنی استفاده می کنیم خیالمان از این بابت راحت است که این وسایل به سرعت نیاز به ترمیم و نگهداری نخواهند داشت.

چرا که مبلمان بتنی دارای قوام و پایداری بالایی هستند و مثلا باران های شدید و باد و طوفان و آفتاب نمی تواند اثرات مخربی بر آن ایفا کند و اگر در صورت وارد آمدن ضربه یا عاملی بیرونی مبلمان بتنی دچار صدمه گردد ترمیم و مرمت این محصول کار ساده و سهل الوصولی است که این امر جزو امتیازات مبلمان بتنی محسوب می گردد.

به علاوه یکی از خصوصیات مبلمان بتنی این است که کسانی که تجربه نشستن بر روی آن را دارند اذعان می کنند که این وسیله بسیار راحت و مناسب برای اعضای بدن می باشد. و حس آرامش و آسودگی را به شخصی که از آن بهره می برد و بر روی آن می نشیند القا می کند.

اما همانطور که پیش تر بیان شد مبلمان بتنی را می توان در فضای داخلی استفاده کرد و طراحان دکوراسیون داخلی می توانند به عنوان یک عنصر اثز بخش از این محصول استفاده کنند. میزهای آشپزخانه، میز تحریر، گلدان ها و بسیاری از سازه های داخل یک آپارتمان را می توان برشمرد که می توان از مبلمان بتنی برای ساخت آن ها استفاده کرد.

طرحی که می توان از جنس بتن برای این محصولات و سازه های درونی استفاده کرد می تواند طرحی بدیع و نوآورانه باشد که به یمن استفاده از بتن می باشد. به همین جهت است که ما می بینیم مبلمان بتنی دارای طرح ها و شکل هایی خلاقانه و بسیار چشمگیر می باشند که علاقه مخاطبان را به خود جذب می کند.

کلام آخر

برخی از انواع بهترین مبلمان بتنی را می توانید در سایت  ایمن ترافیک کالا مشاهده نمایید. برای مشاهده ی انواع مبلمان شهری می توانید به سایت ایمن ترافیک کالا سر بزنید و برای مشاوره و خرید با شماره های داخل سایت تماس حاصل نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا



:: برچسب‌ها: مبلمان شهری , گلدان , نیمکت , وسایل بازی , تاب و سرسره , وسایل بدنسازی پارکی ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malih

بررسی استاندارد وسایل ورزشی پارک‌ها

وسایل ورزشی پارک‌ها ۱۰ سالی است که برای توسعه ورزش شهروندی پا به پای مردم شهر، روند توسعه و تکامل را می‌ پیماید که البته تا رسیدن به نقطه مطلوب، فاصله همچنان باقی است.

هوای مطبوع این روزها اهالی زیادی را به پارک‌ها می‌کشاند، اهالی که صبح بسیار زود قبل از شروع فعالیت‌ های روزمره خود، وقتی را برای ورزش کردن اختصاص می‌دهند؛ هرچند اندک. بنابراین اگر صبح زود گذرتان به پارک‌ های سطح شهر بیافتد افراد زیادی را می‌بینید که در این مکان‌ ها در حال ورزش و نرمش صبحگاهی هستند. در این میان اما نکته مورد توجه این است که با وجود اینکه در بسیاری از پارک‌ های شهر ابزار و وسایل ورزشی قرار دارد اما افراد بسیار کمی از آن‌ ها استفاده می‌کنند.  ابزار هایی که در سال ۸۴ برای اولین بار پایشان به پارک ‌ها باز شد. اگر سطح زمینی که این وسایل در آن تعبیه ‌شده استاندارد نباشد و یا ماهیت سخت این ابزار ها به‌ نوعی باشد که از ملزومات لازم برخوردار نباشد، می‌تواند غیر ایمن و آسیب‌زا باشد.

جنس این وسایل به نحوی طراحی‌ شده ‌اند که در فصل زمستان بسیار سرد هستند و در تابستان بسیار داغ. یا اینکه هیچ بروشوری درباره نحوه استفاده از آن‌ ها در کنار آن‌ ها نصب نشده است و برخی از افراد به‌ ویژه افراد سالمند نا آگاهانه از آن‌ ها استفاده می‌کنند.

برخی نا آگاهی ها در این خصوص می‌تواند اثرات جبران ‌ناپذیری بر استفاده‌ کنندگان آن بگذارد. به‌عنوان‌ مثال اگر سطح زمینی که این وسایل در آن تعبیه‌ شده استاندارد نباشد و یا ماهیت سخت این ابزار ها به ‌نوعی باشد که از ملزومات لازم برخوردار نباشد، می‌تواند غیر ایمن و آسیب‌زا باشد .نسخه واحدی برای استفاده کنندگان وسایل ورزشی پارک ‌ها وجود ندارد. این وسایل باید از جنس پلاستیک و یا مشتقات آن ساخته و یا حالت ارتجاعی داشته باشند تا در صورت برخورد اعضای بدن افراد با آن، مشکلی پیش نیاید.

نمی ‌توان نسخه واحدی هم برای استفاده افراد از این دستگاه ‌ها بپیچید چون هرکدام از افرادی که از این وسایل استفاده می‌کنند، بر اساس سن و یا پیش‌ زمینه بیماری ‌هایی که دارند باید به شکل ‌های متفاوتی از این دستگاه‌ ها استفاده کنند، اما به ‌طورکلی بودن این وسایل در پارک ‌ها رضایت ‌بخش است.

این وسایل مدام باید به ‌روز شده و از جانب کارشناسی مورد بررسی قرار گیرند، چرا که برخی نیاز به‌ جایگزینی داشته و برخی دیگر هم نیاز به تعمیر دارند. گرچه تاکنون گزارشی از مردم و مخاطبان این وسایل ورزشی مبنی

بر به وجود آمدن عارضه‌ ای به دست نرسیده است،

بانوان خواستار استفاده از وسایل ورزشی پارک ها

مشکلات مربوط به این وسایل به همین‌جا ختم نمی‌شود، متأسفانه جا نمایی وسایل ورزشی در پارک‌ ها به نحوی است که خانم‌ ها نمی‌تواند با آرامش خاطر از آن‌ ها استفاده کنند.

نبود شرایط ویژه بانوان برای استفاده، موضوعی است که در گفته ‌های یکی از اعضای شورای شهر هم می‌توان یافت. جا نمایی این وسایل به نحوی است که امنیت اجتماعی بانوان را به خطر می‌اندازد و آن‌ها نمی‌توانند آزادانه در پارک‌ها و فضا های باز با این وسایل ورزش کنند. این ‌ها همه در حالی مطرح می‌شود که سالانه مبالغ زیادی برای این وسایل تفریحی ‌ورزشی هزینه می‌شود، اما همچنان این وسایل پررنگ و لعاب سرشان خلوت است.

سخن پایانی

فروشگاه نصاب یاب  شرایطی ایجاد نموده است که بتوانید این لوازم را تهیه نموده و در حیاط منزل، فضای سبز مجتمع مسکونی  و همچنین  باغ و ویلا نصب نمایید. قیمت لوازم ورزشی پارکی چندان بالا نیست و شما با انتخاب اصولی می توانید به درستی ورزش کنید. در صورت نیاز به نصاب و مشاوره در زمنیه خرید لوازم ورزشی می توانید باشماره های داخل سایت تماس بگیرید.

لوازم ورزشی



:: برچسب‌ها: وسایل ورزشی پارک , تردمیل پارکی , لوازم ورزشی پارکی , قیمت وسائل ورزشی پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 دی 1399 | نظرات ()